וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב על דלת הבית - כך פוטרו עשרות עובדי כי"ל

5.2.2015 / 17:50

פיצוץ המגעים בין ועד העובדים להנהלה הוביל לפיטורי 140 עובדים, כשחלקם טוען שנודע לו על כך במכתב משפיל. "זו הנהלה של חזירים שמתכוונת להרוס את הנגב", קראו העובדים באוהל מחאה שהוקם בבאר שבע. "מבחינתנו זוהי חציית קו אדום"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכתב הפיטורים שהודבק לדלת ביתו של אחד העובדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

140 עובדי מפעל "תרכובות ברום" מקבוצת כימיקלים לישראל (כי"ל) קיבלו בימים האחרונים מכתבי פיטורים. לטענת העובדים, חלקם קיבלו את המכתב בצורה פוגענית ובלתי שגרתית ומצאו אותו תלוי על דלת ביתם. המכתבים נמסרו לעובדים אחרי שבתחילת השבוע פתחו 800 עובדי המפעל, הממוקם ברמת חובב שבנגב, בשביתה כללית אחרי שהנהלת המפעל שלחה ל-140 העובדים מכתבי שימוע לפני פיטורים.

כחלק ממחאת העובדים הוקם אוהל מחאה בבאר שבע שבו הם מפגינים נגד ההנהלה. "הנהלה של חזירים שמתכוונת להרוס את הנגב", קראו היום העובדים מחוץ לאוהל. יו"ר ש"ס, אריה דרעי, הגיע היום לאוהל המחאה והתקבל במחיאות כפיים. דרעי אמר לעובדים כי אם הפיטורים יימשכו "ייתכן ונצטרך להלאים את המפעלים".

יו"ר ועד העובדים, אבנר בן סניור, הביע את אכזבתו ממפלגת הליכוד, בה הוא חבר, על חוסר התערבותם בנעשה במפעל. "כבר 30 שנה אני חבר בליכוד", אמר בן סניור. "אנחנו מצפים מהם שיגבו אותנו העובדים. כל הזמן מדברים על הנגב והגליל ובסוף מפטרים עובדים בנגב. אנחנו קוראים לבכירי הליכוד להצטרף ולהזדהות עם המאבק שלנו. אנחנו לא ניתן לאף אחד לפגוע בעובדי ברום".

עוד בוואלה! חדשות:
"נהיה באותו החדר באילת": הטענות שסיבכו את הניצב החשוד
דרעי מסמן לנתניהו: "בטוח שש"ס לא תשב בממשלת שמאל"
אביב הגיע, בפברואר: "ראיתי את השמש וחתכתי לים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכתבי הפיטורים נשלחו בעקבות פיצוץ המשא ומתן שהתנהל בין ועד העובדים להנהלה בתקופה האחרונה. שני הצדדים דנו בצעדי ההתייעלות שההנהלה מבקשת להחיל במפעל. "אחרי חצי שנה של משא ומתן ההנהלה עדיין דורשת פיטורים של 140 עובדים. מבחינתנו זוהי חציית קו אדום", אמר יו"ר מרחב הנגב בהסתדרות, מאיר בביוף. "אנחנו הסכמנו לפרישה מרצון, ואף העברנו שמות של 80 עובדים, אבל את הנהלת כי"ל מעניין רק לפטר עובדים כנראה. אנחנו לא נסכים לכך".

ביום שני הפגינו כ-200 עובדים מול המפעל נגד הפיטורים. אמיל פריג'ה, שעובד 46 שנים במפעל, טען שבהנהלה "מתייחסים אלינו כמו כלבים. חוץ מהבכירים שלוקחים את הדבש אנחנו נשארים עם עצמות". לדבריו, "במדינה מתעסקים בבקבוקים ריקים ולא בעשרות עובדים שרוצים לשלוח אותם הביתה ללא פרנסה, פשוט בושה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

כי"ל: העובדים לא הגיעו לשימוע לפני פיטורים

מקבוצת כי"ל נמסר בתגובה: "מפעל כי"ל נאות חובב (תרכובות ברום) הינו מפעל לא יעיל ולא תחרותי המתמודד עם משבר חמור בשווקים הגלובאליים של תרכובות הברום ומעכבי הבעירה. המשבר והקיפאון בסביבה העסקית, בנוסף לגזירות שהממשלה הטילה ומתכננת להטיל על כיל, מחייבים תכנית התייעלות אחראית ונחושה שתאפשר לחברה להתמודד עם הקשיים מולם היא ניצבת, תוך הבטחת עתיד המפעל ומקום העבודה של רוב העובדים".

בכי"ל אף התייחסו להאשמות העובדים על הדרך הפוגענית שבה קיבלו את מכתבי הפיטורים." לאחר שוועד העובדים פוצץ את המו"מ בשבוע שעבר, הורה הוועד לעובדים שזומנו לשימוע לפני פיטורים שלא להגיע לשימוע ולהתחמק מכל ניסיון של ההנהלה ליצירת קשר עימם. בכך הוביל הוועד לוויתור על הזכות לשימוע אישי על פי החוק, ואילץ את החברה לקבל החלטה על המשך העסקתם בחברה אף ללא קיום שימוע".

לדבריהם, "לנוכח סירוב העובדים להגיע למפגשים, נאלצה החברה לשלוח באמצעות שליח מיוחד מכתבים אישיים לעובדים הכלולים ברשימת המפוטרים. על אף הקושי הטמון בהליך זה, הוא נעשה תוך התחשבות ורגישות ונקיטת כל האמצעים למניעת פגיעה בכבודו של העובד. במקרה שאיש לא היה בבית, המכתבים הודבקו על הדלתות. אנו מצפים כי ועד העובדים ינהג באותה הרגישות ויגלה את אותה האחריות וזאת תוך כיבוד החוק וציות לו".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully