וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלבים כוחות: "ג'בהת א-נוסרה ודאעש ישתפו פעולה בסוריה"

ה"גרדיאן" הבריטי ציטט מקור בכיר בסוריה שטען כי שני הארגונים הקיצוניים, שעד לאחרונה ניהלו קרבות עזים ביניהם, החלו לקיים מפגשים צבאיים משותפים בשל תקיפות יעדיהן בידי כוחות הקואליציה

רויטרס

האויב של האויב שלי הוא חבר שלי: ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) וארגון ג'בהת א-נוסרה, המזוהה עם אל-קאעדה ופועל בסוריה, החלו לשתף פעולה בעקבות התקפות הקואליציה העולמית נגד יעדיהם – כך דווח אמש (ראשון) ב"גרדיאן" הבריטי.

מקור בכיר בסוריה דיווח לעיתון כי מפקדים משני הארגונים, שעד לאחרונה היו יריבים ומרים ונלחמו על שטחים בסוריה, החלו לקיים מפגשים שבהם מתכננים את האסטרטגיה הצבאית לנוכח ההתפתחויות האחרונות בשטח. יחידות רבות של ג'בהת א-נוסרה בצפון סוריה, שם ספג הארגון אבדות כבדות בקרב לוחמיו, התפייסו על פי הדיווח עם לוחמי דאעש, שעמם ניהלו קרבות עזים במהלך השנה האחרונה.

המלחמה ב"מדינה האיסלאמית" - סיקור מיוחד
אובמה מודה: המעטנו בכוחו של דאעש בסוריה
לראשונה: הקואליציה התקיפה יעדי דאעש ליד טורקיה
ארה"ב נלחמת במלוא הכוח נגד דאעש - בטוויטר

לוחמי דאעש תוקפים עמדות של כורדים ליד העיר כובאני, שבצפון סוריה, 23 בספטמבר 2014. יוטיוב, צילום מסך
לוחמי דאעש בסמוך לעיר כובאני, בצפון סוריה/צילום מסך, יוטיוב

אף על פי שברית בין שני הארגונים עדיין לא הוכרזה באופן רשמי, תוספת הכוח של לוחמי א-נוסרה לשורות "המדינה האיסלאמית" תוכל לסייע לארגון לכבוש את העיירה הכורדית כובאני בצפון המדינה, שעליה הוא מטיל מצור במשך יותר משבוע וליצור רצף טריטוריאלי בצפון-מזרח סוריה.

על פי הערכות שונות, בשורות ג'בהת א-נוסרה בין 5,000 ל-7,000 לוחמים, רבים מהם זרים. ל"מדינה האיסלאמית" יש כמה עשרות אלפי לוחמים, כשהמספר הגבוה ביותר מגיע ל-31 אלף איש.

אתמול גינו בג'בהת א-נוסרה את התקיפות של ארה"ב ובעלות ברית בסוריה. הארגון טען כי זאת "הכרזת מלחמה על האיסלאם" ונשבע לנקום ולפגוע במדינות המערביות והערביות שמשתתפות בקואליציה. "אנו נמצאים במלחמה ארוכה. המלחמה הזאת לא תסתיים בתוך כמה חודשים או שנים. היא יכולה להימשך עשורים רבים", הצהיר דובר הארגון, אבו פיראס א-סורי.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ג'בהת אל נוסרה. רויטרס
לוחמי ג'בהת א-נוסרה בסוריה/רויטרס

אם המהלך אכן יצא לפעול, תהיה זו מכה נוספת עבור ארגון אל-קאעדה, שממנו צמח ג'בהת א-נוסרה, במאבקו על השליטה בקרב הג'יהאד העולמי. עדות נוספת לחשש בקרב אל-קאעדה ניתן היה למצוא בהודעה קולית שפרסם בכיר בארגון ביום שישי.

בהקלטה, הבכיר מוחמד בחתיתי – הידוע גם בכינויו "אבו דוחאנה אל-באשא" – לא ציין אמנם מפורשות את שמו של דאעש, אך ברור מדבריו שהנאום מכוון לארגון היריב ולאנשיו. "אנו קוראים להשיב את החליפות הנכונה בשיטה הנבואית, ולא בשיטה של סטייה, שקר, הפרת הבטחות והפרת האמונים – חליפות שבצדה צדק, התייעצות ואחדות, ולא דיכוי מוסלמים, הרג מונותאיסטים ופירור מעמד המוג'האדין", אמר אל-באשא.

מנהיג אל-קאעדה בסרטון חדש: "לנקום במשטר בסוריה". רויטרס
באל-קאעדה חוששים מפגיעה במעמדם בעקבות עליית דאעש. מנהיג הארגון, איימן א-זווהירי/רויטרס

באופן אירוני מעט, אל-באשא הזהיר מפני "קיצוניות" ושלח רמז עבה לפעילי "המדינה האיסלאמית". "אני מכוון את נאומי ועצתי לאחים שלי בחזית א-שאם (סוריה) בקרב אלה שרומו באמצעות סיסמאות וכותרות, השתמשו בראשם ובתבונה שלכם ושקלו את העניינים בצורה הוגנת", אמר. "הצילו את ספינת הג'יהאד והגיעו אליה לפני שהיא סוטה ממסלולה. חתרו לשים סוף להסתה ולהשיב את הלכידות בקרב המוג'האדין".

מטוסי F-15 אמריקניים בשמי עיראק בדרך למטרות של המדינה האיסלאמית – ספטמבר 2014. משרד ההגנה, אתר רשמי
מטוס F-15 אמריקני בדרכו להפציץ מטרות של דאעש בעיראק, אתמול/אתר רשמי, משרד ההגנה

בתוך כך, דיווח אתמול הארגון הסורי לזכויות אדם כי שלושה בתי זיקוק ניידים של דאעש הופצצו מהאוויר על ידי כוחות הקואליציה באזור א-רקה, במזרח סוריה ושנחשב למעוז הארגון. עם זאת, ראש הארגון היושב בלונדון, רמי עבד אל-רחים, טען כי לתקיפות בתי הזיקוק הניידים יש השפעה מועטה. "מה שהם קורים לו בתי זיקוק הוא לא מטרה אמתית ופגיעה בהם לא באמת מחלישה את דאעש, משום שיש להם ערך כספי מועט עבורם". הוא טען כי ההפצצות הובילו רק להאמרה מהירה במחירי הדלק באזור.

(עדכון ראשון: 21:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully