וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורות ישראליים: נתניהו שוקל לנאום בקונגרס בדלתיים סגורות

9.2.2015 / 16:49

לטענת הגורמים ראש הממשלה שוקל לשנות את מתכונת נאומו בוושינגטון בשל הסערה שנוצרה. בין היתר, הוא עשוי לנאום רק בוועידה השנתית של איפא"ק ולא בקונגרס. בסביבתו מכחישים כי הוא יבטל או ידחה את נאומו

מערכת וואלה!

יעלון לוואלה חדשות: צריך לקחת בחשבון שהנאום הפך לאירוע פוליטי

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל לשנות את מתכונת נאומו בוושינגטון בחודש הבא ואף לבטלו - כך מסרו היום (שני) מקורות ישראליים. זאת, כדי להרגיע את האווירה המתוחה שנוצרה בין ישראל לארצות הברית בעקבות הנאום, שנקבע ללא תיאום עם הבית הלבן והממשל. עם זאת, גורם בסביבת נתניהו הכחיש בשיחה עם וואלה חדשות כי נשקלת האפשרות לבטל את הנאום או לדחות אותו.

בין היתר, נשקלת האפשרות שראש הממשלה ידבר רק בפני הכינוס השנתי של איפא"ק בוושינגטון ויוותר על הנאום בקונגרס. אפשרות נוספת היא שנתניהו יישא את דבריו בדיון סגור בקונגרס שלא ישודר בטלוויזיה, כדי להפחית מתשומת הלב לדבריו.

"הנושא נמצא על הפרק במהלך השבוע האחרון", אמר גורם המקורב למשרד ראש הממשלה. "נתניהו מדבר על כך עם חברי הליכוד. חלק מהם אומרים שהוא צריך לוותר על הנאום, ואילו אחרים טוענים שעליו לשאת אותו בכל זאת", הוסיף הגורם.

עוד על סערת נאום נתניהו בקונגרס
לחיצת היד שגררה את ארה"ב למערכת הבחירות בישראל
ביידן לא יצפה בנאום נתניהו - אבל נפגש עם הרצוג
הרצוג: נתניהו זורק את ביטחון ישראל מתחת לגלגלי האוטובוס

רוה"מ בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, פברואר 2015. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
יוותר על הנאום? ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך ישיבת הממשלה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

מוקדם יותר היום התייחס שר הביטחון משה יעלון לנסיעתו של נתניהו לוושינגטון ומידת הנחיצות שלה. "אני משוכנע שראש הממשלה יעשה מה שטוב לביטחון מדינת ישראל", אמר יעלון בריאיון באולפן וואלה חדשות. "משלחות של סנאטורים משני צידי הבית, רפובליקנים ודמוקרטים, הן שביקשו מראש הממשלה לבוא לארצות הברית ולדבר בקונגרס לקראת הרגע המכריע הזה, שהוא האפשרות שיהיה הסכם קבע (עם איראן - ע"נ) כבר בחודש מרץ", אמר שר הביטחון.

"זה שהפכו את זה לאירוע פוליטי – שם וכאן - צריך לקחת את זה בחשבון. אני משוכנע שראש הממשלה יידע לקבל החלטה בהתאם לאינטרס הביטחוני שלנו", הסביר יעלון. בתשובה לשאלה אם הממשל האמריקני מתערב במערכת הבחירות בישראל אמר השר: "יש עליהום על ביבי. זו עובדה. לגבי מי בוחש, איני יודע".

שר ההגנה של ארצות הברית ג'ו ביידן בעצרת האו"ם בניו יורק, ספטמבר 2014. רויטרס
גם הוא לא ינכח בנאום. סגן נשיא ארצות ג'ו ביידן/רויטרס

הנאום מתוכנן להתקיים ב-3 במרץ, שבועיים לפני הבחירות בישראל. הביקור תוכנן על ידי יו"ר בית הנבחרים, ג'ון ביינר הרפובליקני, ללא תיאום עם הבית הלבן. בעקבות זאת, התעוררה מתיחות בין ירושלים לוושינגטון, שהודיעה כי הנשיא ברק אובמה ושר החוץ ג'ון קרי לא ייפגשו עם ראש הממשלה בזמן ביקורו.

כמו כן, ביום שישי נמסרה הודעה דומה גם ממשרדו של סגן הנשיא ג'ו ביידן, שלפיה הוא לא ישהה בארצות הברית במהלך ביקורו של נתניהו. ביידן משמש נשיא הסנאט ובמסגרת תפקידו הוא אמור לשבת לצדו של יו"ר בית הנבחרים במהלך כינוס של שני הבתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully