וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המוסד וה-FBI מחפשים את ראש תא הטרור בבלגיה

על פי דיווח באתר הבלגי "לה דרנייר הר", הארגונים מחפשים אחרי עבד אל-חמיד עבוד, שעזב את המדינה והצטרף לארגון "המדינה האיסלאמית" בסוריה, משם עבר לטורקיה או ליוון. בבריסל סירבו להכחיש או לאשר

בלגיה. לה דרנייר הר, צילום מסך
הופיע בסרטון של דאעש. עבד אל-חמיד עבוד/צילום מסך, לה דרנייר הר

המוסד וה-FBI מנסים לאתר את עבד אל-חמיד עבוד, שחשוד שעמד בראש תא הטרור שנחשף ביום חמישי בבלגיה – כך דווח היום (שבת) באתר הבלגי "לה דרנייר הר". על פי הדיווח, עבוד בן ה-27 שמוצאו ממרוקו מוכר לרשויות במדינה ולאחרונה הוא טס לסוריה שם הצטרף לשורות ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). על פי הדיווח, הוא עזב את סוריה ונמצא עכשיו ביוון או בטורקיה.

דובר מטעם התביעה הפדרלית בבלגיה, תיירי וורטס, סירב להכחיש או לאשר את הדיווחים סביב המצוד הבינלאומי. עבוד, שידוע בכינוי אבו עומר, הפך למוכר בקרב הרשויות בבריסל אחרי שהופיע בסרטון שהופץ ברשת שחודש מרץ האחרון. הוא נראה שם כשהוא נוסע בטנדר שעליו היו ארבע גופות של אנשים שהוצאו להורג על ידי דאעש.

לוחמים של הכוחות המיוחדים הבלגיים חוסמים רחוב בוורוייה שבמזרח המדינה. רויטרס
שוטרים בלגים בפשיטה על תאי טרור במדינה, השבוע/רויטרס

ביום חמישי נהרגו שני באדם בפשיטה של משטרת בלגיה נגד פעילות טרור בעיר ורוייה שבמזרח המדינה. זאת, במסגרת מבצע נרחב של משטרת בלגיה בכמה מוקדים במדינה. בשל החשש מפיגועים, הרשויות במדינה תגברו היום את האבטחה סביב מוסדות הקהילה היהודית. בהודעה מטעם ראש הממשלה, שארל מישל, נמסר כי כ-300 חיילים הוצבו בבירה בריסל ובאנטוורפן, שבה קיימת קהילה יהודית גדולה. "החיילים יהיו חמושים ומטרתם העיקרית היא לאבטח אתרים מסוימים ולתגבר את כוחות המשטרה", נמסר.

אחרי הפיגוע האנטישמי בצרפת והפשיטה בבליגה, מבקשות קהילות יהודיות נוספות באירופה להגביר את האבטחה סביבן. ארגון הקהילות היהודיות באירופה פנה בנושא למוסדות האיחוד האירופי בבריסל בבקשה להתיר לנושאי תפקידים מסוימים בקהילות יהודיות ביבשת לשאת נשק, במטרה להגן על עצמם, על מוסדותיהם ועל קהילותיהם.

במקביל לדרישה חריגה זו, נערכות קהילות יהודיות שונות ביבשת להגברת האבטחה סביבן באופן פרטני. הדוגמה הבולטת ביותר מן הימים האחרונים היא זו של יהודי דנמרק, שקיבלו הבטחה מפורשת בנושא משרת המשפטים מטה פרדריקסן, לאחר שפנו השבוע לממשלה בקופנגהן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הגברת אבטחה סביב מוסדות יהודיים בפריז. AP
אבטחה מתוגברת סביב מוסדות יהודיים בצרפת, השבוע/AP

מקביל, הועלתה בבריטניה רמת הכוננות לדרגה הרביעית מתוך חמש, מחשש למתקפות טרור. בין היתר, תוגברה השמירה סביב מוסדות השייכים לקהילה היהודית ובתי ספר יהודיים במדינה. "גובר החשש מפגיעה בבני קהילה היהודית בבריטניה. אנו שומעים אמרות אנטישמיות היוצאות מפי גורמים קיצוניים ורואים מתקפות על מוסדות הקהילה בצרפת ובמקומות נוספים בעולם", אמר מרק ראולי, קצין בכיר במטה המשטרתי ללוחמה בטרור.

במסגרת העלאת הכוננות, יצוידו השוטרים, שלרוב אינם חמושים, בטייזרים, על מנת למנוע אפשרות של תקיפה בכלי נשק קר. "אנו בוחנים באילו אמצעים נוספים לנקוט כדי להגביר את הביטחון של השוטרים, שהתערער בעקבות הפגיעות המכוונות באנשי המשטרה בכמה מדינות באירופה ובעולם", הוסיף ראולי.

לדברי ראולי, הרשויות בבריטניה סיכלו בחודשים האחרונים "מספר חסר תקדים" של פיגועי טרור במדינה. הוא הוסיף כי גם כמות המעצרים על רקע נושא זה עלתה ברבעון האחרון של 2014. "נוסף על אמצעי האבטחה הקיימים, אנחנו משוחחים עם ראשי הקהילה היהודית לגבי צעדים אחרים", אמר ראולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully