וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל פיטורי 140 עובדים: עובדי "תרכובות ברום" פתחו בשביתה

2.2.2015 / 14:02

כ-800 עובדי המפעל שבנגב מקבוצת כי"ל מוחים על זימון עמיתיהם לשימוע, דווקא בעת מו"מ עם ההנהלה. אחד העובדים: ,במדינה מתעסקים בבקבוקים ריקים ולא בעשרות עובדים שרוצים לשלוח אותם הביתה ללא פרנסה". כי"ל: "המפעל לא יעיל"

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

כ-800 עובדי מפעל "תרכובות ברום" מקבוצת כימיקלים לישראל (כי"ל) שממוקם ברמת חובב שבנגב פתחו היום (שני) בשביתה כללית. זאת, אחרי שהנהלת המפעל שלחה ל-140 עובדים מכתבי שימוע לפני פיטורים. בתקופה האחרונה מנהל ועד העובדים משא ומתן מול ההנהלה על צעדי ההתייעלות שהיא מבקשת להחיל בו, אך עד כה לא הגיעו הצדדים לכדי הסכמה. "אחרי חצי שנה של משא ומתן ההנהלה עדיין דורשת פיטורים של 140 עובדים. מבחינתנו זוהי חציית קו אדום", אמר יו"ר מרחב הנגב בהסתדרות, מאיר בביוף. "אנחנו הסכמנו לפרישה מרצון, ואף העברנו שמות של 80 עובדים, אבל את הנהלת כי"ל מעניין רק לפטר עובדים כנראה. אנחנו לא נסכים לכך".

נוסף על הודעת ההשבתה, הפגינו כ-200 מבין העובדים מחוץ למפעל וכינו את ההנהלה "חזירים". יו"ר ועד העובדים במפעל, אבנר בן סניור, אמר: "אנחנו לא נחזור לעבודה גם אם השביתה תימשך חצי שנה. יש לנו אורך רוח. העובדים לא יפוטרו". אמיל פריג'ה, שעובד 46 שנים במפעל, טען שבהנהלה "מתייחסים אלינו כמו כלבים. חוץ מהבכירים שלוקחים את הדבש אנחנו נשארים עם עצמות". לדבריו, "במדינה מתעסקים בבקבוקים ריקים ולא בעשרות עובדים שרוצים לשלוח אותם הביתה ללא פרנסה, פשוט בושה".

עוד בוואלה! חדשות:
כספי המסים שוב לא הגיעו לרשות: חשש מהסלמה בגדה באפריל
התנאים הבלתי-אפשריים לחידוש אשרות מבקשי המקלט
הצצה ראשונה: תמונות מרהיבות מ"החוף הסודי" במפרץ אילת

הפגנה של עובדי תרכובות ברום ברמת חובב, ינואר 2015. שי מכלוף, צילום מסך
עובדי "תרכובות ברום" מפגינים, היום/צילום מסך, שי מכלוף

מהנהלת כי"ל נמסר: "החלטת ועד העובדים להשבית את המפעל הינה חסרת אחריות וסופה לפגוע במפעל ובעובדים. מפעל כי"ל נאות חובב (תרכובות ברום) הינו מפעל לא יעיל ולא תחרותי המתמודד עם משבר חמור בשוקים הגלובאליים של תרכובות הברום ומעכבי הבעירה. המשבר והקיפאון בסביבה העסקית בנוסף לגזירות שהממשלה הטילה ומתכננת להטיל על כי"ל מחייבים תכנית התייעלות אחראית ונחושה שתאפשר לחברה להתמודד עם הקשיים מולם היא ניצבת תוך הבטחת עתיד המפעל ומקום העבודה של רוב העובדים. לצערנו הרב, ועד העובדים מתעלם מהמצב הקשה ואף פוצץ את ההדברות עם ההנהלה בשבוע שעבר, תוך דרישות להמשך העסקת כלל העובדים בתנאי שכר ועבודה מהגבוהים ביותר בתעשייה זו בעולם - המגיעים אף ליותר ממיליון שקל בשנה לעובדים מסוימים בחוזה קיבוצי".

עוד נמסר, כי "ההנהלה אכן פעלה בהתאם למנגנון המוסכם בהסכם הקיבוצי והעבירה לוועד העובדים רשימת עובדים מועמדים לפיטורים. אלא שנציגות העובדים ויתרה על זכותה להעביר רשימה נגדית ולפיכך שלחה ההנהלה לעובדים המועמדים לפיטורים זימונים לשימוע. הנהלת כי"ל קוראת לוועד העובדים לנהוג באחריות כלפי כלל העובדים ועתיד החברה, לשוב באופן מידי לעבודה סדירה ולקיים את ההסכם הקיבוצי עליו חתומה ההסתדרות ונציגות העובדים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנה של עובדי תרכובות ברום ברמת חובב, ינואר 2015. שי מכלוף, צילום מסך
ההפגנה מחוץ למפעל "תרכובות ברום" ברמת חובב, היום/צילום מסך, שי מכלוף
במחאה על פיטורי עשרות עובדים: עובדי "תרכובות ברום" שובתים. שי מכלוף
במחאה על פיטורי עשרות עובדים: עובדי "תרכובות ברום" שובתים/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully