וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: דאעש חטף 170 תושבי כפרים בהם הוצתו דגלי הארגון

גברים תושבי אל-שג'ארה וגריב שבמחוז כירכוכ, בצפון עיראק, נלקחו על ידי לוחמי הארגון הקיצוני לבית דין של "המדינה האיסלאמית" בעיירה סמוכה, על מנת לגלות מי ביצע את שריפת הדגלים. "האחראים ייענשו"

כוחות צבא אסד שורפים דגל של ג'בהת א-נוסרה ליד זור אל-מוחרקה. רויטרס
כוחות של צבא אסד שורפים דגל של ג'בהת א-נוסרה, בעלת הברית של דאעש בסוריה, אוקטובר/רויטרס

לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) חטפו אתמול (שישי) עשרות גברים משני כפרים בצפון עיראק, במהלך מבצע לאיתור גורמים שלטענת הארגון האיסלאמיסטי הציתו את דגל הארגון – כך מסרו בכירים ותושבי האזור לסוכנות הידיעות הצרפתית. גורם מודיעיני עיראקי מסר כי 170 גברים נלקחו מהכפרים אל-שג'ארה וגריב שבמחוז כירכוכ, לאחר ששני דגלי דאעש הוצתו באזור.

לדברי הגורם, אנשי הארגון, "בשיירה של 30 רכבים", לקחו את השבויים לעיירה חוויג'ה, שם הוקם בית דין ובית סוהר של "המדינה האיסלאמית". תושב אל-שג'ארה סיפר כי נשות הכפרים הפצירו בלוחמים שלא לפגוע בגברים, ואנשי דאעש טענו בתגובה כי הם יחקרו את השבויים, ויענישו את האחראים לשריפת הדגלים בשני הכפרים. תושב הכפר גריב סיפר גם הוא על המקרה, והוסיף כי לוחמי "המדינה האיסלאמית" טענו כי הם מחפשים 15 בני אדם שאחראים להצתת הדגל.

מסע הכיבוש של דאעש - עוד בוואלה! חדשות:
דאעש פרסם ריאיון עם הטייס הירדני השבוי: "יהרגו אותי"
סוריה: דאעש פרסם סרטון הוצאה להורג של חיילי צבא אסד
"המתאבד" הצעיר שהערים על דאעש: "לא רציתי להתפוצץ"

דאעש הוציאו להורג תומכי משטר אסד בסוריה. צילום מסך
הוצאה להורג של מתנגדי דאעש בסוריה, דצמבר/צילום מסך

בחודש ספטמבר דווח על מבצע דומה לדיכוי ההתנגדות לארגון הקיצוני במחוז כירכוכ, עליו השתלטה "המדינה האיסלאמית" בחודש יוני האחרון. כ-50 בני אדם "נעצרו" על ידי אנשי הארגון, לאחר שבסיס של הלוחמים ודגלי הארגון הוצתו. 20 בני אדם נוספים נחטפו כשבוע לאחר מכן, לאחר שנטען כי הם פעלו להקמת מחתרת נגד דאעש.

חלקם שוחררו בשבועות שלאחר מכן. עם זאת, שארית החטופים ככל הנראה הוצאו להורג. השבוע דווח מפי ארגון זכויות סורי שמושבו בבריטניה כי 1,878 הוצאו להורג על ידי הארגון בסוריה לבדה בששת החודשים האחרונים. כ-930 מהם בני השבטים הסוניים במזרח סוריה. לא נמסרו נתונים מדויקים בנוגע למספר החטופים שהוצאו להורג על ידי לוחמי דאעש בעיראק, אך מניין האזרחים שנהרגו במדינה בחצי השנה האחרונה עומד על כ-8,500 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully