וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמאס הציב מאות אנשי ביטחון בגבול עם מצרים

העיתון "א-שרק אל-אווסט" מדווח כי הארגון מתגבר את כוחותיו ברפיח ומדגיש בפני מצרים כי אין לו אחריות לפיגועי הדמים בסיני. "סגנו של משעל נמצא בקשר הדוק עם המודיעין בקהיר"

חיילי צה"ל בגבול מצרים – אוקטובר 2014. רויטרס
חיילי צה"ל בגבול ישראל-מצרים, בסוף השבוע/רויטרס

חמאס מתגבר את כוחותיו בגבול שבין עזה למצרים - כך מדווח העיתון א-שרק אל-אווסט, הרואה אור בלונדון. על פי הדיווח, מאות אנשי ביטחון של הארגון הוצבו בגבול בתקופה האחרונה, לנוכח המתיחות הגוברת בין חמאס לקהיר.

הצעד מתפרש כתגובה להאשמותיה של קהיר, ולפיהן פלסטינים מרצועת עזה סייעו למחבלים שביצעו את פעולות הטרור האחרונות נגד כוחות הביטחון המצריים, ובפרט את פיגועי הדמים בסוף השבוע האחרון. מקורות ברצועת עזה אמרו לעיתון כי חמאס מתגבר את כוחותיו "על מנת להעביר מסר לקהיר, ולפיו ביטחון הרצועה שלוב בביטחונה של מצרים".

העוינות במצרים כלפי חמאס גוברת בהתמדה בשנה האחרונה, בשל הפיגועים הקטלניים נגד כוחות הביטחון בסיני, למרות שעד כה, לא הוצגו ראיות לפיהן אנשי הארגון מעורבים בהם.

בחמאס מכחישים בפרט את מעורבותם באירועי הדמים בסיני בסוף השבוע, בהם נהרגו 33 חיילים מצרים. בעקבות הפיגועים, הכריזה מצרים על מצב חירום צבאי. המקורות הפלסטיניים ששוחחו עם העיתון הדגישו כי בכיר חמאס מוסא אבו-מרזוק - סגנו של חאלד משעל - נמצא בקשר הדוק עם המודיעין המצרי, וכי הוא הביע נכונות רבה לשיתוף פעולה עם קהיר.

פרשנות || כך יכולה ישראל לעזור לסיסי לנצח את הטרור בסיני

נשיא מצרים עבד אל-פתאח סיסי – קהיר, 27 באוקטובר 2014. רויטרס
נשיא מצרים סיסי, אתמול בפגישה עם שר האוצר האמריקני ג'ק לו/רויטרס

בקהיר הטילו את האחריות הישירה לפיגועים על ארגון הטרור "אנסאר בית אל-מקדס", הפועל גם נגד ישראל. הנשיא עבד אל פתח א-סיסי הכריז על מצב חירום צבאי בצפון סיני לתקופה של שלושה חודשים, ועל הטלת עוצר ממושך בערים הסמוכות לרפיח.

כמו כן, לצבא הוענקה אחריות לביטחון התשתיות האזרחיות במצרים כולה, כולל במתקני החשמל ובמוסדות הממשלה. גורמי ביטחון בקהיר אמרו כי סיסי אף שוקל לבסס ולהרחיב את אזור החיץ שבין רצועת עזה לסיני, ולגרש לשם כך אלפי בדואים מהאזור .

כמו כן, דווח כי הנשיא סיסי מתכנן להרחיב את תחום השיפוט של בתי המשפט הצבאיים באזור, כך שיוכלו לשפוט גם אזרחים המואשמים בעבירות של חסימות כבישים או פגיעה ברכוש ציבורי.

התכנית של סיסי: טרנספר לאלפי בדואים בסיני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully