וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה בבתי הספר: אלפים בודדים הגיעו ללימודים

אחרי הודעתה של מועצת התלמידים הארצית על השבתת הלימודים בעקבות החלטת ארגון המורים להפסיק את הטיולים, צפויים בצהריים כאלף תלמידים לצאת לטיולים אלטרנטיביים. "הראינו את הכוח שיש לתלמידים"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק

אחרי שאתמול הכריזה על שביתה בבתי הספר העל-יסודיים, במחאה על החלטת ארגון המורים להשבית את כל הטיולים בבתי הספר, פרסמה הבוקר (רביעי) מועצת התלמידים הערכה, שלפיה אלפים בודדים של תלמידים הופיעו היום ללימודים. כמו כן, כאלף תלמידים צפויים לצאת בשעות הצהריים לטיולים אלטרנטיביים בשלושה מוקדים – בצפון, בהרי יהודה ובדרום. במקביל, יתקיים היום דיון חירום בוועדת החינוך של כנסת בראשות ח"כ עמרם מצנע, שבו ישתתפו נציגי התלמידים, נציגי משרד החינוך ונציגי ארגון המורים.

"השביתה היא צודקת. כל התלמידים מביעים בה תמיכה ומזדהים עם ההשבתה", אמר אור, תלמיד תיכון מבאר שבע. "הראינו את הכוח שיש לתלמידים, ואנחנו מקווים שההחלטה תשונה בהקדם כדי שנוכל לחזור לבית הספר".

עוד בוואלה! חדשות:
הטבח ב"שרלי הבדו": תיעוד חדש של המחבלים אחרי הפיגוע
חשד לרשלנות בגן בחדרה: בן 4 נשכח במשך יותר מ-3 שעות
חשד: רכש סמים ב"ביטקוין" ומכר אותם בתיכון באשדוד

מחאת התלמידים בבית הספר תיכון חדרה-בית אליעזר, ינואר 2015. שלומי גבאי
תלמידים בבית ספר "בית אליעזר" בחדרה, הבוקר/שלומי גבאי

סופי חוטובלי פנחס, יו"ר פורום ההורים לקידום החינוך באשקלון, הביעה גם היא תמיכה עם הצעד שבו נקטה מועצת התלמידים. "מועצת התלמידים והנוער הארצית החליטה לממש את זכותה הדמוקרטית להביע את מחאתה על החלטת ארגון המורים. תלמידי ישראל השביתו את הלימודים במטרה אחת: להגן על זכותם ללמוד בין כותלי בית הספר ומחוצה לו. זאת מתוך תפיסה חינוכית ערכית, שבאה לומר שהחינוך והפדגוגיה אינם מתקיימים אך ורק בין כותלי בית הספר אלא גם מחוצה לו - בסיורים לימודיים, בטיולים שנתיים, בלמידת הארץ ושביליה ומורשתה ובאהבת הארץ ונופיה", אמרה חוטובלי. "פורום ההורים לקידום החינוך באשקלון קורא לנציגי האוצר, סגן שר החינוך, ארגון המורים, הנהגת ההורים ומועצת התלמידים לחבור יחדיו ולגשר על הפערים על מנת שהסדר ישוב על כנו. אין לנו ספק כי פעולה משולבת של כל הזרועות תוכל להביא לסיום המשבר".

עם זאת, היו היום גם מי שביקרו בחריפות את השביתה. אתי בנימין, יו"ר הנהגת ההורים הארצית וחברת פורום ועדי ההורים העירוניים, אמרה כי "כל מה שקורה עכשיו הוא בכיה לדורות. התלמידים איבדו שליטה ועומדים בחזית מאבק של שייך להם. זאת לא דמוקרטיה. זאת הסתה של התלמידים על ידי ארגון המורים והעומד בראשו ושל מנהלי בתי הספר, שמעודדים את התלמידים להוביל מאבק לא שלהם. זה איבוד שליטה של משרד החינוך שלא מסוגל להתמודד מול רן ארז, וזה גם איבוד שליטה שלנו שאיננו מסוגלים לעצור את כדור השלג הזה וחלקינו תומכים בתלמידים בשם הדמוקרטיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גל יוסף ראשת מועצת התלמידים ב"מפגש חירום" של התלמידים להצלת הטיולים השנתיים, ינואר 2015. ניב אהרונסון
יו"ר מועצת התלמידים הארצית גל יוסף, אתמול/ניב אהרונסון

מנכ"לית משרד החינוך שלחה הבוקר מכתבים למנהלי מחוזות ומנהלי בתי ספר, שבו היא מתייחסת לכאוס שנוצר. "משרד החינוך משקיע משאבים רבים כדי להבטיח את יציאתם של התלמידים לפעילויות חוץ בית ספריות, ובכלל זה יציאה לטיולים. השמירה על ביטחונם של התלמידים מהווה נר לרגלה של מערכת החינוך, ולפיכך משקיע המשרד משאבים רבים באבטחת הטיולים, בבטחון התלמידים ובביטחון הצוותים החינוכיים, בהכשרה ובהכנה של עובדי ההוראה לקראת הטיולים."כתבה, והוסיפה: "אחרי הכרזת הארגון בדבר העיצומים, התחלתי לקיים מגעים תכופים ורציפים עם שותפיי לדרך - ארגוני המורים, השלטון המקומי, ארגון ההורים ומועצת התלמידים. אני לא מקלה ראש בנשיאת אחריותם של המורים בטיולים. אך יחד עם זאת, ברצוני לציין כי מנתוני משרד החינוך עולה, שברבות השנים מספר כתבי האישום הפליליים, אשר הוגשו בגין אירועים אלה, מסתכם במקרים בודדים בלבד".

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הכריז לפני כחודש וחצי כי הוא משבית את הטיולים השנתיים במחאה על החלטת הפרקליטות להעמיד לדין גורמים במוסד חינוכי בירושלים בגין גרימת מוות ברשלנות, במקרה שבו טבע למוות התלמיד נתנאל אירני בן ה-16 בטיול שנתי ב-2009. לאחר פרסום ההחלטה הודיע ארז לראשונה על השבתת הטיולים השנתיים בחטיבות הביניים ובתיכונים, אולם חזר בו יום לאחר מכן בשל התערבותו של שר החינוך לשעבר שי פירון. שבועיים מאוחר יותר, לאחר שראה כי לא הושגה התקדמות במשא ומתן בין הצדדים, הורה ארז על חידוש השביתה מיד לאחר חג החנוכה.

לפניות לכתבים:
רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com
יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully