וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"כ והמשטרה חשפו תשתית טרור נרחבת במזרח ירושלים

9.2.2015 / 17:03

שני פעילי פתח הובילו את ההתארגנות, שבה היו חברים עשרות מתושבי שכונת א-טור, אזרחים ישראלים. תחת פיקודם, עסקו החשודים בהשלכת מטעני חבלה, יידוי בקבוקי תבערה ואבנים על כוחות משטרה ולעבר בתי תושבים יהודים

מהומות ויידויי אבנים בשכונת שועפאט,נובמבר 2014. יותם רונן
זריקת רימון עשן במזרח ירושלים, בחודש נובמבר/יותם רונן

תשתית טרור נרחבת של אזרחים ישראלים, תושבי ירושלים המתגוררים בשכונת א-טור שבמזרח העיר, נחשפה על ידי שירות הביטחון הכללי בשיתוף עם המשטרה - כך הותר היום (שני) לפרסום. מדובר בעשרות פעילים תושבי השכונה, שהיו מעורבים בשנה האחרונה בפעילויות אלימות נגד אזרחים יהודים ונגד אנשי כוחות הביטחון - בהן השלכת מטעני חבלה וזיקוקים וכן יידוי בקבוקי תבערה ואבנים על כוחות משטרה ולעבר בתי תושבים יהודים. כל החשודים שוהים בשבועות האחרונים במעצר.

היום הוגשו לבית המשפט המחוזי בירושלים כתבי אישום נגד חמישה מהמעורבים, ובימים הקרובים יוגשו כתבי אישום נגד מעורבים נוספים בהתארגנות, להם מייחסים עבירות חמורות.

בהודעת שירות הביטחון הכללי נמסר כי החקירה נפתחה לאחרונה בעקבות "עלייה תלולה בפעילות הטרור בשכונת א-טור".

עוד בוואלה! חדשות:
מקורות ישראליים: נתניהו שוקל לבטל את הנאום בקונגרס
השמדת מנהרת הטרור בעוטף עזה: "זה מחזיר אותנו אחורה"
החרדים ממשיכים למחות נגד הגיוס: 10 עצורים בהפגנה בכביש 4

אבנים יודו לעבר רכב ישראלי בשכונת א-טור שבמזרח ירושלים, 2 באוקטובר 2014. אלפסי מורד,
"ההתארגנות שמה לה למטרה לפגוע ברכוש ובנפש של התושבים היהודים". יידוי אבנים לעבר רכב ישראלי בא-טור, באוקטובר האחרון/אלפסי מורד

על פי החשד, בראש ההתארגנות, שהחלה לפעול בחודש יולי האחרון, עמד תושב השכונה חליל מרוואן ג'יוסי בן ה-21, פעיל פתח. לאחר מעצרו של בחודש ספטמבר, תפס בכר עבד אלמררבי בן ה-23 את מקומו כמוביל ההתארגנות. תחת הנהגתו של אלמררבי, פעיל פתח גם הוא, המשיכו חברי התשתית בפעילותם עד חודש שעבר. בכר אף היה מעורב בייצור מטענים, וכן היה אחראי על מימון פעילותה של התשתית ועל אספקת בקבוקי תבערה וזיקוקים לחברי התשתית לצורך פעילותם.

"במהלך החקירות עלה כי עשרות פעילים היו מעורבים, בשנה האחרונה, בביצוע פעילות אלימה, חלקה במאפיינים חמורים, שעלולים היו להסתיים במוות או בפציעה קשה של אזרחים ושל אנשי כוחות הביטחון", נמסר בהודעת שב"כ. "עוד עלה, כי ההתארגנות, שפעלה באופן סדור, שמה לה למטרה לפגוע ברכוש ובנפש של התושבים היהודים ובאנשי כוחות הביטחון".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
זירת תקיפת תלמידי ישיבה בשכונת א-טור בירושלים, נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
יידוי אבנים לעבר רכב ישראלי בא-טור, באוקטובר האחרון/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully