וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלגיה: לפחות שני חשודים נהרגו בפשיטה על תא טרור

כוחות מיוחדים של המשטרה הבלגית פשטו על כמה מוקדים, במסגרת מבצע נרחב למיגור פעילות טרור. ההרוגים היו תחת מעקב משטרתי, ותכננו לבצע פיגועים בבירה. חשש מפיגוע במטה המשטרה בבריסל

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

לפחות שני בני אדם נהרגו אתמול (חמישי) במבצע נגד פעילות טרור בעיר ורוייה שבמזרח בלגיה, ואדם נוסף נפצע באורח אנוש – כך דווח ברשת הבלגית RTBF. זאת, במסגרת מבצע נרחב של משטרת בלגיה בכמה מוקדים במדינה. על פי הדיווח ברשת LCI, ההרוגים והפצוע הם חשודים ששבו מסוריה.

כמו כן, נעצרו כמה חשודים על ידי כוחות של היחידה ללוחמה בטרור. טרם התקבל אישור רשמי לדיווח על ההרוגים, אולם בסוכנות הידיעות הבלגית "בלגה" דווח כי המבצע נמשך. עדי ראייה דיווחו על יריות ועל פיצוצים עזים שנשמעו באזור. עוד דווח כי האזור המוביל לתחנת הרכבת הסמוכה נחסם, אולם תושבי האזור לא פונו מבתיהם.

עוד בוואלה! חדשות:
"הגיבור" המוסלמי מהפיגוע במרכול יקבל אזרחות צרפתית
התובע בארגנטינה: הנשיאה פרננדס סייעה לאיראן לחמוק מאחריות לפיגוע בבואנוס איירס
ראש ממשלת טורקיה: "נתניהו רוצח ופושע כמו המחבלים מפריז"

במסיבת עיתונאים שנערכה בבריסל, בהשתתפות התובע הכללי, מפכ"ל המשטרה ודובר המשטרה, נמסר כי כעשר פשיטות נערכו ברחבי המדינה. עוד נמסר כי החשודים בכל המקרים האלה התכוונו לבצע פיגועים בעתיד הקרוב.

בנוגע למקרה בורוייה, הבהירו הגורמים כי החשודים פתחו באש לעבר כוחות המשטרה. לאחר שהשוטרים השיבו אש, כאמור, נהרגו שני החשודים ונפצע השלישי. כלל לא דווח על נפגעים מצד השוטרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
פשיטה משטרתית בורוייה, בלגיה. AP
זירת הפשיטה בורוייה, אמש/AP

על פי עדויות של תושבי האזור, כוחות המשטרה החלו בפשיטה בשעה 17:45 (שעון מקומי), כשפרצו לבניין מגורים. צלפים הוצבו מחוץ לבניין ועל גגות של בניינים סמוכים. עד השעה 19:00, הכוחות השיגו שליטה מלאה על המצב.

אילמז, תושבת האזור בת 41, סיפרה ל"ליברה": "שמעתי פיצוצים, מיד נמלטתי. ראיתי שני צעירים רצים - בני 25-30, ממוצא ערבי - הם היו לבושים בשחור והייתה להם בנדנה. הם התקדמו בכיוון השכונה של הפקיסטנים ושל האפגנים". השניים הם ככל הנראה ההרוגים, שנורו על ידי המשטרה במהלך המרדף.

על פי כמה דיווחים, המוקדים עליהם פשטו כוחות המשטרה קשורים לסדרת פיגועי הטרור בשבוע שעבר בבירת צרפת, פריז, בהם נהרגו 17 בני אדם. עם זאת, טרם התקבל לכך אישור רשמי. כאמור, פשיטות דומות התבצעו אמש בערים נוספות, בהן בריסל.

שוטר מניח פרחים בזירת הפיגוע במרכול "היפר כשר" בפריז, ינואר 2014. GettyImages
אזרח בלגי הודה כי מכר נשק לאמדי קוליבאלי, האחראי לפיגוע ב"היפר כשר". שוטר מניח פרחים בזירת הפיגוע/GettyImages

בעיתון "לה סואר" דווח כי החשודים היו תחת מעקב משטרתי במשך התקופה האחרונה, ותכננו לבצע סדרת פיגועים בבירה הבלגית בריסל, לאחר הפיגועים בפריז. בתוך כך, האבטחה במוסדות הממשלתיים ובמוסדות האיחוד האירופי בבריסל תוגברה.

כמו כן, נעצר אמש אדם חמוש שקרא "אללה אכבר" בתחנת הרכבת בתחתית ריבקור שבבריסל. כוחות משטרה הוזעקו למקום בעקבות קריאות של עדי ראייה, והחשוד נלקח לחקירה.

על פי כמה דיווחים, כמה חשודים הצליחו להימלט מכוחות המשטרה בבריסל, שם הועלתה רמת הכוננות. חלק מבנייני מטה המשטרה הפדרלית בשדרות קורון פונו בשל התרעה לפצצה.

ביום רביעי דווח כי חשוד שנעצר במדינה הודה כי סיפק נשק למחבלים מפריז. ממשטרת שארל-רואה נמסר כי הוא הסגיר את עצמו ביום שלישי, וככל הנראה היה בקשר עם אמדי קוליבאלי, שאחראי לפיגוע במרכול "היפר כשר".

"החשוד מוחזק בחשד לסחר בנשק", נמסר מהתביעה הפרדלית בבלגיה. "נמשיך בחקירה, על מנת לקבוע אם קיים קשר לאירועים בפריז".

(עדכון ראשון: 20:05)

פשיטה משטרתית בורוייה, בלגיה. רויטרס
פשיטה משטרתית בורוייה, בלגיה/רויטרס
פשיטה משטרתית בורוייה, בלגיה. רויטרס
פשיטה משטרתית בורוייה, בלגיה/רויטרס
פשיטה משטרתית בורוייה, בלגיה. רויטרס
פשיטה משטרתית בורוייה, בלגיה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully