וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש לארגונים בסיני: להקים בסיס ג'יהאד ולתקוף את קהיר

אחרי שאנשי ארגון הטרור אנסאר בית אל-מקדס הודיעו כי הם נשבעים אמונים ל"מדינה האיסלאמית", קרא להם דובר בכיר מטעם הארגון להרחיב את פעילותם בחצי האי ולתקוף מוסדות ממשל בבירה

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

דובר בכיר מטעם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), אבו מוסעב אל-מקדסי, קרא הבוקר (שלישי) לארגון הטרור אנסאר בית אל-מקדס, הפועל בחצי האי סיני, להרחיב את פעילותו ולהקים "בסיס ג'יהאד ולתקוף את מוסדות הממשלה המצרית בקהיר" - כך דווח באתר המצרי "אל-יום א-סאבע". זאת, בעקבות הדיווח אמש בסוכנות הידיעות רויטרס, לפיו הארגון נשבע אמונים לדאעש. לדיווח שפורסם אמש אין אישור מכל מקור אחר.

אל-מקדסי הוסיף וקרא לאנשי אנסאר בית אל-מקדס לפגוע במשאיות הנשק שעוברות מסיני לעזה המיועדות לפלגים הפלסטיניים, והאשים את חמאס בגניבת הנשק של פעילי הג'יהאד בסיני. הוא הנחה אותם לפגוע בכלכלה המצרית, בייחוד בתיירות ובצינורות הגז, בחברות ובמוסדות הצבא המסחריים, בתעשייה הצבאית, וכן בתעלת סואץ.

מתיחות בסיני - כותרות נוספות:
"הנכבה של סיני": צבא מצרים החל בהריסת בתים ברפיח
עקב המבצע המצרי בסיני: צה"ל נערך מחשש לתקיפות בגבול

הריסות בתים ופינוי אזרחים בסיני. רויטרס
כוחות של צבא מצרים ברפיח, בשבוע שעבר/רויטרס

ארגון אנסאר בית אל-מקדס הוזכר בעבר כמי שמעורב בירי רקטות מסיני לעבר ישראל. נוסף על כך, הממשל במצרים אף האשים אותו בירי שהתבצע לפני כשבוע וחצי לעבר חיילי צה"ל בגבול עם מצרים, ממנו נפצעו חייל וקצינה מגדוד קרקל.

מלבד מאבקו נגד ישראל, מופנים לאחרונה רבים ממשאביו של הארגון להתמודדות מול הצבא המצרי, אשר פתח במבצע נרחב בחצי האי סיני, במסגרת "המלחמה בטרור" שעליה הכריז הממשל בקהיר במטרה למנוע מעבר סחורות, אנשים ונשק בין ארגוני הג'יהאד בסיני לארגונים ברצועת עזה. ביום רביעי האחרון החלו כוחות של צבא מצרים בהריסתם של כ-880 בתים הנמצאים בטווח של 500 מטרים מהגבול המזרחי של סיני, בו נמצאת גם העיר רפיח, על 10,000 תושביה, בניסיון ליצור "אזור חיץ" בין הרצועה לבין סיני.

לאור המבצע הנרחב שעורך צבא מצרים, גובר החשש מפני תקיפות טרור שיצאו לשטח ישראל מהרצועה דרך סיני. בשל כך, החליט המטה הכללי של צה"ל לאחרונה להעביר קטע גבול משמעותי מאחריות אוגדת עזה בפיקודו של תת-אלוף איתי וירוב לאחריות עוצבת אדום בפיקודו של תא"ל רועי אלקבץ. החלטה זו, טוענים בפיקוד דרום, נועדה כדי לאפשר קשב ומוכנות גבוהה יותר של אוגדת עזה להתקפות טרור אפשריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully