וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער טבע למוות בטיול שנתי - המנהל יואשם בגרימת מותו

10.11.2014 / 9:49

פרסום ראשון: נתנאל אירני טבע למוות ב-2009 בבריכת מי גופרית כשרחץ בה ללא השגחת מבוגר, בניגוד לנהלים. התיק נסגר בשעתו מחוסר ראיות, אך לאחר מאבק משפטי יועמדו לדין המנהל, המחנך והמציל

נתנאל איראני, בן 16, שטבע למוות בבריכת גופרית בחמי טבריה בטיול שנתי. באדיבות המשפחה
נתנאל אירני/באדיבות המשפחה

לאחר חמש שנים, מסתמן כי פרשת הנער נתנאל אירני בן ה-16, שטבע למוות בבריכת מי גופרית מחוממת בטיול שנתי בחמי טבריה, תגיע לבית המשפט. לוואלה! חדשות נודע כי לאחר מאבק משפטי ארוך שניהלה אחותו, החליטה פרקליטות המדינה להעמיד לדין גורמים מבית הספר באשמת גרימת מוות ברשלנות.

בין השאר, יועמדו לדין מנהל בית הספר התיכון "אורט" גבעת רם בירושלים, ד"ר מוטי אלקסלסי, רכז שכבות כיתה י', צחי אברהם, ומחנך הכיתה שבה למד אירני בעת האסון, אילן פרץ. גם נגד המציל התורן שהיה אחראי על הבריכה שבה טבע אירני יוגש כתב אישום דומה. ההחלטה של הפרקליטות להעמיד לדין את מנהל בית הספר ואת רכז השכבה נחשבת תקדימית, שכן עד כה, במקרים מסוג זה, הועמד לדין המורה האחראי בלבד.

עוד בוואלה! חדשות:
דאעש לארגונים בסיני: להקים בסיס ג'יהאד ולתקוף את קהיר
עוד יום חורפי: גשום בכל הארץ, שיטפונות בנגב
שנת מאסר לחייל שהפשיט חיילת בשנתה וביצע בה מעשה מגונה

עו"ד מירב זמיר. באדיבות המצולמים
ניהלה במשך שנים מאבק עיקש. אחותו של אירני, עו"ד מירב זמיר/באדיבות המצולמים

האירוע התרחש ב-25 במרץ 2009, במהלך טיול שנתי של כ-250 תלמידי שכבת י' בבית הספר. לאחר ארוחת ערב כבדה, הם שוחררו לפעילות חופשית ב"חמי טבריה", שבמהלכה הותרה להם שחייה בבריכות המקום, ובהן בריכות גופרית, אם יחפצו בכך.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
בית הספר אורט גבעת רם, ירושלים. טלי מאייר
בית הספר התיכון "אורט" גבעת רם/טלי מאייר

מהראיות בפרשה עולה כי מנהל בית הספר לא הורה למורים לקרוא את נוהלי המקום, שכללו איסור לשהות בבריכת הגופרית למשך יותר מרבע שעה, ובשל כך הם לא היו מודעים להנחיות המחמירות. המורים התירו לנערים לשחות לאחר הארוחה הדשנה, בזמן שהם התכנסו לישיבה לתכנון הטיול ביום שלמחרת. גם בכך הייתה חריגה מהנהלים, שלפיהם עליהם להיות עם הילדים ולהשגיח עליהם בכל פעילות.

זמן קצר לאחר מכן נכנס אירני לבריכת הגופרית יחד עם שלושה מחבריו. לפי עדויותיהם, לאחר 15 דקות של שהייה במים, הבחינו חבריו כי אירני לא לידם. תחילה הם חשבו שהוא יצא מהבריכה מבלי ששמו לב, אך בהמשך הבחינו בו בקרקעית. בשלב זה הם החלו לזעוק למציל, שהבחין בנער, אך לא קפץ מיד לבריכה מכיוון שסבר שהילד "משחק" וביקש מילד אחר שיחלץ אותו. רק כעבור דקות ארוכות, כשכבר לא ניתן היה לסייע לאירני, הוא חולץ מבריכת הגופרית. חובשים של מגן דוד אדום שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו של אירני.

המשפחה איבדה בן נוסף בפעילות בית ספר

במשך שנים ארוכות ניסתה אחותו, עו"ד מירב זמיר, לגרום לכך שהאחראים על המחדל יעמדו לדין. בתום החקירה של משטרת מחוז הצפון החליטה הפרקליטות לסגור את התיק מחוסר ראיות. בתגובה פנתה עו"ד זמיר בערר לפרקליט המדינה על מנת לגרום לכך שהתיק בכל זאת ייפתח. לאחרונה היא התבשרה כי מאמציה נשאו פרי, לאחר שעוזר ראשי לפרקליט המדינה, עו"ד אמיר רבי תשובה, הודיע לה: "המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, אלי אברבנאל, בחן את פנייתכם והחליט לקבל את הערר". בשל כך הוחלט להגיש כתב אישום פלילי נגד המעורבים.

לא מדובר באבידה הראשונה של בני משפחת אירני, שקברו ב-1991 את בנם הבכור, גיא, שנהרג גם הוא במסגרת פעילות בית ספר. מורתו של גיא, שהיה בן עשר במותו, השאירה אותו לבד בגן סאקר בירושלים בשעות החשיכה, ובניסיונו לחצות את הכביש נפגע מרכב ונהרג.

מהפרקליטות נמסר בתגובה כי תיק החקירה הועבר לפרקליטות מחוז הצפון, וזו פנתה לחשודים ואפשרה להם להשמיע את טענותיהם בטרם הגשת כתב אישום. "הליכים אלו טרם הסתיימו", נמסר.

המנהל אלקסלסי מסר בתגובה כי לא ידוע לו על כך דבר, וגם רכז השכבה אברהם מסר כי הנושא אינו מוכר לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully