וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרעויות אחרי ההלוויה ברהט: שישה נעצרו

19.1.2015 / 21:31

עשרות רעולי פנים התפרעו בתום הלווייתו של סמי איבראהים א-זידאנה, שנהרג במהלך מהומות אלימות בעיר. המתפרעים יידו אבנים לעבר תחנת המשטרה והציתו צמיגים חמישה שוטרים נפצעו וטופלו במקום. מחר: שביתה כללית במגזר הערבי

צילום: חטיבת דובר המשטרה, עריכה: טל רזניק

עשרות רעולי פנים התפרעו הערב (שני) בתום הלוויית הצעיר סמי איבראהים א-זידאנה ברהט. המתפרעים יידו אבנים לעבר תחנת המשטרה העירונית והציתו צמיגים. שישה חשודים נעצרו. א-זידאנה נהרג אתמול במהלך המהומות האלימות שפרצו בעת הלווייתו של סמי אל-ג'אער, שנורה למוות ביום רביעי האחרון בעת פשיטה משטרתית בעיר.

חמישה שוטרים נפצעו מיידויי האבנים וטופלו על ידי צוות הרפואי במקום. "המשטרה תנקוט אפס סובלנות כלפי פורעי חוק. צפויים מעצרים נוספים במהלך הימים הקרובים", מסר מפקד מרחב הנגב, תת-ניצב אמנון אלקלעי.

דובר המשטרה במחוז דרום מסר: "בתום הנלוויה החלו עשרות צעירים, חלקם רעולי פנים, להתקדם לעבר תחנת המשטרה עם אבנים בידיהם. מסוק משטרתי שחג באוויר מתעד את פורעי החוק. אנחנו לא נאפשר לפורעי החוק להפר את הסדר הציבורי ולקרוא תיגר על שלטון החוק והמשילות. נבצע מעצרים ונמצה את הדין עם פורעי החוק"

עוד בוואלה! חדשות:
המתיחות בצפון: "סוללת כיפת ברזל נפרסה בגבול לבנון"
תיעוד: כך נראה האזור שהותקף בסוריה רגעים אחרי ההפצצה
"עשיתי מה שמוטל עליי": צל"ש למ"פ שחילץ לוחמיו עם סולם ופטיש

סמי איברהים אל זידאנה', שנהרג במהלך המהומות ברהט. באדיבות המשפחה
סמי איברהים א-זידאנה שמת במהלך ההלוויה/באדיבות המשפחה

כ-4,000 בני אדם השתתפו אחר הצהריים בהלווייתו של א-זידאנה. תושבי רהט זועמים ומאשימים את המשטרה במותם של שני תושבי העיר. ראש העיר טלאל אל-קרנאווי וגורמים בכירים נוספים הכריזו על שביתה כללית במחאה על האירועים. בין היתר, הושבתו הלימודים ונסגרו החנויות בעיר.

ועדת המעקב של ערביי ישראל הגיעה היום לרהט וקבעה כי המגזר הערבי ישבות מחר כמחאה על האירועים. במסגרת השביתה, בתי העסק, המוסדות הציבוריים ומוסדות החינוך של המגזר יהיו סגורים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מהומות ברהט. יותם רונן
עשרות התקרבו לתחנת המשטרה עם אבנים בידיהם. מהומות ברהט, הערב/יותם רונן

"לצערי הרב, המשטרה אתמול פישלה פשלה מאוד גדולה", אמר אל-קרנאווי. "סיכמתי עם המשטרה שאנחנו, עיריית רהט, נהיה אחראים על הסדר וכי שוטרים לא יגיעו למתחם בית העלמין. פתאום הגיעה ניידת משטרה והחלה כל המהומה". ראש העיר הדגיש כי הוא קורא לתושבי העיר ולציבור הבדואי בישראל להתנהג באיפוק ולא להיגרר לאלימות. "נטפל באמצעים משפטיים נגד מי שאחראי לאסון הזה", אמר. "אני חושב שבמשטרה וגם בממשלת ישראל צריכים להבין שהיד לא צריכה להיות על ההדק בקלות כזאת".

מהומות ברהט. יותם רונן
"פשוט בושה שאדם חף מפשע נהרג על לא עוול בכפו". רהט, הערב/יותם רונן

בני משפחתו של א-זידאנה הקימו בביתם סוכת אבלים. אחיו סאג'ר סיפר על שאירע אתמול במהלך ההלוויה. "היינו בהלוויה, ופתאום ניידת משטרה נכנסה ולא הבנו מה קורה. אדם חף מפשע שהולך להלוויה חוזר הרוג", אמר. "אנחנו כועסים וזועמים על המשטרה, לא ייתכן שדבר כזה יקרה, זו פשוט בושה שאדם חף מפשע נהרג על לא עוול בכפו".

האירועים האלימים החלו ביום רביעי האחרון, אז נהרג תושב העיר אל-ג'אער, בן 21, במהלך מבצע משטרתי לאיתור סוחרי סמים. לפי טענת משפחתו, הוא נהרג מירי המשטרה. במהלך הלווייתו פרצו אמש עימותים אלימים, שבמהלכם יידו המשתתפים אבנים לעבר ניידת המשטרה שהייתה במקום וכן נשמעו קולות נפץ, ככל הנראה מחזיזים. בשלב מסוים ההלוויה הופסקה בשל המהומה שפרצה עם הגעתה של ניידת למקום. כתוצאה מההתפרעויות נהרג א-זידאנה ו-22 נוספים נפצעו. כל הנפגעים פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע לקבלת טיפול רפואי. מבית החולים נמסר כי ככל הנראה א-זידאנה מת כתוצאה מאירוע לב.

מהומות ברהט. יותם רונן
"מסוק משטרתי שחג באוויר מתעד את פורעי החוק". רהט, הערב/יותם רונן

בתום הערכת מצב של מפקד מחוז דרום במשטרה, ניצב יורם הלוי, הוחלט למנות ועדת בדיקה לאירועי אתמול. בראש הוועדה יעמוד מפקד מרחב לכיש ניצב-משנה אלי כזרי. עוד נמסר כי המחלקה לחקירות שוטרים לא תחקור את התנהלות השוטרים. המשטרה דיווחה כי כמה שוטרים בתחנת רהט קיבלו איומים על חייהם והם יאובטחו בהתאם. מרחב נגב יתוגבר בימים הקרובים בכוחות גדולים על מנת למנוע הפרות סדר וחסימת כבישים באזור.

לפניות לכתב: Yanir9310@walla.com

מהומות ברהט. יותם רונן
מהומות ברהט/יותם רונן
מהומות ברהט. יותם רונן
מהומות ברהט/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully