וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השחיתות: גל מעצרים נוסף צפוי השבוע

28.12.2014 / 0:37

במסגרת המעצרים הנוספים עשויות להתגלות הסתעפויות נוספות בפרשה הסבוכה. החוקרים מתכוונים לזמן לחקירה אישים הקשורים ישירות לחשודה המרכזית, סגנית השר פאינה קירשנבאום

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

המשטרה ממשיכה לחקור את פרשת השחיתות, שבה מעורבים סגנית שר הפנים, פאינה קירשנבאום, והשר לשעבר סטס מיסז'ניקוב. בשבוע הקרוב צפויה המשטרה לבצע גל מעצרים נוסף במסגרת הפרשה. במסגרת המעצרים הנוספים עשויות להתגלות עוד תתי-פרשות בפרשה המסועפת - נוסף על ה-15 שנחשפו עד כה. במהלך השבוע נודע כי לצורך גילוי פרשות נוספות הצליחו החוקרים לגייס שני עדי מדינה, וכעת הם עושים מאמץ לגייס נוספים.

השבוע מקווים החוקרים לזמן לחקירה עוד אנשים הקשורים באופן ישיר לקירשנבאום עצמה, כמו גם לאנשי העמותות וראשי הרשויות שכבר נעצרו. עם זאת, למרות שקירשנבאום היא החשודה המרכזית בפרשה, חקירתה תימשך רק בשלב מאוחר יותר. ביום רביעי, כאשר המשטרה יצאה לגל מעצרים רחב היקף, זומנה גם קירשנבאום לחקירה. לפי החשד, היא העבירה סכומים גדולים מכספי משלמי המסים, דרך תקציב המדינה, למועצות אזוריות ולעמותות, יחד עם שורה של בכירים. בתמורה, על פי החשד, קירשנבאום קיבלה חזרה כספי שוחד וטובות הנאה שונות. כיוון שקירשנבאום מחזיקה בחסינות מתוקף תפקידה בכנסת, היא לא נעצרה ולא הובאה להארכת מעצר.

בימים הקרובים היא לא תזומן פעם נוספת לחקירה מכיוון שהשוטרים מתמקדים כעת בחקירת החשודים שכבר עצורים. בתה של קירשנבאום, רנית, שוחררה בסוף השבוע למעצר בית.

שחיתות בישראל ביתנו - כותרות נוספות:
פרשת השחיתות: ניסיון לגייס עדי מדינה מבין החשודים
קירשנבאום בראש הפירמידה: חלוקת התפקידים בפרשת השחיתות הגדולה
מיליונים מכספי ציבור תמורת שוחד: כך עבדה השיטה של קירשנבאום

ח"כ פאינה קירשנבאום בחדר המצב של משרד הפנים. ניב אהרונסון
החשודה המרכזית בפרשה. פאינה קירשנבאום/ניב אהרונסון

העצורים המרכזיים, שעליהם שמים החוקרים דגש, הם: שר התיירות לשעבר סטס מיסז'ניקוב, שחשוד בשיבוש הליכי חקירה, קבלת שוחד ותיווך בשוחד, ראש מטה ישראל ביתנו, דאוד גודובסקי, שחשוד, בין השאר, בקבלת שוחד, מתן שוחד ותיווך בשוחד, ויו"ר דירקטוריון נתיבי תחבורה עירוניים (נ.ת.ע) המנהלת את פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב, אלכס ויז'ניצר, החשוד במתן שוחד, תיווך בשוחד וקבלת דבר במרמה.

מיליונים מכספי ציבור תמורת שוחד: כך עבדה השיטה של קירשנבאום

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
השר לשעבר סטס מיסז'ניקוב בהארכת מעצר בבית המשפט בראשון לציון. ניב אהרונסון
אחד העצורים המרכזיים שעליהם שמים החוקרים דגש. סטס מיסז'ניקוב, השבוע/ניב אהרונסון

בבוקרו של יום רביעי האחרון הותר לפרסום כי היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן במשטרה, יחידת המשטרה להב 433, חוקרת פרשה מסועפת העוסקת בשחיתות בקרב בכירים בשירות הציבורי, ובהם בכירים במפלגת ישראל ביתנו. ביחידה החוקרת מעריכים כי קירשנבאום הייתה החוט המקשר בין כל הגורמים בפרשות השונות. לדברי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה, סגנית השר היא זו שפעלה לאגד סביבה את כל נבחרי הציבור, במטרה לשלשל כספים מהעמותות השונות לכיסה.

חשד: יותר מחמש מועצות אזוריות היו מעורבות בפרשה

על פי החשד, קירשנבאום, החשודה המרכזית בפרשה, קשרה את כל החוטים בעזרת יד ימינה, דוד גודובסקי, יו"ר מטה ישראל ביתנו, שיצר את הקשר עם ראשי מועצות אזוריות, עם ראשי אגודות, וכן עם מנכ"לים וגזברים של משרדי ממשלה. כמו כן, במשטרה חושדים כי לאחר שהעבירו את הכספים לעמותות ולאגודות השונות, דאגו השניים שהכסף ימצא את דרכו בחזרה לכיסיהם של סגנית השר ושל מקורביה.

לפי החשד, יותר מחמש מועצות אזוריות היו מעורבות בפרשה, וכן אנשי חברות ציבוריות, ובהן חברות לבניית כבישים. על פי החשד, סגנית השר פעלה להעברת מימון לעמותות ולחברות ממשלתיות בתמורה למינויים של אנשי ישראל ביתנו באותן חברות, ואף לעתים בתמורה לקבלת כספים שהולבנו דרכן. במשטרה סבורים כי בדרך זו, הצליחו קירשנבאום ומקורביה להזרים מיליוני שקלים לכיסם, כמו גם לקבל טובות הנאה.

(עדכון ראשון: 22:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully