וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב המבצע המצרי בסיני: צה"ל נערך מחשש לתקיפות בגבול

30.10.2014 / 21:40

צה"ל ערך שינויים לאורך הגבול עם מצרים בעקבות המבצע הנרחב של הצבא המצרי בסיני. זאת, מתוך חשש מפיגועים נגד מטרות ישראליות. כמו כן, האחריות הכלכלית של ישראל על הרצועה צפויה לגדול

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

צבא מצרים הורס בתים באזור ציר פילדלפי במטרה ליצור אזור חיץ בין סיני לרצועה, אתמול

לאור המבצע הנרחב שעורך בימים אלה צבא מצרים בסיני, אשר במסגרתו אף יוקם אזור חיץ בין חצי האי לרצועת עזה, עולה החשש מפני תקיפות טרור שיצאו לשטח ישראל מהרצועה דרך סיני. המטה הכללי של צה"ל החליט לשנות את האחריות המבצעית בגבול מצרים ולהעביר קטע גבול משמעותי מאחריות אוגדת עזה בפיקודו של תא"ל איתי וירוב לאחריות עוצבת אדום בפיקודו של תא"ל רועי אלקבץ. החלטה זו, טוענים בפיקוד דרום, נועדה כדי לאפשר קשב ומוכנות גבוהה יותר של אוגדת עזה להתקפות טרור אפשריות.

גם האיומים שנשמעים מצד ארגון הטרור "אנסאר בית אל-מקדס", שבשלב זה נלחם נגד הצבא המצרי, מעוררים דאגה בצה"ל. חברי הארגון כרתו את ראשיהם של 15 משתפי פעולה בחודש האחרון באזור רפיח המצרית. הם הדביקו לגופות ההרוגים את פסק דינם ובו נכתב כי הם שיתפו פעולה עם הצבא המצרי ו"הציונים". פסקי דין אלה מעידים על האפשרות שמדובר בעניין של זמן עד שהארגון, ששלושה ממפקדיו נהרגו בחודש האחרון, יפנה את נשקו נגד ישראל ויבצע על הגבול פיגועי טרור נגד אזרחים וחיילים ישראלים כדי לגרור אותה לתוך הכאוס בסיני. הארגון כבר הוזכר בעבר כמי שמעורב בירי רקטות מסיני לעבר ישראל והממשל במצרים אף האשים אותו בירי שהתבצע לעבר חיילי צה"ל בשבוע שעבר, ממנו נפצעו חייל וקצינה מגדוד קרקל, אף על פי שככל הנראה מדובר בהברחת סמים שהשתבשה.

עוד על המבצע המצרי בסיני:
צבא מצרים מפנה והורס מאות בתים בגבול עם עזה
כך יכולה ישראל לעזור לסיסי לנצח את הטרור בסיני
התכנית שתגן על מצרים: רצועת ביטחון של 14 ק"מ בגבול עזה

הריסות בתים ופינוי אזרחים בסיני. רויטרס
תקיפות צבא מצרים בסמוך לגבול בין סיני לרצועה, אתמול/רויטרס

לדברי גורמי צבא בפיקוד דרום, הצבא המצרי החליט להקים רצועת ביטחון במרחק של 1.5 קילומטרים מציר פילדלפי לתוך רפיח המצרית על מנת להשמיד את כלל המנהרות שנבנו בחסות בתי האזרחים. המשטר המצרי החליט על פעולה זו לאחר שהגיע לידיו מידע מודיעיני על כך שהטרוריסטים שפוגעים בשוטרים ובחיילים המצרים מוצאים מקלט דרך המנהרות בעזה ואף מקבלים אמצעי לחימה, ידע והכוונה מחמאס. ביממה האחרונה דווח כי חמאס החל לעבות את כוחותיו סביב רפיח הפלסטינית מחשש לפלישה מצרית לשטחו – דבר המגביר את המתיחות באזור.

גורמי צבא הסבירו כי המהלך של צבא מצרים, במסגרתו, כאמור, מושמדות מנהרות הברחה, מעביר את האחריות הכלכלית על הרצועה לישראל. הגורמים טוענים כי הלחץ על הרצועה יגבר וזה יבוא לידי ביטוי בהיקף הסחורות שיכנסו לרצועת עזה מישראל. אחד הגורמים הדגיש כי בזמן שאבו מאזן עסוק בהתססת הרוחות בירושלים, המצב הכלכלי ברצועת עזה נמצא בהידרדרות מתמשכת, על אף המיליארדים שהועברו אליה מתרומות בינלאומיות.

אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully