וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה סבורים: יש די ראיות להאשמת ח"כ קירשנבאום

30.12.2014 / 18:02

המשטרה מגדירה את סגנית השר מישראל ביתנו, את יו"ר המטה גודובסקי ואת הלוביסט ישראל יהושע חשודים מרכזיים בפרשת השחיתות החמורה. עוד נבחנת מעורבות ח"כים נוספים במפלגה ורשויות מקומיות נוספות

צילום: באדיבות ערוץ 10, עריכה: יאיר דניאל

בעוד חקירת המשטרה בנושא פרשת השחיתות בישראל ביתנו עדיין בעיצומה, לוואלה! חדשות נודע כי בימים אלו מתגבשת רשימת החשודים המרכזיים בפרשה, המורכבת משורה של תתי-פרשות. המשטרה סבורה כי יש בידיה די ראיות להעמיד לדין את שלושת החשודים המרכזיים – סגנית שר הפנים פאינה קירשנבאום, יו"ר מטה ישראל ביתנו דאוד גודובסקי והלוביסט ישראל יהושע, המקורב ליו"ר המפלגה אביגדור ליברמן ולליכוד.

פאינה קירשנבאום. ראובן קסטרו
קיבלה עמלות מהעמותות. ח"כ פאינה קירשנבאום/ראובן קסטרו

במשטרה מרכזים את מאמציהם סביב שלושת החשודים הללו בשל ההערכה כי הם היו החוט שקישר בין תתי-הפרשות השונות והיו מעורבים בהעברת סכומים גדולים מכספי ציבור לידי עמותות בתמורה לעמלות ולטובות הנאה. על פי החשד, קירשנבאום וגודובסקי קיבלו לידיהם עמלות מהעמותות, ויהושע שימש מעין מתווך בין ראשי המועצות לבין קירשנבאום וגודובסקי. לפי החשד, הוא זה ששכנע את המעורבים האחרים, ובהם גם בעלי תפקידים בעמותות שונות ואנשי מועצות מקומיות, לקבל כספי ציבור בתמורה לעמלות מנופחות, שלעיתים הגיעו למאות אלפי שקלים. לכל אחד מעשרות החשודים האחרים הנחקרים, ובהם ראשי עמותות ומועצות, מיוחסת מעורבות בתת-פרשה אחת, ללא קשר זה לזה.

פרשת השחיתות בישראל ביתנו - כל הכותרות:
בכיר במשטרה: "לפחות עוד 15 חשודים ייעצרו"
דנינו: "החלטנו לחשוף את הפרשה לפני הפנייה לבחירות"
הותר לפרסום: משה ליאון הוא הבכיר שנעצר בפרשת השחיתות

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הכורים מצ'ילה בביקור בבית הנשיא בירושלים, פברואר 2011. עומר מירון
הנקודה המקשרת לפרשה הגדולה. סטס מיסז'ניקוב/עומר מירון

על פי החשד, יותר מחמש מועצות אזוריות היו מעורבות בפרשה, ובהן המועצה האזורית תמר, שבראשה עומד דב ליטבינוף, והמועצה האזורית שומרון, בראשות גרשון מסיקה. המשטרה בודקת גם את המעורבות של גורמים במחלקת התרבות בעיריית ראשון לציון ובמועצה המקומית זכרון יעקב. ההערכה היא שבקרוב ייחקרו גורמים הקשורים לשתי מועצות אלו.

אף שמרבית הפרשות כבר נחשפו, לא מן הנמנע כי החקירה תוביל למעורבים נוספים, גם בכירים יותר. בין היתר, במשטרה בודקים מעורבות של חברי כנסת נוספים בישראל ביתנו. נכון לעכשיו אין בידי המשטרה מידע על מעורבות של חבר כנסת מסוים בפרשה. חלק מחברי הכנסת מהמפלגה צפויים להגיע למשטרה לצורך מתן עדות, וגם היו"ר ליברמן, ששמו אינו מקושר לפרשה כמעורב אפשרי, עשוי לקבל בשבועות הקרובים זימון למתן עדות פתוחה בלבד.

גורמים במשטרה מספרים כי עוד לפני גל המעצרים בשבוע שעבר, היו בידי המשטרה שלושה עדי מדינה הקשורים לחלק מתתי-הפרשות, והעבירו למשטרה בעיקר חומרים מפלילים על קירשנבאום, על גודובסקי ועל יהושע.

חשד: מיסז'ניקוב ניסה לשבש הליכי חקירה

במקביל, הולכת ומתבהרת התמונה שהובילה את החוקרים לפרשה הגדולה. אחת הנקודות המרכזיות שקישרו בסופו של דבר את המשטרה לחשיפת כל תתי-הפרשות, היא הפרשה שבה היו מעורבים לכאורה שר התיירות לשעבר סטס מיסז'ניקוב וחברתו, המפיקה יולי רוט, שבגינה נעצרו השניים בספטמבר האחרון. במשטרה חשדו כי מיסז'ניקוב פעל למינויה של רוט הן כמפיקה בערוץ האופנה הישראלי והן כמפיקה באירועי סטודנטים באילת, ובתמורה פעל מיסז'ניקוב להטיית מכרזים ממשרד התיירות לטובת הפקות באילת.

באותה עת לא חשפו החוקרים כי מיסז'ניקוב "גזר קופון" מהכספים שהוזרמו לאילת ולערוץ האופנה, בדיוק באותה שיטה שבה פעלה לכאורה קירשנבאום. עם הזמן הבינו במשטרה כי לא רק מיסז'ניקוב מעורב בסיפור. רק עם חשיפת הפרשה והחשדות נגד קירשנבאום, הטיחו החוקרים את החשדות החמורים בפני מיסז'ניקוב. בינתיים, עוד בטרם פורסמה הפרשה, נודע לחוקרים כי הוא ניסה לשבש הליכי חקירה, זאת לאחר שהבין כי מתנהלת חקירה בנושא.

בתוך כך, בית משפט השלום בראשון לציון דן היום בהארכת מעצרם של כמה חשודים בפרשה. גזבר המועצה האזורית מטה בנימין, אפי פלס, ויו"ר עמותת איילים, מתן דהן, שוחררו למעצר בית של עשרה ימים. מעצרו של יאיר גלר, מנכ"ל הרשות למלחמה בסמים, הוארך עד יום שישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully