וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנינו: "החלטנו לחשוף את פרשת השחיתות לפני הפנייה לבחירות"

29.12.2014 / 10:18

מפכ"ל המשטרה התייחס לביקורת שהפנו בישראל ביתנו לעניין תזמון חשיפת הפרשה. "מועד החשיפה הוא פועל יוצא של בשלות הראיות ושיקולים מקצועיים", אמר וקרא לחוקרים "להתעלם מרעשי רקע"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו דחה הבוקר (שני) את הביקורת בישראל ביתנו לפיה פרשת השחיתות שבמרכזה עומדת חברת הכנסת פאינה קירשנבאום נחשפה בתזמון זה כדי לפגוע במפלגה לקראת הבחירות. "אני חושב שמועד החשיפה לאחר מעל משנה הוא פועל יוצא של בשלות הראיות, של שיקולים מקצועיים ושל צורכי החקירה עצמה", אמר דנינו בדברים שנשא בכנס שמקיימת המשטרה ב"מרכז פרס לשלום" ביפו, בהשתתפות כל הקצינים הבכירים בארגון. "אי אפשר היה לדחות את היציאה לחקירה גלויה וזה הוחלט לפני הפנייה לבחירות".


פרשת השחיתות בישראל ביתנו - כותרות נוספות:
הותר לפרסום: משה ליאון הוא הבכיר שנעצר בפרשת השחיתות
ליברמן נגד הפרקליטות: "דורש הסברים על הרחבת החקירה"
קירשנבאום בראש הפירמידה: חלוקת התפקידים בפרשת השחיתות הגדולה

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו בישיבת הממשלה, נובמבר 2014. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
"אי אפשר היה לדחות את היציאה לחקירה גלויה". המפכ"ל יוחנן דנינו/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

המפכ"ל קרא לחוקרים להתעלם מהביקורת שהושמעה כלפי המשטרה בעניין, בין היתר מכיוונו של שר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. "אני רוצה לשלוח מסר לחוקרי הפרשה: התעלמו מרעשי הרקע והיו מקצועיים כדי להגיע לאמת", אמר והוסיף: "הוכחנו שלא נוותר במלחמה שלנו בשחיתות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

פרס: "היקף השחיתות הפתיע את כולנו"

נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס התייחס גם הוא לחשיפת הפרשה. "היקף השחיתות הרחב והתחכום הפתיע את כולנו ועלול לייאש אזרחים, אך אני מבקש מכם – המשיכו להילחם, אתם עומדים בחזית הצדק ומגנים על הדמוקרטיה", אמר. "המשיכו לעמוד בשער והילחמו ככל יכולתכם בשחיתות. זהו מבחן של אמת ללא משוא פנים ופרוטקציות, עמדו חזק ואיתן".

שמעון פרס, נשיאה התשיעי של מדינת ישראל בכנס הבינלאומי ה-14 של המכון למדיניות נגד טרור (ICT), המרכז הבינתחומי הרצליה, ספטמבר 2014. כפיר בולוטין,
"שחיתות שעלולה לייאש אזרחים". שמעון פרס/כפיר בולוטין

ליברמן תקף אתמול את התנהלות פרקליטות המדינה. "מדובר במהלך מתוכנן, מתוזמן היטב, חקירה שמתואמת לחלוטין ללוח הזמנים של מערכת הבחירות", אמר ליברמן בפתח ישיבת הממשלה. "בתקשורת כתוב שאנחנו צפויים לגל מעצרים נוסף, וישנן הדלפות מגמתיות ומכוונות כשהצד השני מנוע מלהגיב. זה מעורר הרבה תהיות ושאלות. עד סוף מערכת הבחירות יהיו מדי יום מעצרים והדלפות, וזה ילווה אותנו לאורך החודשים הקרובים".

אביגדור ליברמן בישיבת ממשלה. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
אביגדור ליברמן בפתח ישיבת הממשלה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

הפרשה נחשפה בשבוע שעבר לאחר חקירה סמויה שנמשכה כשנה. על פי החשד, קירשנבאום העבירה סכומים גדולים מכספי משלמי המסים, דרך תקציב המדינה, למועצות אזוריות ולעמותות, יחד עם שורה של בכירים. בתמורה, על פי החשד, היא קיבלה חזרה כספי שוחד, מינויים של מקורבים וטובות הנאה שונות.

עד כה נחקרו במסגרת הפרשה עשרות בני אדם, שחלקם נמצא במעצר וחלקם האחרים שוחרר למעצר בית. אמש הותר לפרסום כי גם מקורבו של ליברמן, משה ליאון, נחקר בחשד למעורבות בפרשה. ליאון הוא חבר מועצת העיר ירושלים שהפסיד לראש העיר ניר ברקת בבחירות לראשות העיר.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully