וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: רכש סמים ב"ביטקוין" ומכר אותם בתיכון באשדוד

14.1.2015 / 4:26

חבילה שעוררה את חשדם של הבודקים בנתב"ג הכילה מאות גרמים של מריחואנה - והובילה לבן 18 שקיבל יותר מ-10 חבילות של סמים שונים. החשוד למד בשיטוט באינטרנט כיצד לרכוש סמים ברשת "דארקנט" המוצפנת

האקר. ShutterStock
"קשה מאוד לנטר אחר מי שגולש ברשת הזאת"/ShutterStock

תושב אשדוד בן 18 נעצר השבוע על ידי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מרחב לכיש של המשטרה בחשד שייבא סמים מסוגים שונים, אותם רכש באתרי הרשת המוצפנת "Darknet" באמצעות המטבע המקוון ביטקוין, ומכר אותם בבית הספר התיכון בו הוא לומד. הפרשה נחשפה לפני כחודש, כשלנמל התעופה בן גוריון הגיע משלוח ובו חבילה שעוררה את חשדם של הבודקים הביטחוניים. הם פתחו את החבילה, וגילו בה מריחואנה.

המשלוח שנעצר היה מיועד לחשוד. חוקרי מחלק התשאול בימ"ר לכיש, בפיקודו של רב-פקד משה קליין, עצרו את הצעיר, וגילו במהלך החקירה כי לאחרונה הגיעו אליו 13 חבילות נוספות שהכילו סמים מסוגים שונים, בהם מאות גרמים של חשיש ומריחואנה, בולים של סמים סינתטיים בכמות גדולה וסמים סינתטיים נוספים.

עוד בוואלה! חדשות:
חשד לרשלנות בגן בחדרה: בן 4 נשכח במשך יותר מ-3 שעות
פקח בעיריית עכו נורה בידי רעולי פנים ונפצע בינוני
פסק דין: מצ"ח לא תוכל "לחטט" בסלולרים של חיילים

נמל התעופה בן גוריון, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
13 חבילות שמיועדות אל החשוד עברו בנתב"ג/ראובן קסטרו

החוקרים עוד גילו כי החשוד למד את תהליך ייבוא הסמים בשיטוט באינטרנט, ורכש אותם כאמור ברשת Darknet המחתרתית. מדובר ברשת שבה כתובות ה-IP של המשתמשים מוצפנות כך שלא ניתן לדעת מהיכן הועלה המידע אליה. בשל החיסיון, המשתמשים אינם חוששים מהתערבות או ממעקב ממשלתי ולכן הרשת הפכה למוקד של שלל פעילויות לא חוקיות כגון סחר בנשק, סחר בבני אדם וחומר פורנוגרפי קשה.

"המשתמשים ברשת זו אנונימיים", הסביר גורם בימ"ר לכיש. "קשה מאוד לנטר אחר מי שגולש בה, מי שסוחר בה או מאיפה, ועל כן היא משמשת כר נוח לפעילות לא חוקית". על פי החשד, הצעיר הפיץ את הסמים שרכש במטבע המקוון בבית הספר בו למד, בשכונת מגוריו ובקרב עשרות מחבריו, מרביתם קטינים, תמורת תשלום.

חלק ממכריו הודו ברכישת סמים ממנו. בחקירתו, טען החשוד כי רכש את הסמים לשימושו העצמי, ובכוונה לעשות רווחים קלים ממכירתם, בין היתר במסיבות טבע. מחר יוגש נגדו כתב אישום לבית משפט השלום באשדוד.

מפקד ימ"ר לכיש, סגן-ניצב יגאל קלימיאן, הוסיף: "נחשפנו לתופעה מדאיגה של רכישת סמים ברשת, המתנהלת כעולם תחתון של ממש. ייבוא הסם והפצתו בדרך זו בקרב קטינים, תלמידי בית ספר, חמורה ומסוכנת. משטרת המחוז הדרומי ומרחב לכיש תמשיך לאכוף בתחום הסמים, כולל שימוש בפעולות מגוונות הן כנגד המשתמשים והן כנגד הסוחרים, המייבאים והמפיצים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully