וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שקיבל מכתב פיטורים: עובד כי"ל קיבל התקף לב

9.2.2015 / 18:19

אריה בידאני הוא אחד מעשרות העובדים של "תרכובות ברום" שקיבלו לאחרונה מכתבי פיטורים לביתם. לדברי משפחתו, המעשה גרם לו ללקות בלבו. "הוא לא האמין שאחרי 27 שנה ככה מראים לו את הדרך החוצה", אמרה אשתו בבכי

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניב פוקס

140 מעובדי מפעל "תרכובות ברום" מקבוצת כימיקלים לישראל (כי"ל) שבנגב קיבלו החודש מכתבי פיטורים לביתם. כעת, מתברר כי לפחות במקרה אחד המעשה הוביל, לכאורה, מפוטר לבית החולים. אריה בידאני, בן 52 מבאר שבע, שעבד 27 שנים במפעל, פונה היום (שני) מביתו על ידי ניידת טיפול נמרץ לאחר שלקה בליבו, לטענת בני משפחתו, בהשפעת המכתב. הוא פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

איזבל סיפרה לוואלה חדשות כי לפני כמה ימים הגיע אל בית המשפחה שליח בעת שלא היו בבית. את המכתב קיבל בנם, לו נאמר: "תן את זה לאבא, מהר". כשאריה הגיע הביתה וקרא את תוכנו, "הוא לא האמין שאחרי 27 ככה מראים לו את הדרך החוצה", סיפרה איזבל. "אריה לקח את זה קשה, הוא החל להרגיש לחצים בחזה, אבל העדיף להסתיר את הפיטורים כדי לא להדאיג ולהלחיץ אותנו".

עוד בוואלה חדשות:
מקורות ישראליים: נתניהו שוקל לנאום בקונגרס בדלתיים סגורות
שב"כ והמשטרה חשפו תשתית טרור נרחבת במזרח ירושלים
"נתנגד לכל פסילה": מה עמדת הרצוג על מועמדות זועבי?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אקט משפיל. מכתב פיטורים שקיבל אחד מעובדי "תרכובות ברום"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"רק בגלל הפיטורים הוא חטף את התקף הלב", האשימה. "במשך שבוע הוא לא סיפר לי על הפיטורים, אבל כנראה שהלחץ גרם לו לחטוף התקף לב. אני לא מבינה איך אחרי 27 שנים במפעל, נותנים לילד מכתב פיטורים לאבא. זו פשוט בושה, אני נסערת מאוד לא מבינה איך הגענו למצב הזה".

"כל הפוליטיקאים שמדברים עכשיו על הבחירות, שיבואו לפתור את המצב הזה, איך יכול להיות ש-140 עובדים הולכים הביתה ואף אחד לא פוצה פה, לא יתכן שהנגב פושט את הרגל", אמרה כשהיא ממררת בבכי. "אני עליתי מצרפת ועכשיו בני המשפחה שלי שואלים אותי אם כדאי לבוא ואני לא יודעת מה להגיד להם. לאן הם יבואו? בעלי עבד קשה כל החיים, ועכשיו הוא נותר ללא עבודה, מישהו צריך להתעורר".

עוד בנושא

בשל פיטורי 140 עובדים: עובדי "תרכובות ברום" פתחו בשביתה

לכתבה המלאה

ח"כ רגב ביקרה במאהל עובדי תרכובות ברום: "שותפה לכאב שלכם"

בתוך כך, חברת הכנסת מירי רגב (הליכוד) הגיעה היום אל אוהל המחאה שהקימו עובדי המפעל במחאה על הפיטורים, וספגה אש על התנהלות מפלגתה והתנהלותו של ראש הממשלה, שלדברי העובדים לא עושה דבר בנושא. רגב, מצדה, הבטיחה להם כי היא תעשה כל שביכולתה כדי למנוע את הפיטורים, ואף תקפה את שר האוצר לשעבר יאיר לפיד שלדבריה אחראי למצב.

"אני שותפה לכאב שלכם, נעשה הכול כדי שעובדים לא יפוטרו, ראש הממשלה הנחה את מנכ"ל המשרד להתערב באופן מידי בנושא ולשבת מול כל הגורמים הרלוונטיים כדי לפתור את הנושא. אנחנו המפלגה שעשתה הכי הרבה למען הנגב ונמשיך לעשות כך", אמרה.

היום החליטו ועדי העובדים של כל קבוצת כי"ל, ובראשם ועד עובדי מפעלי ים המלח, בהצבעה פה אחד להשבית את מפעלי ים המלח כאות הזדהות עם מפעלי תרכובות ברום. השביתה תיכנס לתוקף לקראת סוף השבוע, לאחר דיון משפטי בנושא. יו"ר ועד מפעלי ים המלח, ארמונד לנקרי, אמר: "אנחנו מזדהים עם עמיתינו במפעלי ברום, לא ניתן לזה לקרות. עידן עופר לוקח דיבידנדים מהמפעלים המצליחים שלנו ומכסה את ההפסדים שלו בחברות אחרות".

"אני מאוכזב מהתנהלותו של ראש הממשלה", הוסיף. "לא שמענו אותו בנושא למרות פניות שלנו, אנחנו לא בכיס של אף אחד, אני חבר ליכוד ויו"ר סניף, אבל אנחנו נתמוך במי שיהיה איתנו".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully