וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות בצפון: צה"ל ממשיך לתגבר כוחותיו באזור הגבול

תנועה ערה של כוחות מורגשת ביישובי הצפון עם תגבור כוחותיו של צה"ל באזור הגבול, עקב המתיחות באזור מאז חיסול בכירי חיזבאללה בלבנון. מדובר בתגבור נוסף על זה שהחל לפני כמה ימים

צילום: רויטרס, טל אנגלנדר, עריכה: שניר דבוש

(דבריו של הרמטכ"ל בני גנץ מיום שלישי)

צה"ל החל היום (חמישי) לתגבר את כוחותיו ביישובי הגבול הצפון הארץ, וימשיך בתגבור גם מחר. לפיכך, תורגש תנועה ערה של כוחות, גם בתוך היישובים. מדובר בתגבור נוסף על זה שהחל באמצע השבוע בשל המתיחות באזור מאז חוסלו בכירי חיזבאללה וכמה מחברי משמרות המהפכה האיראניים ביום ראשון באזור קוניטרה.

כבר מאמצע השבוע תוגברו מערכים ממוקדים בגבול הצפון מול הזירה הסורית והלבנונית, לרבות מערך התצפיות מהקרקע ומערך ההגנה האווירי. ביום שני נפרסו סוללות "כיפת ברזל" באזור הצפון. ביום שלישי טענו גורמי צבא כי "פיקוד צפון מתנהל כבשגרה ותנועת הכוחות בשטח קשורה לתרגילים של כוחות סדיר ומילואים". זאת ועוד, חיילים מילואים דיווחו כי קיבלו הודעות באמצעות מערכת טלפונים של משרדי קישור של צה"ל, לעדכון אתרי גיוס למקרה חירום. גורמי צבא הסבירו כי מדובר בריענון נהלים ונתונים שמתקיימים מדי שנה.

עוד בוואלה! חדשות:
החשש שעלה בצפון: דמויות חשודות זוהו בגבול לבנון
"נסראללה מחפש אותנו": בצפון נערכים, וחוששים ממנהרות וטילים
"גורם ישראלי: לא ניסינו לחסל את הגנרל האיראני"

שיירות של צה"ל בצפון הארץ , ינואר 2015. י.מ חדר מצב, מערכת וואלה! NEWS
שיירות עולות לצפון הארץ/מערכת וואלה! NEWS, י.מ חדר מצב

כמו כן, צה"ל עיבה גם את מערכי ההגנה סביב אסדות גז בים. בעקבות המתיחות בגבול ביטל הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ את נסיעתו לכנס רמטכ"לים של נאט"ו בבריסל.

אתמול באזור השעה 18:00, הונחו תושבים באזור רכס רמים להישאר בבתיהם בשל חשש לחדירת מחבלים. גם כבישים באזור הצפון נסגרו לתנועה. לאחר שהחשש הוסר, הכבישים נפתחו מחדש והתושבים עודכנו שהם יכולים לצאת מהבתים. "אמרנו לנו לשבת בחושך ולחכות", סיפר תושב קיבוץ יפתח בשיחה עם וואלה! חדשות בזמן האירוע הביטחוני.

"כינסנו את כל מנהלי בתי הספר ואת מנהלי המחלקות במועצה כדי לרענן את נוהל 'משיגרה לחירום'", אמר בשיחה עם וואלה! חדשות גבי נעמן, ראש המועצה המקומית שלומי. "אנחנו בהחלט לא מזלזלים באיומי חיזבאללה ומקווים שלא יקרה שום דבר, אבל אם יקרה - אנחנו נהיה ערוכים כמו תמיד".

על פי דיווח בעיתון הלבנוני א-ספיר, המזוהה עם חיזבאללה, גורמים המקורבים לארגון טוענים כי הוא יגיב ב"עוצמה" לחיסול. התושבים ביישובים הסמוכים לגבול מתייחסים לדיווחים אלו ברצינות רבה. "הבוקר דיברתי עם אמא לשלושה ילדים שבעלה משרת בשירות קבע ולא נמצא בבית. היא אומרת לי: 'אני יושבת לבד בבית ומפחדת, אני לא יודעת מה לעשות'. אנחנו לא יודעים מה להגיד לאנשים", אמר עופר שמיר, מזכיר מושב זרעית שבגליל המערבי. "כשנסראללה אומר משהו, אז זה קורה. אם זה יקרה אצלנו, או בשתולה או באביבים או בגזרה המזרחית, אני לא יודע. זרעית זה נראה לי מקום טוב באמצע".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com
לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.com

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully