וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה בבריטניה העלתה את הכוננות מחשש למתקפת טרור

הכוננות הועלתה לדרגה הרביעית מתוך חמש והאבטחה סביב המוסדות היהודיים במדינה תוגברה. כמו כן, השוטרים הוזהרו כי הם עשויים להוות מטרה לטרוריסטים. קמרון: "עלינו להיות ערניים ולבחון את כל הסיכונים"

שוטרים שנפרשו ברחובות בעקבות המהומות, מזרח לונדון, 9 באוגוסט 2011. רויטרס
כוחות המשטרה בבריטניה/רויטרס

המשטרה בבריטניה העלתה אמש (שישי) את רמת הכוננות ברחבי המדינה לדרגה הרביעית מתוך חמש מחשש למתקפת טרור – כך דיווח הגארדיאן הבריטי. זאת, בעקבות מתקפות הטרור שאירעו בפריז בשבוע שעבר ולאחר שמשטרת בלגיה ערכה בימים האחרונים מבצע רחב היקף נגד גורמי טרור במדינה, שבמסגרתו חוסלו שני מחבלים ונעצרו 13 חשודים בפעילות טרור.

כמו כן, תוגברה השמירה סביב מוסדות השייכים לקהילה היהודית ובתי ספר יהודיים במדינה. נוסף על כך, השוטרים הוזהרו כי הם עשויים להוות מטרה למתקפות הטרור, לאור הדיווחים על כך שפעילי הטרור שנהרגו בבלגיה תכננו ככל הנראה לפגוע בשוטרים ולאחר שבסוף השבוע שעבר קראו לוחמי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) למאמיניהם לתקוף שוטרים במדינות המערב.

עוד בוואלה! חדשות:
הפגנות ברחבי העולם המוסלמי: "שרלי הבדו הוא השטן"
בית הדין בהאג: בודקים אם נעשו פשעי מלחמה ב"צוק איתן"
מלחמת ארגוני הפשע בבת ים: 7 נעצרו בחשד לניסיון חיסול

נשיא ארצות הברית ברק אובמה וראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון במסיבת עיתונאים בוושינגטון, ינואר 2015. רויטרס
"עלינו לנקוט בכל פעולה אפשרית". דייויד קמרון במהלך פגישתו עם ברק אובמה, אמש/רויטרס

"אנו בוחנים באילו אמצעים לנקוט כדי להגביר את הביטחון של השוטרים, שהתערער בעקבות הפגיעות המכוונות באנשי המשטרה בכמה מדינות באירופה ובעולם", אמר מרק רוולי, קצין במטה המשטרתי ללוחמה בטרור. הוא הוסיף כי הסיורים המשטרתיים באזורים היהודיים יתוגברו ואמר: "גובר החשש מפגיעה בבני קהילה היהודית בבריטניה. אנו שומעים אמרות אנטישמיות היוצאות מפי גורמים קיצוניים ורואים מתקפות על מוסדות הקהילה בצרפת ובמקומות נוספים בעולם".

במסגרת העלאת הכוננות, יצויידו השוטרים, שלרוב אינם חמושים, בטייזרים, על מנת למנוע אפשרות של תקיפה בכלי נשק קר. גורם במשטרה אמר כי "אנו נמצאים בעירנות מירבית לפני שמשהו יקרה".

ראש ממשלת בריטניה, דייויד קמרון, השוהה בוושינגטון, התייחס אף הוא לסכנה בה מצויים בני הקהילה היהודית ואמר במהלך פגישתו עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה כי "הממשל מצוי בקשרים טובים עם הקהילה היהודית ואנו דנים עם נציגי הקהילה באופן שוטף על נושאים אלו". הוא אף התייחס לחשש מפגיעה בשוטרים ואמר: "עלינו להיות ערניים ולבחון את כל הסיכונים, בעיקר הסיכונים אליהם חשופים השוטרים. עלינו לנקוט בכל פעולה אפשרית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

בתי ספר יהודים בבלגיה ביטלו את הלימודים מחשש לטרור

בתוך כך, בתי הספר היהודיים באנטוורפן ובבריסל שבבלגיה, כמו גם בית הספר הדתי האורתודוקסי באמסטרדם שבהולנד, הודיעו אתמול על ביטול יום הלימודים לתלמידים מחשש לפעולות נקמה מצד גורמים קיצוניים לאחר הפשיטה המשטרתית בבלגיה.

"נמסר לנו שאנחנו יעד פוטנציאלי, ולכן אנחנו לא לוקחים שום סיכון", אמר גורם בבית ספר חרדי באנטוורפן לעיתון הבלגי "לה ליברה". "בית הספר יישאר סגור עד להודעה חדשה. אנו מקווים שהמשטרה וראש העיר יעשו ככל שביכולתם כדי לענות על האיום ואנחנו מקווים שבתי הספר ייפתחו מחדש ביום שני".

"זה לא נעים. אנחנו לא יודעים מה המצב וחיים בהרגשה שכל רגע יכול לקרות משהו", אמרה ינטי לסקר, אשתו של שליח חב"ד בבריסל. "באירופה אנחנו חיים בסיטואציה שבה לא משנה נגד מי יש בעיה, תמיד זו תהיה גם הבעיה של היהודים",

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully