וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו הכותרות שעשו את סוף השבוע

ליברמן ממשיך לתקוף את הפרקליטות, ישראל עשויה לתבוע את הפלסטינית בהאג, איראן מכחישה שיש התקדמות בשיחות הגרעין וקירשנבאום ביקשה להתפטר, אך נדחתה. אלו היו כותרות השבת

ליברמן ממשיך לתקוף הפרקליטות: "הדלפות מגמתיות"

שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס היום (שבת) לעננת השחיתות המרחפת מעל מפלגתו "ישראל ביתנו" והמשיך בקו התקיף נגד הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין. "יש שופטים בירושלים. זכותה וחובתה של המשטרה לחקור כל חשוד, כל עוד הדבר נעשה ללא משוא פנים וללא שיקולים זרים", אמר במסגרת אירוע שבתרבות בכפר סבא. עם זאת, הוסיף ליברמן כי "אם מישהו מעד הוא יצטרך לשלם את מלוא המחיר".

ליברמן הוסיף כי בחקירה הנוכחית, שבמסגרתה נעצרו עשרות חשודים ובהם בכירים במפלגתו, לרבות סגנית השר פאינה קירשנבאום ויו"ר מטה המפלגה דוד גודובסקי, יש טעם לפגם. "צורם לי שלא רק שזו הפעם השישית ברציפות שעם תחילת מערכת הפתיחות נפתחת פרשה חדשה הקשורה אלי או אל ישראל ביתנו, אלא גם הנסיבות הנוספות", אמר. הוא הסביר כי "החקירה הפכה לגלויה ב-24 בדצמבר. מאז אותו היום, קירשנבאום לא דרכה אפילו פעם אחת במשרד הפנים. לכן, אני לא מבין למה שבוע לאחר מכן היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין כותב מכתיב ובו הוא מתריע ונוזף בה שביקוריה במשרד הפנים מהווים שיבוש הליכי חקירה".

גורם ישראלי: "נתבע בכירים פלסטינים על פשעי מלחמה"

גורם ישראלי רשמי אמר היום כי ירושלים בוחנת דרכים להעמיד לדין בכירים פלסטינים בגין פשעי מלחמה, בתגובה לחתימתם על הבקשה להצטרף לבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג. "מנהיגים פלסטינים צריכים לחשוש מצעדים משפטיים", אמר. זאת, לאחר העברת המסמכים המאשרים את אמנת רומא ו-17 אמנות בינלאומיות נוספות.

לדבריו, "ישראל שוקלת אפשרויות העמדה לדין בקנה מידה גדול בארצות הברית ובמדינות נוספות" נגד יו"ר הרשות אבו מאזן ובכירים נוספים. על פי גורם ישראלי נוסף, ירושלים תקדם תביעות אלו על ידי ארגונים לא ממשלתיים וכן ארגונים משפטיים פרו-ישראלים הפועלים בחו"ל.

שיחות הגרעין: איראן מכחישה התקדמות עם המעצמות

מרזיה אפקם, דוברת משרד החוץ האיראני, הכחישה היום את הדיווחים מאמש על התקדמות בשיחות הגרעין, שלפיהם איראן הגיעה להסכמות לא מחייבות עם וושינגטון. אפקם אמרה לסוכנות הידיעות האיראנית "מהר" כי מדובר בדיווח כוזב והדגישה כי "אין הסכם בשום נושא". לטענתה, מטרתם של דיווחים שקריים, כמו זה שפורסם אתמול בסוכנות הידיעות אי-פי, היא "לסבך ולהרוס את שיחות הגרעין".

שני דיפלומטים המעורים בפרטים מסרו אתמול לסוכנות הידיעות אי-פי כי כחלק מההסכם, תעביר איראן חלק ניכר מהרכיבים הדרושים לפיתוח נשק גרעיני לרוסיה. הצדדים מקווים להגיע להסכם ראשוני עד מרץ ולהסכם סופי עד סוף יוני.

על פי הדיפלומטים, בסבב השיחות של דצמבר הצליחו צוותי המשא ומתן לראשונה לגבש רשימה של נקודות בעלות פוטנציאל להסכמה וגישות שונות לנקודות שעדיין נתונות במחלוקת. לדבריהם, עדיין נותרו פערים בין הצדדים לקראת סבב השיחות הבא, הצפוי להיפתח ב-15 בינואר בז'נבה. עם זאת, לטענתם, גם הסכמה על יצירת רשימת משימות להמשך הייתה קשה מאוד בעבר בשל פערי העמדות בין הצדדים..

בשל החקירה: קירשנבאום ביקשה לפרוש; "בקשתה נדחתה"

על רקע החקירה המתנהלת נגדה בחשד לשחיתות, פנתה אתמול סגנית שר הפנים, פאינה קירשנבאום, ליו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, וביקשה ממנו לפרוש מתפקידה כיו"ר מטה הבחירות. כמו כן, היא הודיעה שאין בכוונתה להגיש את מועמדותה לרשימה בבחירות הבאות. מלשכתה של קירשנבאום נמסר כי ליברמן ביקש ממנה לא לבטל את מועמדותה ולא לעזוב את תפקידה, והיא נענתה לבקשתו. בכיר בישראל ביתנו מסר לוואלה! חדשות: "בקשתה נדחתה, ומצב זה לא צפוי להשתנות". דבר רצונה של קירשנבאום לפרוש פורסם הערב לראשונה בערוץ 2.

שלשום פנה היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לח"כ קירשנבאום וביקש ממנה להימנע מלהגיע למשרד הפנים לתקופה של 30 יום. ההחלטה על הצעד נובעת מחשש לשיבוש החקירה לנוכח חוות דעת של אגף החקירות והמודיעין של משטרת ישראל, אשר הונחה בפני וינשטיין. קירשנבאום השיבה לווינשטיין כי תיענה לבקשתו של היועץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

רשמית: הרשות הפלסטינית ביקשה להצטרף לבית הדין בהאג

משלחת הרשות הפלסטינית לאו"ם הגישה אמש רשמית מסמכים חתומים בבקשה להצטרף לבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג ול-17 אמנות בינלאומיות נוספות. נציג הרשות באו"ם, ריאד מנסור, אישר לעיתונאים כי המסמכים הועברו, לאחר שיו"ר הרשות אבו מאזן חתם עליהם שלשום. אם תאושר ההצטרפות, המשמעות היא שהפלסטינים יוכלו להגיש תביעות נגד ישראל.

בכיר הרשות סאיב עריקאת אמר בריאיון לערוץ הלבנוני "אל-מיאדין" כי פלסטין תהיה חברה בבית הדין עד מרץ 2015. לדבריו, איש אינו יכול למנוע מפלסטין להצטרף לאמנות. "ההנהגה בחרה ארגונים בינלאומיים שבהם אין צורך בהצבעה על מנת לצרף מדינות, זאת כדי למנוע מישראל לטרפד את התהליך", אמר.

הוא ציין כי הכיבוש של הגדה המערבית והמתקפה מצד ישראל במבצע "צוק איתן" הם הנושאים המרכזיים שברצונם להעלות בפני בית הדין. כמו כן, הוא הוסיף כי החוקים ברשות הפלסטינית ישונו על מנת להתאים לדרישות הארגונים הבינלאומיים.

ארה"ב על הפנייה להאג: "יהיו השלכות, זה לא אמור להפתיע"

צעדים נוספים שתנקוט הרשות הפלסטינית לקראת הצטרפות לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג יגררו השלכות על הסיוע האמריקני – כך מסר אמש גורם בכיר במחלקת המדינה. "זה לא אמור להפתיע שיהיו השלכות לצעד הזה, אולם אנחנו ממשיכים לבחון זאת", מסר הגורם. "הסיוע מצד ארצות הברית לרשות הפלסטינית מילא תפקיד חשוב בקידום היציבות והשגשוג, לא רק עבור הפלסטינים, אלא גם עבור ישראל".

אינדונזיה: "אייר אסיה" טסו ללא אישור ביום ההתרסקות

חברת התעופה "אייר אסיה" לא היה אישור לטוס מסורביה, העיר השנייה בגודלה באינדונזיה, לסינגפור בבוקר יום ראשון שבו התרסקה טיסה 8501 בים ג'אווה - כך עולה מדברים שאמר היום (שבת) שר התחבורה האינדונזי טאטאנג קורניאדי ל"וול סטריט ג'ורנל". קורניאדי הורה להקפיא את האישור שניתן לחברת התעופה לטוס בנתיב המדובר. לדבריו, "אייר אסיה" הייתה רשאית לטוס בנתיב בימי שני, שלישי, חמישי ושבת החל מאוקטובר 2014.

"הם הפרו את אישור הטיסה בנתיב המדובר במועד המדובר, וזאת הבעיה", אמר האחראי על תחום התעופה האווירית באינדונזיה לסוכנות הידיעות הצרפתית. הוא לא פסל את האפשרות שרישיון החברה באינדונזיה יישלל לצמיתות.

עיראק: דאעש חטף 170 תושבי כפרים בהם הוצתו דגלי הארגון

לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) חטפו אתמול עשרות גברים משני כפרים בצפון עיראק, במהלך מבצע לאיתור גורמים שלטענת הארגון האיסלאמיסטי הציתו את דגל הארגון – כך מסרו בכירים ותושבי האזור לסוכנות הידיעות הצרפתית. גורם מודיעיני עיראקי מסר כי 170 גברים נלקחו מהכפרים אל-שג'ארה וגריב שבמחוז כירכוכ, לאחר ששני דגלי דאעש הוצתו באזור.

לדברי הגורם, אנשי הארגון, "בשיירה של 30 רכבים", לקחו את השבויים לעיירה חוויג'ה, שם הוקם בית דין ובית סוהר של "המדינה האיסלאמית". תושב אל-שג'ארה סיפר כי נשות הכפרים הפצירו בלוחמים שלא לפגוע בגברים, ואנשי דאעש טענו בתגובה כי הם יחקרו את השבויים, ויענישו את האחראים לשריפת הדגלים בשני הכפרים. תושב הכפר גריב סיפר גם הוא על המקרה, והוסיף כי לוחמי "המדינה האיסלאמית" טענו כי הם מחפשים 15 בני אדם שאחראים להצתת הדגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully