וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן נגד הפרקליטות: "דורש הסברים על הרחבת החקירה"

יו"ר ישראל ביתנו תקף בחריפות בפתח ישיבת הממשלה את פרקליט המדינה שי ניצן ודרש ממנו הסברים על האצת חקירת בכירי מפלגתו. "מהלך מתוכנן ומתוזמן היטב". ניצן שלל את הטענות: "החקירה הגלויה נקבעה לפני הקדמת הבחירות"

צילום: באדיבות ערוץ 10, עריכה: יאיר דניאל

יו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, התייחס הבוקר (ראשון) לפרשת השחיתות החמורה, שבה חשודים בכירי מפלגתו – ובראשם סגנית שר הפנים, פאינה קירשנבאום, ותקף את התנהלות פרקליטות המדינה. "מדובר במהלך מתוכנן, מתוזמן היטב, חקירה שמתואמת לחלוטין ללוח הזמנים של מערכת הבחירות", אמר ליברמן בפתח ישיבת הממשלה. "בתקשורת כתוב שאנחנו צפויים לגל מעצרים נוסף, וישנן הדלפות מגמתיות ומכוונות כשהצד השני מנוע מלהגיב. זה מעורר הרבה תהיות ושאלות. עד סוף מערכת הבחירות יהיו מדי יום מעצרים והדלפות, וזה ילווה אותנו לאורך החודשים הקרובים".

לטענת ליברמן, "מה שצרם לי במיוחד זו התגובה של הפרקליטות בנוגע למשפטו של מני נפתלי (אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, שתובע את משפחת נתניהו – א"ת). ראיתי את סגנית פרקליטת מחוז ירושלים מסבירה שבתקופת הבחירות צריך לנהוג ברגישות ובזהירות ולהימנע מהשפעות פוליטיות. מוזר מאוד שדווקא בנושא של ישראל ביתנו יש לחץ הפוך להרחיב ולהגביר את החקירה. זה נראה כמו איפה ואיפה".

פרשת השחיתות בישראל ביתנו || עוד כותרות:
קירשנבאום בראש הפירמידה: חלוקת התפקידים בפרשת השחיתות הגדולה
מיליונים מכספי ציבור תמורת שוחד: כך עבדה השיטה של קירשנבאום
פרשת השחיתות: ניסיון לגייס עדי מדינה מבין החשודים

אביגדור ליברמן בישיבת ממשלה. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
"זה נראה כמו איפה ואיפה". אביגדור ליברמן בפתח ישיבת הממשלה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

"אני מכיר את פרקליט המדינה שי ניצן", הוסיף ליברמן, "מכיר ומכבד את האיש, ואני מצפה לשמוע ממנו הסבר מניח את הדעת מה פתאום דוד גודובסקי הפך לפצצה מתקתקת. דב ליטבינוף עמד למכור סודות כמוסים לאיראנים? הגישה הזו נובעת רק כי מדובר בישראל ביתנו? אני תומך בגישה של סגנית פרקליטת מחוז ירושלים. צריך לנהוג בזהירות, וגם את המקרה של מני נפתלי צריך היה לדחות לאחר הבחירות, אבל הגישה ההפוכה במקרה השני זה דבר בלתי מובן. אני חושב שכדאי מאוד שפרקליט המדינה ינמק".

בתוך כך, ניצן התייחס לפרשה בכנס באוניברסיטת בר אילן ולטענות של ליברמן נגדו. "הטענה שמועד המעבר לחקירה גלויה תוכנן כדי לפגוע בבחירות היא עורבא פרח". לדבריו, "תאריך המעבר מחקירה סמויה, שנמשכת כבר שנה, נקבע כבר לפני זמן רב, הרבה לפני שנודע שהולכים לבחירות והיה צורך לשמור על המועד המקורי".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ח"כ פאינה קירשנבאום בחדר המצב של משרד הפנים. ניב אהרונסון
החשודה המרכזית. פאינה קירשנבאום/ניב אהרונסון

אמש דווח על כך שבשבוע הקרוב צפויה המשטרה לבצע גל מעצרים נוסף במסגרת הפרשה. במסגרת המעצרים הנוספים עשויות להתגלות עוד תתי-פרשות בפרשה המסועפת - נוסף על ה-15 שנחשפו עד כה. במהלך השבוע נודע כי לצורך גילוי פרשות נוספות הצליחו החוקרים לגייס שני עדי מדינה, וכעת הם עושים מאמץ לגייס נוספים.

השבוע מקווים החוקרים לזמן לחקירה עוד אנשים הקשורים באופן ישיר לקירשנבאום עצמה, כמו גם לאנשי העמותות וראשי הרשויות שכבר נעצרו. עם זאת, למרות שקירשנבאום היא החשודה המרכזית בפרשה, חקירתה תימשך רק בשלב מאוחר יותר. ביום רביעי, כאשר המשטרה יצאה לגל מעצרים רחב היקף, זומנה גם קירשנבאום לחקירה. לפי החשד, היא העבירה סכומים גדולים מכספי משלמי המסים, דרך תקציב המדינה, למועצות אזוריות ולעמותות, יחד עם שורה של בכירים. בתמורה, על פי החשד, קירשנבאום קיבלה חזרה כספי שוחד וטובות הנאה שונות. כיוון שקירשנבאום מחזיקה בחסינות מתוקף תפקידה בכנסת, היא לא נעצרה.

בימים הקרובים היא לא תזומן פעם נוספת לחקירה מכיוון שהשוטרים מתמקדים כעת בחקירת החשודים שכבר עצורים. בתה של קירשנבאום, רנית, שוחררה בסוף השבוע למעצר בית.

פירמידת השחיתות. ניב אהרונסון, עיבוד תמונה
פירמידת השחיתות/עיבוד תמונה, ניב אהרונסון

העצורים המרכזיים, שעליהם שמים החוקרים דגש, הם שר התיירות לשעבר סטס מיסז'ניקוב, שחשוד בשיבוש הליכי חקירה, קבלת שוחד ותיווך בשוחד; ראש מטה ישראל ביתנו, דאוד גודובסקי, שחשוד, בין השאר, בקבלת שוחד, מתן שוחד ותיווך בשוחד; ויו"ר דירקטוריון נתיבי תחבורה עירוניים (נ.ת.ע) המנהלת את פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב, אלכס ויז'ניצר, החשוד במתן שוחד, תיווך בשוחד וקבלת דבר במרמה.

יותר מחמש מועצות אזוריות מעורבות בפרשה

על פי החשד, קירשנבאום קשרה את כל החוטים בעזרת יד ימינה גודובסקי, שיצר את הקשר עם ראשי מועצות אזוריות, עם ראשי אגודות, וכן עם מנכ"לים וגזברים של משרדי ממשלה. כמו כן, במשטרה חושדים כי לאחר שהעבירו את הכספים לעמותות ולאגודות השונות, דאגו השניים שהכסף ימצא את דרכו בחזרה לכיסיהם של סגנית השר ושל מקורביה.

לפי החשד, יותר מחמש מועצות אזוריות היו מעורבות בפרשה, וכן אנשי חברות ציבוריות, ובהן חברות לבניית כבישים. על פי החשד, סגנית השר פעלה להעברת מימון לעמותות ולחברות ממשלתיות בתמורה למינויים של אנשי ישראל ביתנו באותן חברות, ולעתים אף בתמורה לקבלת כספים שהולבנו דרכן. במשטרה סבורים כי בדרך זו, הצליחו קירשנבאום ומקורביה להזרים מיליוני שקלים לכיסם, כמו גם לקבל טובות הנאה.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully