וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לפיגועים: צה"ל מתגבר כוחות בגבול מצרים

5.10.2014 / 13:10

רמת הדריכות באזור רפיח הועלתה בעקבות שורת פיגועים של ארגוני ג'יהאד עולמי נגד מטרות של צבא מצרים, ואף עריפות ראשים בסגנון דאעש. מפקדים בצה"ל: "המצב במצרים - אתגר משמעותי"

צילום: שי מכלוף, לע"מ, דובר צה"ל; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

בעקבות התגברות המתיחות בין ארגוני הטרור בחצי האי סיני לבין צבא מצרים בתקופה האחרונה, צה"ל מתגבר את כוחותיו בגבול הדרום. גורמים בפיקוד הדרום סיפרו כי במסגרת המאמצים שצבא מצרים מפעיל כדי להילחם בארגוני ג'יהאד עולמי הפועלים בסיני, הם חיסלו בשבוע שעבר מפקיד בכיר בארגון הטרור אנסאר בית אל-מקדס. בעקבות זאת ביצעו פעילי ג'יהאד שורה של פיגועים נגד מטרות של צבא מצרים.

המצרים מעריכים כי המפקד הבכיר, מוחמד אבו שיטה, הסתתר בעזה ומשם חילק פקודות ויצא לפעילות טרור בארצם. הכוחות המיוחדים של צבא מצרים הצליחו לחסל אותו ברפיח בעת שהסתתר במנהרה ובה אותרו כשתי טונות של חומר נפץ. בעקבות החיסול תקפו פעילי הג'יאהד העולמי מטרות של צבא מצרים באזור רפיח ואל עריש באמצעות מטעני נפץ במשקל של 250 קילוגרמים כל אחד.

עוד על הטרור בסיני:
האם דאעש פועל בחצי האי סיני?
פיגוע בסיני: 11 שוטרים נהרגו במארב ליד רפיח
סיני: 8 הרוגים בפיגוע באל-עריש, בהם חייל וילדים

כוחות צה"ל בסמוך לגדר הגבול עם מצרים, לאחר פיגוע בו נהרג אדם שעבד על הגדר, יוני 2012. AP
כוחות צה"ל בסמוך לגדר הגבול עם מצרים/AP

"הצבא המצרי הגביר את היקף הלחץ על פעילי הטרור, והם, מצדם, הגדילו את המאמץ לפגוע בכוחות המצריים הפרוסים באזור", סיפר גורם צבאי. הוא הוסיף כי בשבועות האחרונים התקבלו דיווחים על עריפת ראשים של גופות כוחות ביטחון מצריים באזור אל-עריש. "מדווחים על חיסולים נוספים עם סממנים של דאעש, מאחר שהם ערפו ראשים לגופות", סיפר.

בצה"ל החליטו לא לקחת סיכונים מיותרים, מחשש שפעילי אנסאר בית אל-מקדס ופעילי טרור נוספים ינסו לתקוף מטרות בישראל כדי לערער את היציבות באזור. לכן בשבוע האחרון תוגברו הכוחות בגבול באזור רפיח והועלתה בו רמת הדריכות. מפקדים בשטח הגדירו את המתרחש בצד המצרי "אתגר משמעותי".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
צבא מצרים סמוך לאל-עריש. סיני, יולי 2013. AP
צבא מצרים סמוך לאל-עריש/AP

נוסף על כך התגברו באופן ניכר ניסיונות החדירה משטח רצועת עזה לישראל. קצינים בחטיבת גבעתי סיפרו כי מדובר במעשים המונעים מייאוש. "פלסטינים שהתייאשו מהמצב בעזה וחוצים את הגבול עם סכין בתקווה להיעצר על ידי כוחות צה"ל. אנחנו לא לוקחים סיכון, מבחינתנו כל ניסיון חדירה כזה הוא ניסיון פיגוע", אמרו הקצינים.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully