וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק בטרור: 4 נעצרו ביוון בחשד שהשתייכו לתא הבלגי

גורם במשטרת יוון מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי נבדק אם אחד מהחשודים הוא עבד אל-חמיד עבוד, בלגי ממוצא מרוקאי, שנטען כי הפעיל את הרשת במדינה. על פי דיווחים בבלגיה, עבוד הצטרף לדאעש

לוחמים של הכוחות המיוחדים הבלגיים חוסמים רחוב בוורוייה שבמזרח המדינה. רויטרס
לוחמים ביחידות מיוחדות בבלגיה, חמישי/רויטרס

לפחות ארבעה אנשים נעצרו אתמול (שבת) באתונה, בירת יוון, בחשד שהשתייכו לתא הטרור שנחשף ביום חמישי האחרון בבלגיה - כך מסר גורם במשטרת יוון לסוכנות הידיעות הצרפתית. אם החוקרים יצליחו לאסוף מספיק ראיות במהלך חקירת החשודים, הרשויות ביוון ישלחו דגימות DNA לעמיתיהן בבלגיה. עם זאת, הרשויות בבלגיה הודיעו הלילה כי המידע שהעבירו אליהן עד כה גורמי אכיפת החוק ביוון אינו תומך בחשדות שארבעת העצורים אכן קשורים לתא הטרור שפעל במדינה.

על פי הדיווח, היחידה ללוחמה בטרור במדינה בודקת אם אחד מארבעת החשודים הוא עבד אל-חמיד עבוד, תושב בלגיה ממוצא מרוקאי החשוד שעמד בראש התא. על פי דיווחים בכלי התקשורת בבלגיה, עבוד בן ה-27 תכנן את הפיגועים שסוכלו על אדמת יוון. עוד דווח כי עבוד הצטרף לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה ומשם עבר לטורקיה או ליוון.

עבוד, שידוע בכינוי אבו עומר, הפך למוכר בקרב הרשויות בבריסל אחרי שהופיע בסרטון שהופץ ברשת שחודש מרץ האחרון. הוא נראה שם כשהוא נוסע בטנדר שעליו היו ארבע גופות של אנשים שהוצאו להורג על ידי דאעש.

עוד על חשיפת תא הטרור בבלגיה
דיווח: המוסד וה-FBI מחפשים את ראש תא הטרור בבלגיה
חיילים בבלגיה, כוננות בבריטניה: חשש מטרור נגד יהודי אירופה
"פצצה מתקתקת": היהודים בבלגיה חוששים מהתגברות הטרור

בלגיה. לה דרנייר הר, צילום מסך
חשוד שעמד בראש התא. עבד אל-חמיד עבוד/צילום מסך, לה דרנייר הר

ביום חמישי נהרגו שני באדם בפשיטה של משטרת בלגיה נגד פעילות טרור בעיר ורוייה שבמזרח המדינה. זאת, במסגרת מבצע נרחב של משטרת בלגיה בכמה מוקדים במדינה. בשל החשש מפיגועים, הרשויות במדינה תגברו היום את האבטחה סביב מוסדות הקהילה היהודית. בהודעה מטעם ראש הממשלה, שארל מישל, נמסר כי כ-300 חיילים הוצבו בבירה בריסל ובאנטוורפן, שבה קיימת קהילה יהודית גדולה. "החיילים יהיו חמושים ומטרתם העיקרית היא לאבטח אתרים מסוימים ולתגבר את כוחות המשטרה", נמסר.

אחרי הפיגוע האנטישמי בצרפת והפשיטה בבליגה, מבקשות קהילות יהודיות נוספות באירופה להגביר את האבטחה סביבן. ארגון הקהילות היהודיות באירופה פנה בנושא למוסדות האיחוד האירופי בבריסל בבקשה להתיר לנושאי תפקידים מסוימים בקהילות יהודיות ביבשת לשאת נשק, במטרה להגן על עצמם, על מוסדותיהם ועל קהילותיהם.

במקביל לדרישה חריגה זו, נערכות קהילות יהודיות שונות ביבשת להגברת האבטחה סביבן באופן פרטני. הדוגמה הבולטת ביותר מן הימים האחרונים היא זו של יהודי דנמרק, שקיבלו הבטחה מפורשת בנושא משרת המשפטים מטה פרדריקסן, לאחר שפנו השבוע לממשלה בקופנגהן.

(עדכון ראשון: 20:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully