וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה של איראן מאיים: "נחמש את הגדה המערבית"

חוסיין דהקאן הצהיר כי ישראל "לא תחמוק מתגובה" על חיסולם של הגנרל מוחמד אללה-דאדי ושל ג'יהאד מורנייה בסוריה. לדבריו, "התגובה תגיע בזמן ובמקום המתאימים. טהראן תמשיך לחזק את ציר ההתנגדות"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שר ההגנה של איראן, חוסיין דהקאן, הצהיר הערב (רביעי) כי ישראל "לא תחמוק מתגובה" על חיסולם של הגנרל מוחמד אללה-דאדי ושל ג'יהאד מורנייה בתקיפה בסוריה ביום ראשון - כך דווח בסוכנות הידיעות אירנא. דהקאן, שאמר את הדברים בטקס זיכרון לכבוד ההרוגים בנציגות חיזבאללה בטהראן, הוסיף כי איראן תמשיך לחמש את הגדה המערבית ואת הארגון השיעי.

לדבריו של שר ההגנה, "התגובה תגיע בזמן ובמקום המתאימים". עוד הצהיר דהקאן כי "טהראן תמשיך לחזק את ציר ההתנגדות" כדי להתמודד עם ה"יישות הציונית". לטענתו, "ישראל פועלת כל הזמן כדי לפגוע בציר ההתנגדות, ומזימות רבות שתכננה נכשלו".

חיסול בכירי חיזבאללה ואיראן בגולן - סיקור מיוחד
החשש שעלה בצפון: דמויות חשודות זוהו בגבול לבנון
המתיחות בגבול הצפון: הוסר חשש לחדירת מחבלים
דיווח: נסראללה ינאם בקרוב ויגיב לחיסול אנשי הארגון

טקס לכבוד בכיר משמרות המהפכה הגנרל מוחמד אללה-דאדי, שחוסל בתקיפה בגולן הסורי ביום ראשון, טהראן, 21 בינואר 2015. AP
מפגינים דורכים על דגל ישראל ומציתים אותו, היום/AP

היום התאספו אלפי בני אדם בטהראן במסגרת טקס לכבוד אללה-דאדי. ארונו של אללה-דאדי נעטף בדגל הלאומי ונישא על ידי אנשי משמרות המהפכה לבסיס בדרום-מזרח העיר. הוא ייקבר מחר בעיירה פאריז, שבדרום איראן. המפגינים שרפו דגלים של ישראל וצעקו "מוות לישראל".

"דרכו של השהיד אללה-דאדי היא בלתי-ניתנת לעצירה", הכריז מפקד משמרות המהפכה, עלי ג'עפרי, בטקס שנערך בשטחי הבסיס. "היא תימשך עד לשחרור ירושלים ולהשמדת המשטר הציוני". אתמול הזהיר ג'עפרי כי "רצח בני האיסלאם מהווה נקודת מפנה חדשה בקריסת המשטר הציוני". הגנרל ג'עפרי אמר כי "משמרות המהפכה ידאגו להרס המשטר הציוני", והצהיר כי "הציונים ממתינים כעת למכת ברק קטלנית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
טקס לכבוד בכיר משמרות המהפכה הגנרל מוחמד אללה-דאדי, שחוסל בתקיפה בגולן הסורי ביום ראשון, טהראן, 21 בינואר 2015. AP
ארונו של אללה-דאדי נישא על ידי המונים בטהראן, היום/AP

אתמול צוטט גורם ביטחוני ישראלי בכיר ברויטרס, שטען כי "ישראל לא ניסתה לחסל את הגנרל האיראני לדבריו, "התקיפה כוונה נגד פעילי טרור מדרגים נמוכים יותר". כשנשאל אם ישראל מצפה לתגובה של איראן או של חיזבאללה בעקבות התקיפה האווירית אמר המקור: "סביר להניח שהם יגיבו. אנחנו מצפים לכך – אבל אני לא חושב שמישהו מהצדדים מעוניין בהסלמה". לדבריו, "לא צפינו את התוצאה הזאת (מבחינת ההרוגים), בוודאי לא את זה של הגנרל האיראני. ידענו שאנחנו תוקפים יחידה שהתכוננה לבצע פיגוע בגבול".

עוד הוסיף הגורם הביטחוני הבכיר כי "קיבלנו התרעה, איתרנו את הרכב, זיהינו אותו כמטרה של האויב ופגענו בו. זאת הייתה אמורה להיות פעולה טקטית בלבד".

מאוחר יותר אתמול אמר מקור ביטחוני ישראלי רשמי כי "מדינת ישראל אינה מתייחסת לאירוע בסוריה ולא לפרסומים על אודותיו". לדבריו, "מדובר בפרסומים אשר אינם מגיעים מגורמים מוסמכים. מדיניות ישראל הייתה ונותרה לסכל כל ניסיון פיגוע טרור נגדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully