וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם דאעש פועל בחצי האי סיני?

רון סגל

29.9.2014 / 18:00

מתחקיר שפרסמה רשת "אל-ג'זירה" עולה כי הלוחמים הסונים פועלים מדרום לגבול עם נשק מתקדם וכלי רכב ממוגנים, במספרים שאינם ידועים לרשויות. "צבא מצרים לא מצליח להשתלט עליהם"

כך פועלים חברי ארגון הטרור הקיצוני דאעש בעיראק. רויטרס
פועלים בסיני עם כלי רכב ממוגנים ונשק מתקדם/רויטרס

האם לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הגיעו לגבול ישראל? מתחקיר שפרסמה רשת "אל-ג'זירה" עולה כי האיסלאמיסטים הסונים פועלים בחצי האי סיני עם נשק מתקדם וכלי רכב ממוגנים, במספרים שאינם ידועים לרשויות.

קריאתו של דובר דאעש, אבו מוחמד אל-עדנאני, לג'יהאדיסטים בחצי האי סיני "להיאבק בחיילים המצרים ולכרות את ראשיהם", הסיטה את אור הזרקורים לאזור שבו מתקיים זה כשנתיים מבצע ביטחוני של צבא מצרים למיגור הטרור. אחד המקורבים לדאעש בחצי האי סיני אמר לאל-ג'זירה כי צבא מצרים לא מצליח להשיג שליטה על האזור, חרף הסנקציות הקולקטיביות שהוטלו על תושבי המקום. מקורות נוספים בעיר אלשיח' זויד שבצפון סיני סבורים כי חברי הארגון מתחזים ללוחמים סלפים וג'יהאדיסטים, בהם "אנסאר בית אל-מקדס" הפועל באזור, וכי לכל הגורמים יש בסופו של דבר את אותה אידיאולוגיה. באחרונה אף צוטט מפקד בארגון באומרו כי לוחמי דאעש מאמנים את חמושי הארגון בסיני. "הם מלמדים אותנו כיצד להוציא לפועל פיגועים", אמר.

מסע הכיבוש של דאעש || סיקור מיוחד:
דיווח: אזרחים נהרגו בהפצצה נגד "דאעש" בסוריה
מורה מצפון הארץ נעצר בחשד להזדהות עם דאעש
משלבים כוחות: "ג'בהת א-נוסרה ודאעש ישתפו פעולה בסוריה"

תושב העיר, שסירה להזדהות, אישר כי כוחות הארגון מתפרשים בסיני תחת כיסוי של "חוליות חמושות". עוד הוסיף כי צבא מצרים לא מצליח לאתר את מיקומם ולא יודע מהו מספרם. בשל כך, הוא עוצר באופן אקראי אזרחים חפים מפשע המתגוררים בעיר, כאקט של נקמה על שהם "מארחים" את לוחמי דאעש.

תושב רפיח המצרית עמו דיברו כתבי הרשת, פהד אלרמילת, אישר כי לוחמי דאעש אכן פועלים בסיני. מדבריו עולה כי הם מבססים באזור שלטון עצמאי, במסגרתו הם מפעילים נקודות ביקורת, וכי ברשותם נשק מתקדם וכלי רכב ממוגנים. אלרמילת הוסיף כי חמושי הארגון מבצעים בעצמם מעצרים של בני אדם, המבוקשים על ידם.

נוסף על כך, בתקופה האחרונה אירעו בחצי האי סיני עריפות ראשים.שלדעת תושבי האזור, פעילות זו מתאימה לאידיאולוגיה ולשיטה בה נוקט ארגון דאעש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully