וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפיגועים: מצרים הכריזה על מצב חירום בסיני

25.10.2014 / 10:13

הרשויות הודיעו כי מעבר רפיח ייסגר ליומיים ויוכרז עוצר בכל יום החל מהשעה 17:00 במשך 3 חודשים. זאת, בעקבות הפיגועים אתמול שהסתיימו במותם של עשרות חיילים. "ננקוט בכל האמצעים הדרושים"

כלי שריון של צבא מצרים בדרך לעיר אל-עריש, סיני. מאי 2013. רויטרס
כוות של צבא מצרים באזור רפיח/רויטרס

נשיא מצרים, עבד אל פתח א-סיסי, והמועצה הצבאית העליונה במדינה הודיעו היום (שבת) על מצב חירום בצפון סיני לתקופה של שלושה חודשים, בעקבות ההתקפות אתמול על כוחות הביטחון בחצי האי. במסגרת מצב החירום, ייסגר מעבר רפיח עם עזה למשך היומיים הקרובים ויוכרז עוצר בכל יום מהשעה 17:00 אחר הצהריים ועד 7:00 בבוקר שלמחרת. "הצבא ינקום את שפיכות הדמים", אמר הנשיא בשידור בטלוויזיה המקומית. נוסף על כך, הוכרזו שלושה ימי אבל במצרים בעקבות הפיגוע.

הרשויות במצרים הבהירו כי הפיגוע ייענה ביד קשה. "כוחות הצבא והמשטרה ינקטו בכל האמצעים הדרושים כדי להתמודד עם סכנות הטרור ומימונו, כדי לשמור על הביטחון באזור ולהגן על חיי האזרחים", לשון הודעת המועצה הצבאית.

עוד בנושא:
גורמי ביטחון: התקרית בגבול - הברחת סמים שהשתבשה
מחשש לפיגועים: צה"ל מתגבר כוחות בגבול מצרים
סוכל ניסיון התנקשות ברמטכ"ל צבא מצרים בסיני

נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי בישיבת המועצה הצבאית העליונה, שבה הוכרז על מצב חירום בסיני. AP
הנשיא סיסי בישיבת המועצה הצבאית העליונה/AP

לפחות 31 חיילים מצרים נהרגו אתמול בשני פיגועים בחצי האי סיני, בהם 28 בפיצוץ מכונית תופת במחסום צבאי באזור אל-חרובה, מצפון-מערב לאל-עריש. ככל הנראה מדובר בפעולה של ארגון "אנסאר בית אל-מקדס" שפועל באזור, אולם אף ארגון לא לקח אחריות על האירוע עד כה. מדובר בפיגוע הקטלני ביותר נגד צבא מצרים באזור זה עשרות שנים. שלושה חיילים נוספים נהרגו בתקריות ירי באל-עריש.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

אזור הפיגוע בצפון סיני

בעקבות הפיגועים הוקפצו מסוקים של כוחות הביטחון בניסיון לאתר את המחבלים במקום מסתורם בחצי האי. הצבא הוציא לפועל אתמול כמה מתקפות נגד בצפון סיני, שהסתיימו בהריגתם של עשרות החשודים בהשתייכות לארגוני טרור ובלכידתם של עשרות נוספים.

בחודש שעבר נהרגו 11 שוטרים מצריים שנסעו בכלי רכב משוריין בצפון סיני. שניים מהשוטרים נהרגו בפיצוץ מטען-צד והיתר נורו למוות על ידי מחבלים שארבו לשיירה. הפיגוע אירע על הכביש שבין שייח זוויד לרפיח, ליד הכפר אל-וופאק. ככל הנראה המטען הופעל בשלט רחוק.

"אנסאר בית אל-מקדס" נחשב לארגון הטרור המרכזי הפועל בחצי האי, ונחשב לזה המוביל את הלחימה בצבא מצרים. לאחרונה ספג הארגון אבדות קשות מצבא מצרים הפועל למיגור הטרור בחצי האי, אולם הוא ממשיך לתפקד. הארגון קיבל בעבר אחריות לכמה מהמתקפות הקטלניות ביותר נגד כוחות הביטחון במצרים אחרי הדחתו של הנשיא מורסי לפני שנה. בין פעולותיו ניתן לציין פיצוץ של צינורות גז ממצרים לישראל וניסיון התנקשות כושל בשר הפנים המצרי, מחמוד איברהים, בספטמבר 2013.

לפניות לכתב אבי יששכרוף: aviissacharoff@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully