וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחיתות בישראל ביתנו: "לפחות עוד 15 חשודים ייעצרו"

29.12.2014 / 12:01

גורם בכיר במשטרה אמר שמעצר החשודים לחקירה יתבצע בהתאם להתפתחויות בימים הקרובים. הוא העריך כי כתבי אישום יוגשו בתוך כחצי שנה. "לא היינו עושים זאת אם לא היינו בטוחים שיש לנו ראיות חזקות מאוד"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל

לפחות עוד 15 חשודים צפויים להיעצר במסגרת פרשת השחיתות הגדולה בישראל ביתנו – כך אמר היום (שני) גורם בכיר במשטרה לוואלה! חדשות. הגורם סיפר כי החוקרים מיפו את רשימת החשודים והסביר כי ההחלטה לעצור אותם לחקירה תתבצע על פי שיקולים של צוות החקירה, בהתאם להתפתחויות בימים הקרובים.

הגורם הבכיר העריך כי במסגרת הפרשה, יוגשו כתבי אישום נגד דמויות מפתח בתוך כחצי שנה. "אתם מכירים היטב את העבודה בלהב 433 ולא היינו עושים את הליך המעצרים הזה אם לא היינו בטוחים שיש לנו ראיות חזקות מאוד לגבי החשודים", ציין וביסס את דבריו: "לפני הליך המעצרים ישבנו עם היועץ המשפטי לממשלה ועם פרקליט המדינה שעברו על החומר".

פרשת ישראל ביתנו || סיקור מיוחד:
דנינו: "החלטנו לחשוף את פרשת השחיתות לפני הפנייה לבחירות"
הותר לפרסום: משה ליאון הוא הבכיר שנעצר בפרשת השחיתות
פרשת השחיתות: קירשנבאום חשודה שגרפה 25% "עמלת תיווך"

אביגדור ליברמן בישיבת ממשלה. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
הפרשה עלולה להשפיע על מפלגתו בבחירות. אביגדור ליברמן בפתח ישיבת הממשלה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

גורם בכיר אחר במשטרה התייחס לצורך בריבוי עדי מדינה בפרשה. "מדובר בפרשה שהיא רחבה ובעצם מורכבת ממספר גדול של פרשיות שונות", הסביר. "מרבית האנשים בפרשה הזאת, אין להם נגיעה ישירה עם כל הפרשות, אלא כל אחד עם הפרשיה שלו, למעט שלושה עד ארבעה חשודים שנוגעים בכמה פרשיות. כך, למשל, כשאנו מדברים על השחיתות הקשורה למועצה האזורית תמר, ישנם אנשים שמופיעים בפרשה ואין להם קשר לפרשת השחיתות בספורט. לכן, אנו צריכים בכל פרשיה את עד המדינה שלה".

הפרשה נחשפה בשבוע שעבר לאחר חקירה סמויה שנמשכה כשנה. על פי החשד, סגנית שר הפנים פאינה קירשנבאום, שעומדת במרכז הפרשה, העבירה סכומים גדולים מכספי משלמי המסים, דרך תקציב המדינה, למועצות אזוריות ולעמותות, יחד עם שורה של בכירים. בתמורה, על פי החשד, היא קיבלה חזרה כספי שוחד, מינויים של מקורבים וטובות הנאה שונות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
משה ליאון במטה הבחירות בירושלים. נועם מושקוביץ
גם הוא נחקר. משה ליאון/נועם מושקוביץ

עד כה נחקרו במסגרת הפרשה חשודים, שחלקם נמצא במעצר וחלקם האחרים שוחרר למעצר בית. אמש הותר לפרסום כי גם מקורבו של ליברמן, משה ליאון, נחקר בחשד למעורבות בפרשה. ליאון הוא חבר מועצת העיר ירושלים שהפסיד לראש העיר ניר ברקת בבחירות לראשות העיר.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully