וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן ממשיך לתקוף הפרקליטות: "הדלפות מגמתיות"

3.1.2015 / 11:06

שר החוץ התייחס לפרשת השחיתות ואמר כי מדובר ברדיפה פוליטית: "זו הפעם השישית ברציפות שאנחנו פותחים קמפיין עם חקירה". לדבריו, "וינשטיין העביר מכתב נגד ח"כ קירשנבאום כדי לפגוע בכנס של ישראל ביתנו"

צלם: אבי כהן, עריכה: טל רזניק

שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס היום (שבת) לעננת השחיתות המרחפת מעל מפלגתו "ישראל ביתנו" והמשיך בקו התקיף נגד הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין. "יש שופטים בירושלים. זכותה וחובתה של המשטרה לחקור כל חשוד, כל עוד הדבר נעשה ללא משוא פנים וללא שיקולים זרים", אמר במסגרת אירוע שבתרבות בכפר סבא. עם זאת, הוסיף ליברמן כי "אם מישהו מעד הוא יצטרך לשלם את מלוא המחיר".

ליברמן הוסיף כי בחקירה הנוכחית, שבמסגרתה נעצרו עשרות חשודים ובהם בכירים במפלגתו, לרבות סגנית השר פאינה קירשנבאום ויו"ר מטה המפלגה דוד גודובסקי, יש טעם לפגם. "צורם לי שלא רק שזו הפעם השישית ברציפות שעם תחילת מערכת הפתיחות נפתחת פרשה חדשה הקשורה אלי או אל ישראל ביתנו, אלא גם הנסיבות הנוספות", אמר. הוא הסביר כי "החקירה הפכה לגלויה ב-24 בדצמבר. מאז אותו היום, קירשנבאום לא דרכה אפילו פעם אחת במשרד הפנים. לכן, אני לא מבין למה שבוע לאחר מכן היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין כותב מכתיב ובו הוא מתריע ונוזף בה שביקוריה במשרד הפנים מהווים שיבוש הליכי חקירה".

פרשת השחיתות בישראל ביתנו || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
כך הפלילה המשטרה את עדי המדינה בפרשת השחיתות
פרשת השחיתות: המשטרה פשטה על משרדי החטיבה להתיישבות
במשטרה סבורים: יש די ראיות להאשמת ח"כ קירשנבאום

ליברמן: "וינשטיין העביר מכתב נגד ח"כ קירשנבאום כדי לפגוע בישראל ביתנו". אבי כהן
"אחד הנחקרים בפרשה ניסה להתאבד". שר החוץ ליברמן/אבי כהן

ליברמן המשיך בקו התקיף כלפי המעורבים בחקירה והציע נימוק משלו. "ההסבר שלי הוא שהמכתב נועד לתקשורת, כדי לנטרל את האפקט של כנס הבחירות של 'ישראל ביתנו' שהתקיים ערב קודם. לצערי, המקרה הזה הוא דפוס פעולה קבוע של כל הגורמים המעורבים בחקירה, ולכן, כשאתם רואים הדלפה לתקשורת, קחו בחשבון שבמציאות הדברים שונים לחלוטין", אמר.

"יתרה מזאת, שמעתי את עורכי הדין של שניים מהעצורים בדיון על הארכת המעצר. מה שהם הסבירו זה שהניסיון להפוך את העצורים האלו לעדי מדינה לא היה באמצעות הפעלת לחץ כבד, אלא ממש סחיטה באיומים" אמר ליברמן. "אני יכול לספר לכם גם פרט נוסף: אחד הנחקרים בפרשה, שנחקר לא כי היה חשוד במשהו, אלא כדי להפעיל לחץ על אחרים - ניסה להתאבד".

הוא סיכם באומרו כי "אני יודע שבמדינה מתוקנת בן אדם הוא חף מפשע כל עוד הוא לא הורשע. בפרשה הזאת אף אחד עוד לא הורשע בבית משפט, אבל כולם כבר הורשעו בתקשורת, באמצעות הדלפות מגמתיות וזדוניות תוך כדי שיתוף פעולה הדוק בין החוקרים לעיתונאים. איפה חוק כבוד האדם וחירותו? יש פה ניסיון לרמוס את כבודה של מפלגה שלמה, וזה כבר ניסיון שישי רצוף. ואני שוב מדגיש: עד היום אף חבר-כנסת או שר או פקיד בכיר מ'ישראל ביתנו' לא הורשע לא בשוחד, לא בגניבה ולא בהפרת אמונים".

חברי הכנסת במליאת הכנסת לפני פיזורה, דצמבר 2014. נועם מושקוביץ
"צירוף המקרים מעלה תהיות ושאלות"/נועם מושקוביץ

גם השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' התייחס היום לפרשה ואמר כי "זו פעם שישית שפותחים חקירה נגד מפלגה והעומד בראשה, צירוף המקרים מעלה תהיות ושאלות". כמו כן, לדבריו, "יש אנשים בעלי עניין ששמו לעצמם לפגוע במפלגה". באירוע "שבתרבות" בקריית ביאליק הדגיש אהרונוביץ' כי "מעולם לא הורשע חבר מפלגת ישראל ביתנו", ואמר כי "אין לי טענות כלפי המשטרה והפרקליטות. אני מגבה אותם על שעושים עבודתם נאמנה. בעלי האינטרס הם אחרים שרוצים לפגוע במפלגה במהלך מערכת בחירות". בהמשך התייחס באופן ישיר לקירשנבאום ואמר "פאינה אישה יקרה וישרה. עתידה הפוליטי תלוי בה ואני מקווה שתוכח חפותה והיא תמשיך בעשייה הפוליטית".

שלשום התייחס וינשטיין לטענותיו של ליברמן על תזמון החקירה בפרשה. "אישרתי פתיחתה של חקירה זו, ליוויתי אותה באופן צמוד. התקיימו בפניי דיונים לצורך אישור פעולות חקירה ולצורך קבלת החלטות על אפיקי חקירה חדשים", אמר וינשטיין באירוע הפתיחה של כנס העמותה למשפט ציבורי, ביום חמישי בחיפה. "הפרשה החלה ממספר אירועים שונים ונפרדים, אשר התגלה ביניהם מכנה משותף. החקירה, שהחלה כחקירה סמויה, התרחבה מישיבה לישיבה וחשפה, על פני הדברים, תמונה מדאיגה. חומרתם המופלגת של החשדות, והעובדות שבעטיין התעורר צורך לבצע חקירה גלויה, מוכרים לי היטב".

וינשטיין התייחס בדבריו לטענות שהופנו כלפי המשטרה והפרקליטות, והזים את השמועות כי ביסוד החקירה יש מניעים פוליטיים. "שמעתי בימים האחרונים טענות המופנות כלפי המשטרה וכלפי הפרקליטות, לפיהן המניעים שעומדים ביסוד החקירה הזו הינם מניעים פוליטיים ורצון להתערב בהליך הדמוקרטי. כביכול מדובר בחקירה המבקשת להשפיע על הבחירות", אמר וגיבה את העוסקים במלאכת החקירה. "אין דבר רחוק מן האמת מן הדבר הזה. אני נותן גיבוי מלא ליחידות החוקרות ולפרקליטים המלווים. פעולתם ראויה לכל שבח. כל שנעשה, בידיעתי ובאישורי נעשה".

ח"כ קירשנבאום ביקשה לפרוש - וסורבה

אתמול פנתה סגנית שר הפנים, פאינה קירשנבאום, ליו"ר מפלגתה ליברמן, וביקשה ממנו לפרוש מתפקידה כיו"ר מטה הבחירות. כמו כן, היא הודיעה שאין בכוונתה להגיש את מועמדותה לרשימה בבחירות הבאות. מלשכתה של קירשנבאום נמסר כי ליברמן ביקש ממנה לא לבטל את מועמדותה ולא לעזוב את תפקידה, והיא נענתה לבקשתו. בכיר בישראל ביתנו מסר אמש לוואלה! חדשות: "בקשתה נדחתה, ומצב זה לא צפוי להשתנות". דבר רצונה של קירשנבאום לפרוש פורסם לראשונה בערוץ 2.

ביום רביעי, פנה וינשטיין לקירשנבאום וביקש ממנה להימנע מלהגיע למשרד הפנים לתקופה של 30 יום. ההחלטה על הצעד נובעת מחשש לשיבוש החקירה לנוכח חוות דעת של אגף החקירות והמודיעין של משטרת ישראל, אשר הונחה בפניו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully