וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: המשטרה זיהתה חשוד נוסף בפיגוע במרכול הכשר

15.1.2015 / 5:10

בפשיטה על דירת מסתור של המחבל אמדי קוליבאלי, שרצח ארבעה בני אדם ב"היפר כשר", נמצאו קטנוע וכלי נשק מתקדמים רבים, המגבירים את החשד כי אדם נוסף סייע לו. ייתכן שנמלט כבר לסוריה. "אלה אנשים מסוכנים, אנחנו במלחמה אמתית"

צילום: הדיילי מייל, רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

משטרת צרפת פשטה הלילה (חמישי) על דירת מסתור של אמדי קוליבאלי, המחבל שרצח ארבעה בני אדם במרכול "היפר כשר" בפריז ביום שישי האחרון, אותה שכר שבוע לפני האירוע שזעזע את צרפת. בדירה, הממוקמת בפרבר של העיר, נמצאו כלי נשק חדשים רבים. עוד נמסר מהמשטרה כי מהממצאים שבידיה נראה כי אדם נוסף, רביעי במספר, פעל במתקפת הטרור הקטלנית.

הרשויות בצרפת עוקבות בשלב זה אחרי נתיב הכסף ואספקת הציוד אל שלושת המעורבים באירועי הדמים המוכרים עד כה – האחים שריף וסעיד קואשי, בנים למשפחת מהגרים מוסלמית מאלג'יריה, וקוליבאלי. המשטרה בצרפת מסרה לסוכנות הידיעות אי-פי כי ייתכן ששישה אנשים, הנמנים עם אותו תא טרור, פעלו בפיגועים. "שמנו את האצבע על כמה אנשים מסוכנים במיוחד – גברים ונשים. אנחנו במלחמה אמתית", אמרה דוברת המשטרה.

מתקפת טרור בצרפת - סיקור מיוחד:
הפיגוע במרכול הכשר: פורסמו תמונות של מצלמות האבטחה | הטבח "בשרלי הבדו": העיתון עבר את גבולות חופש הביטוי? | היסטריה בצרפת: אזלו כל העותקים של "שרלי הבדו" החדש | הטבח ב"שרלי הבדו": תיעוד חדש של המחבלים אחרי הפיגוע | משרד הדתות יממן את קבורת הנרצחים מפריז

תיעוד חדש: המחבלים ברגעים שאחרי הטבח בשרלי הבדו. רויטרס
"אנחנו במלחמה". האחים קושאי לאחר הטבח במערכת "שרלי הבדו", בשבוע שעבר/רויטרס

דירת המסתור התגלתה ברחוב שקט בפרבר זנטיי מדרום לפריז. המשטרה סירבה לפרט אילו פריטים נמצאו בה, אולם לפי פרסום בעיתון "לה פריזיאן", היחידות המיוחדות שהגיעו למקום מצאו קטנוע שאפשר להם לזהות "אדם רביעי", ששמו לא פורסם, שפעל לצד קוליבאלי.

עוד פורסם בעיתון הצרפתי כי לחשוד עבר פלילי עשיר וייתכן כי כבר נמלט לסוריה. כמו כן, נבדק אם מדובר באדם שירה בעובר אורח ופצע אותו קשה, בעת שרץ סמוך לפרבר פונטניי-או-רוזה שבדרום מערב פריז, באותו היום שבו האחים קושאי השתלטו על מערכת המגזין "שרלי הבדו" ורצחו 12 בני אדם, בהם בכירי המאיירים של המגזין ועורכו הראשי.

בין כלי הנשק שגילו השוטרים בדירה, שלושה רובי קלצ'ניקוב מדגמים מתקדמים, רובי סער, תת-מקלע, משגר רקטות, רימוני עשן ופצצות, רימוני רסס, אקדחים וחומרי נפץ תעשייתי. עלותם של כלי נשק אלו, לצד הוצאות כמו תשלום עבור דירות המסתור, מגבירות את החשד של המשטרה המקומית שלפיו גורמים אחרים מימנו את פעילותו של שלושת הרוצחים הידועים עד כה. "יש לנו עסק עם ארגון הדומה למאפיה מאורגנת היטב", נמסר מהמשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully