וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודי בלגיה מתנגדים לשאת נשק: "סומכים על שירותי הביטחון"

18.1.2015 / 3:16

לאחר שעלה חשש שפעולות טרור יופנו כלפי יהודים עלתה קריאה לאפשר לנושאי תפקידים בקהילה לשאת נשק כדי שיוכלו להגן על עצמם. ראשי הקהילה זועמים: "מחר, חלילה, יבקשו גם האיממים ואחרים לאחוז בנשק"

לוחמים של הכוחות המיוחדים הבלגיים חוסמים רחוב בוורוייה שבמזרח המדינה. רויטרס
שוטרים בלגים בפשיטה על תאי טרור במדינה, שבוע שעבר/רויטרס

אחרי הפיגוע האנטישמי בצרפת ופשיטת המשטרה על תא טרור בבליגה, ביקשו קהילות יהודיות באירופה להגביר את האבטחה סביבן ואף עלתה קריאה לאפשר לנושאי תפקידים בקהילה לשאת נשק כדי שיוכלו להגן על עצמם ועל מוסדות הקהילה. אך בקהילה היהודית בבלגיה מתנגדים לקריאה לחמש אותה ואומרים שהם סומכים על שירותי הביטחון במדינה שיגנו עליהם.

רבה של בלגיה ונציג "ועידת רבני אירופה" במוסדות האיחוד האירופי, הרב אברהם גיגי, פרסם אמש (שבת) הודעה שבה הסביר על מצב היהודים במדינה. "שבת שקטה עברה על הקהילות היהודיות בבלגיה אך עם זאת מתוחה. על פי החלטת הממשלה, מחוסר כוח אדם במשטרה, אבטחו מאות חיילים את בתי הכנסת והמוני יהודים מילאו את בתי הכנסת וצעדו ברחובות בביטחון וללא כל פחד", כתב בהודעתו. "הממשלה הכריזה על 12 צעדים למלחמה בטרור האיסלאמי הקיצוני ובהם שלילת אזרחות ועוד, והדבר יוצר תחושת ביטחון שיש מי שמטפל סוף סוף כמו שצריך בטרור.

גל טרור באירופה || ידיעות נוספות:
המאבק בטרור: 4 נעצרו ביוון בחשד שהשתייכו לתא הבלגי
הצרפתים והמוסלמים בצומת דרכים: התמודדות עם אתגרים חדשים-ישנים
"פצצה מתקתקת": היהודים בבלגיה חוששים מהתגברות הטרור

"ראשי הקהילה היהודית זועמים על גורמי שוליים בקהילה שקראו לתת נשק בידי הרבנים - זו סכנה של ממש ובלתי מתקבלת על הדעת. וכאילו אנחנו נכריז כי אין לנו אמון בשירותי הביטחון הבלגים המחויבים להגן על ביטחוננו", הוסיף הרב גיגי. "מחר, חלילה, יבקשו גם האיממים ואחרים לאחוז בנשק. זו הכרזה חסרת אחריות המביאה עלינו אסון ורושם אנרכיסטי".

הגברת אבטחה סביב מוסדות יהודיים בפריז. AP
אבטחה מתוגברת סביב מוסדות יהודיים בצרפת, שבוע שעבר/AP

בסוף הודעתו ציין הרב גיגי כי "אנו סומכים על ממשלת בלגיה ושירותי הביטחון הבלגים העושים את עבודתם כפי הנדרש וביום שני הקרוב, כשייפתחו שערי בתי הספר ומוסדות החינוך יאבטחו אותם אלפי חיילים כדי לשמור על ביטחון הילדים וההורים".

אתמול תגברו הרשויות בבלגיה את האבטחה סביב מוסדות הקהילה היהודית במדינה. בהודעה מטעם ראש הממשלה, שארל מישל, נמסר כי כ-300 חיילים הוצבו בבירה בריסל ובאנטוורפן, שבה קיימת קהילה יהודית גדולה. "החיילים יהיו חמושים ומטרתם העיקרית היא לאבטח אתרים מסוימים ולתגבר את כוחות המשטרה", נמסר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"שומעים אמרות אנטישמיות"

בשל האירועים האחרונים בצרפת ובבלגיה עלה חשש שפעולות טרור יכוונו נגד יהודים וקהילות יהודיות באירופה ביקשו להגביר את האבטחה סביבן. ארגון הקהילות היהודיות באירופה פנה למוסדות האיחוד האירופי בבריסל בבקשה להתיר לנושאי תפקידים מסוימים בקהילות יהודיות ביבשת לשאת נשק, במטרה להגן על עצמם, על מוסדותיהם ועל קהילותיהם. במקביל לדרישה חריגה זו, נערכות קהילות יהודיות שונות ביבשת להגברת האבטחה סביבן באופן פרטני. הדוגמה הבולטת ביותר מן הימים האחרונים היא זו של יהודי דנמרק, שקיבלו הבטחה מפורשת בנושא משרת המשפטים מטה פרדריקסן, לאחר שפנו בשבוע שעבר לממשלה בקופנגהן.

בתוך כך, שלשום הועלתה בבריטניה רמת הכוננות לדרגה הרביעית מתוך חמש, מחשש למתקפות טרור. בין היתר, תוגברה השמירה סביב מוסדות השייכים לקהילה היהודית ובתי ספר יהודיים במדינה. "גובר החשש מפגיעה בבני קהילה היהודית בבריטניה", אמר מרק ראולי, קצין בכיר במטה המשטרתי ללוחמה בטרור. "אנו שומעים אמרות אנטישמיות היוצאות מפי גורמים קיצוניים ורואים מתקפות על מוסדות הקהילה בצרפת ובמקומות נוספים בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully