וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא מצרים מפנה והורס מאות בתים בגבול עם עזה

תושבים בשטח שבו מוקם אזור החיץ בסיני קיבלו צווי פינוי בהולים והבטחה לפיצוי, אך כועסים על סיסי: "אין לנו זמן לארוז". הכוננות הביטחונית נמשכת וכוחות מיוחדים שוגרו לאל-עריש

שריוניות של צבא מצרים בדרך לעיר אל-עריש, סיני. מאי 2013. רויטרס
כלי שריון של צבא מצרים בפאתי אל-עריש/רויטרס

מאות תושבים המתגוררים בחצי האי סיני החלו להתפנות מבתיהם בהוראת צבא מצרים - כך מדווחים הבוקר (רביעי) כלי תקשורת מצריים ופלסטיניים. נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, הורה בתחילת השבוע על הקמת אזור חיץ באזור, אחרי סדרת פיגועים קטלניים נגד כוחות הביטחון בסיני.

במקביל, צבא מצרים ממשיך לתגבר את כוחותיו בצפון סיני. כוחות גדולים מהארמיה השנייה ומהארמיה השלישית הוצבו בפאתי אל-עריש ושייח זוויד. הכוחות מתוגברים בגדוד ימ"מ של המשטרה.

מושל צפון סיני, עבד אל-פתאח חרחור, מסר כי כלי הנדסה של הצבא הגיעו לשטחים שפונו, כדי להחל בהריסת הבתים הריקים. בהמשך, ייתכן שתיחפר תעלת מים באזור הגבול, כדי למנוע מעבר מחבלים ומבריחים בין רצועת עזה למצרים.

צבא מצרים חילק אמש צווי פינוי בהולים למאות התושבים המתגוררים בשטח המיועד לביסוס אזור החיץ, שיוגדר כ-500 מטרים ממערב לרפיח וכ-14 קילומטרים לדרום הגבול עם ישראל.

פעילי חמאס בתוך מנהרת טרור – רצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
אנשי חמאס במנהרה מתחת לרצועת עזה/רויטרס

התושבים שקיבלו הוראה להתפנות אמרו הבוקר כי הצבא מזרז במיוחד את פינויים של אלה המתגוררים במרחק של עד 300 מטרים מגדר הגבול. לפי דיווח בעיתון המצרי הממשלתי "אל-אהראם", את המקום כבר עזבו ביממה האחרונה כ-300 מתוך כ-800 משפחות. אמש דווח כי האולטימטום היה אמור לפקוע רק בתום 48 שעות, ולא ברור מדוע זורז מעבר התושבים.

חלוקת צווי הפינוי מעוררת תרעומת בקרב התושבים, שהתמרמרו באוזני "אל-אהראם" כי לא ניתנו להם יותר משעות ספורות כדי לארוז ולמצוא מקום מגורים חלופי. כמה משפחות ביקשו מנציגי הצבא הארכה במעבר.

מקורות ביטחוניים בקהיר הדגישו כי כל המפונים יזכו לסיוע במימון מגורים חדשים ויקבלו פיצוי הולם. אותם מקורות מעריכים כי השלב הראשון של התכנית יעלה כ-250 מיליון לירות (כ-35 מיליון דולרים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully