וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגיבור" המוסלמי מהפיגוע במרכול יקבל אזרחות צרפתית

לסאנה באתילי, אזרח מאלי, החביא 15 בני אדם, והציל אותם במהלך ההשתלטות של המחבל אמדי קוליבאלי על "היפר כשר" בפריז. האזרחות תוענק לו בטקס מיוחד, "על מנת להודות לו על מעשה הגבורה שלו"

צילום: הדיילי מייל, רויטרס, לע"מ; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

לסאנה באתילי, אזרח מאלי בן 24 שהחביא 15 בני אדם במהלך הפיגוע במרכול "היפר כשר" בשבוע שעבר והציל אותם ממוות, יקבל אזרחות צרפתית בטקס רשמי ביום שלישי הקרוב - כך נמסר אמש (חמישי) ממשרד הפנים בפריז. שר הפנים, ברנאר קזנוב, הבהיר כי מי שהתפרסם כ"גיבור" האירוע, יקבל אזרחות "בהליך מזורז, על מנת להודות לו על מעשה הגבורה שלו".

הגיבור שהציל את בני הערובה: "אמרתי להם להירגע"

בחודש יולי האחרון, הגיש באתילי בקשה לקבלת אזרחות, אולם זו טרם התקבלה. בימים האחרונים, הופצה ברשת עצומה להענקת אזרחות, עליה חתמו קרוב ל-300 אלף צרפתים, בהם פוליטיקאים רבים.

עוד בוואלה! חדשות:
בקור מקפיא: נחשפו תמונות בני הערובה במקרר המרכול בפריז
צרפת: המשטרה זיהתה חשוד נוסף בפיגוע במרכול הכשר
בלעדי | חבר ילדות של המחבלים מפריז: "שיחקו להם בראש"

לסאנה באתילי, עובד "היפר כשר", פריז. BFMTV, צילום מסך
"עזרתי ליהודים, כולנו אחים". באתילי/צילום מסך, BFMTV

"עזרתי ליהודים, כולנו אחים", סיפר באתילי לרשת BFMTV. "זו לא שאלה של יהודים, נוצרים או מוסלמים, אנחנו כולנו באותה סירה". בתחילה, נחשד באתילי בשיתוף פעולה עם המחבל אמדי קוליבאלי, אף הוא ממוצא מאלי, אולם החוקרים הבינו במהרה כי הוא למעשה הציל את בני הערובה.

בתוך כך, אתמול הבהיר נשיא צרפת פרנסואה הולנד כי "מול הטרור, כולנו מאוחדים. המוסלמים הם הקורבנות הראשונים של הקיצוניות האיסלאמית האלימה ושל חוסר הסובלנות". בכינוס במכון הערבי העולמי בפריז, קרא הולנד להרגעת המתיחות, והוסיף כי כל מתקפה אנטי-איסלאמית או אנטישמית "תוענש באופן חמור".

הנשיא הוסיף כי על צרפת להבטיח שמיליוני המוסלמים בצרפת מוגנים וזוכים לכבוד, "בדיוק כפי שעליהם לכבד את האומה" ואת ערכיה החילוניים. "האיסלאם הולך יד ביד עם הדמוקרטיה", הדגיש הולנד. "למוסלמים בצרפת יש את אותן הזכויות ואת אותן החובות כמו כל האזרחים".

(עדכון ראשון 19:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully