וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כספי המסים שוב לא הגיעו לרשות: חשש מהסלמה בגדה באפריל

2.2.2015 / 12:40

בהתבסס על ההערכות במערכת הביטחון, בפיקוד המרכז כבר התקיימו דיונים בהכנה להתפרצות אלימה אפשרית, ושורת הקלות ניתנה לפלסטינים בניסיון לשמר את היציבות. התיאום הביטחוני עם הרשות יעמוד למבחן

פלסטינים מתעמתים עם חיילי צה"ל בכפר ניעלין. יותם רונן
פלסטינים מתעמתים עם חיילים בכפר נעלין/יותם רונן

הלחץ ברחוב הפלסטיני ביהודה ושומרון הולך וגדל בחודשים האחרונים, ובישראל רואים זאת בדאגה רבה. במערכת הביטחון ובצה"ל מעריכים כי כבר באפריל הקרוב תיתכן התפרצות אלימה מצד התושבים, זאת בשל העובדה שישראל עצרה את העברת כספי המסים לרשות הפלסטינית, וכן בשל הפסקת המימון האמריקני לפרויקטים ביהודה ושומרון בעקבות חתימת הרשות על אמנת רומא. כמו כן, באפריל אמור האו"ם להחליט אם להכיר ברשות הפלסטינית כמדינה חברה, והתסכול מההחלטה, אם תהיה שלילית, עלול להוביל להפגנות אלימות.

על רקע הלחץ הכלכלי הגובר והמתיחות בין הרשות הפלסטינית בין לממשלת ישראל, התקיימו כמה דיונים בפיקוד המרכז, בראשותו של אלוף ניצן אלון, ובהם דנו באפשרויות שתהיה הסלמה. האלוף הנחה את המפקדים השונים "לשמר יציבות" ככל הניתן לקראת אפריל ולמנוע חיכוכים שעשויים להוביל להידרדרות באזור.

עוד באותו נושא:
שר ההגנה של איראן מאיים: "נחמש את הגדה המערבית"
סכנת ההסלמה עם ישראל באה דווקא מהגדה
יעלון בעקבות הפיגועים: "יש להיערך לאפשרות של הסלמה"

שוטרים פלסטינים בא-ראם. רויטרס
בינתיים התיאום הביטחוני הוא נושא "קדוש". שוטרים פלסטינים/רויטרס

על פי הערכות של גורמי ביטחון בכירים, השינוי בשטח יכול להתרחש במהירות והוא יכול לבוא לידי ביטוי בין היתר בשינוי המדיניות כלפי ישראלים הנכנסים בטעות לערים פלסטיניות. לדברי אחד מגורמי הביטחון, מדי שבוע מאתרים שוטרים פלסטינים אזרחים שכאלה ומעבירים אותם ללא פגע לידי צה"ל. "אנחנו כבר זוכרים שאירועים מהסוג הזה הסתיימו בלינץ'. מציאות ביטחונית ואווירה אלימה יכולות להפוך מקרה שכזה בשנייה", אמר הגורם הבכיר. "כרגע אנחנו לא רואים איך זה קורה כי הרשות הפלסטינית רואה בתיאום הביטחוני נושא 'קדוש', כהגדרת אבו מאזן, אבל השטח לפעמים מדבר בשם עצמו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
כנס דיגיט 2012, פאנל "מיהו עיתונאי ישראלי?" יואב מרדכי פולי. ברני ארדוב
אישר הקלות כדי לשמר את היציבות. אלוף יואב מרדכי/ברני ארדוב

אם בישראל סברו כי הלחץ הכלכלי והמדיני שהיא הפעילה על השטחים בעקבות ההחלטה של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לפנות לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, ירכך את העמדה הפלסטינית, מתברר שההיפך הוא הנכון. לוואלה! חדשות נודע כי ברשות הקימו צוותים פלסטיניים הפועלים לאסוף חומרים נגד חיילי צה"ל על פעילותם במבצע "צוק איתן" ברצועת עזה וסביב סוגיית ההתנחלויות ביהודה ושומרון כדי להתלונן על פשעי מלחמה ולגרור את ישראל למערכה משפטית.

למרות זאת, על פי הנחיות הדרג המדיני, מתאם הפעולות בשטחים, אלוף יואב מרדכי, אישר שורה של הקלות על הפלסטינים כדי לשמר את היציבות. מספר הפלסטינים העובדים באישור בתוך ההתנחלויות ובשטח ישראל הגיע בחצי השנה האחרונה לכמאה אלף, לא כולל יותר מ-20 אלף שוהים בלתי חוקיים הנכנסים בכל חודש לישראל ללא אישור. כמו כן, לפני כחודשיים ניתן אישור גורף לכלל הפלסטינים בני 60 ומעלה להיכנס לישראל בכפוף לבידוק במעבר בלבד. במסגרת הקלה זו, בתוך חודשיים בלבד נכנסו לישראל יותר מ-90 אלף פלסטינים.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully