וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הפלילה המשטרה את עדי המדינה בפרשת השחיתות

לוואלה! חדשות נודע כי המשטרה ביצעה שורת תרגילים בניסיון לגייס את השר לשעבר מיסז'ניקוב כעד מדינה, בין היתר אחרי שהוצג לו תיעוד שבו הוא נראה לכאורה מעשן סמים. החוקרים מתבססים גם על עדותה של חברתו לשעבר

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: מתן חדד

(ליברמן על פרשת השחיתות: "החקירה הפוליטית הגדולה בישראל")

כך הפלילה המשטרה את עדי המדינה בפרשת השחיתות שבה מעורבת לכאורה סגנית שר הפנים פאינה קירשנבאום: ממידע שהגיע לידי וואלה! חדשות עולה כי המשטרה ביצעה שורה של תרגילים בניסיון לגייס את שר התיירות לשעבר סטס מיסז'ניקוב כעד מדינה. בין היתר, הצליחו החוקרים להגיע לתצלומים שעל פי החשד נראה בהם מיסז'ניקוב מעשן סמים במועדון "החתול והכלב" בתל אביב.

עד מדינה בפרשת השחיתות, שכבר נודע שגויס, הפעיל עו"ד ידוע (המעורב בפרשה אחרת) כדי שזה ישכנע את אחת הדמויות המעורבות לדבר איתו. במהלך הפגישה הקליט עד המדינה שיחה עבור החוקרים, תוך שהוא משחזר בה מעשה שחיתות שעשו בצוותא השר, הדמות ועד המדינה בפרשת הסטודנטים.

עוד בפרשה
בעקבות החקירה: קירשנבאום הורחקה ממשרד הפנים לחודש
המשטרה פשטה על משרדי החטיבה להתיישבות
אהרונוביץ' נגד דברי ליברמן: "מגבה את החוקרים"

החקירה בפרשה המסועפת דרשה מאמצים רבים מחוקרי להב 433 ובראשם ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תת-ניצב אפרים ברכה. החקירה התנהלה בצורה חשאית במשך קרוב לשנה, וכבר לפני שלושה שבועות ביצעה המשטרה את המעצר הראשון בפרשה. זה קרה כשאחת הדמויות המעורבות נסעה ברחוב מרכזי בראשון לציון ונעצרה על ידי ניידת של משטרת התנועה בטענה שביצעה עבירת תנועה, אולם אז הודיע השוטר לדמות כי היא חשודה בעבירה אחרת והסיע אותה למטה להב 433. רק במהלך הנסיעה בניידת אמר לה השוטר כי הוא איננו שוטר תנועה אלא בלש בלהב 433.

במשך שלושה ימים הייתה הדמות, המקורבת לשר לשעבר מיסז'ניקוב, בחקירות. החוקרים הציגו בפני הדמות הקלטת שמע שלה שביצע עד המדינה, אשר שימש עד סוכן. מטרתו של העד הייתה להקליט ולאסוף ראיות נגד מיסז'ניקוב ונגד הדמות שנעצרה.

השר לשעבר סטס מיסז'ניקוב בהארכת מעצר בבית המשפט בראשון לציון. ניב אהרונסון
השר לשעבר מיסז'ניקוב/ניב אהרונסון

יצוין כי העד "כיכב" בדוח מבקר המדינה בפרשת כפר הסטודנטים באילת, פרשה קודמת שבה נעצר מיסז'ניקוב. העד היה אחד המארגנים של האירוע באילת ועל פי החשד, יחד עם מיסז'ניקוב, הונה את הקופה הציבורית בהיקף של למעלה ממיליון שקלים. מעבר לכך, הם דאגו שחברתו של מיסז'ניקוב, יולי רוט, תזכה בהפקת האירוע בתמורה להעברת תקציב של מיליון שקלים מתקציב של משרד התיירות. מאז חשיפת הפרשה, העד לא היה ביחסים עם מיסז'ניקוב והדמות.
כאן נכנס לתמונה עו"ד ידוע, המעורב בפרשת פלילים אחרת שנחקרת ביחידה הכלכלית של להב 433. העו"ד הידוע נשלח ככל הנראה על ידי עד המדינה "לפייס" בין האחרון והדמות שנעצרה, לאחר נתק של שנתיים - ולאחר שצלח נקבעה פגישה.

לוואלה! חדשות נודע כי עד המדינה הצליח להקליט את הדמות על חלקה בפרשה של כפר הסטודנטים באילת, וכן את חלקו של מיסז'ניקוב, אולם החוקרים לא הסתפקו בכך. בעזרת אמתלה כלשהי, עד המדינה ביקש מהדמות שיעדכן את מיסז'ניקוב בפגישה, וביקש שהיא גם תתאם גרסאות בינו לבין מיסז'ניקוב מתוך הבנה שהשר יפליל את עצמו בחלקו בפרשה. הדמות נפגשה עם מיסז'ניקוב בבית קפה, אלא שהשניים לא ידעו כי חלק גדול מיושבי בית הקפה הם בלשי היחידה הסמויה של המשטרה שהיו מצוידים בציוד הקלטה ובמצלמה. אלה תיעדו את הפגישה שבה השר והדמות מתאמים גרסאות ומנסים לשבש את החקירה.

בהמשך החוקרים זימנו את חברתו לשעבר של מיסז'ניקוב, ק', שהייתה בארה"ב. במשטרה חושדים כי היא הייתה מעורבת בפרשה אחרת, שבה הוזרמו מכספי משרד התיירות חמישה מיליון שקלים עבור פרויקט באילת תמורת העבודה, קיבלה יוליה רוט למעלה מ-60 אלף שקלים. במשך מספר ימים נחקרה ק' על ידי החוקרים. המטרה הייתה לבסס עוד ועוד ראיות נגד מיסז'ניקוב. לאחר חקירתה של ק', הפכה עדותה לעדות מפתח שמשמשת את החוקרים בחקירתם. במשטרה רואים בעדותה את אחת העדויות החשובות שיש להם. לאחר מעצרו, הטיחו חוקרי המשטרה בפני מיסז'ניקוב חומרים רבים שנאספו במטרה להוביל אותו לשמש כעד מדינה, בין היתר נגד פאינה קירשנבאום ושורה של בכירים במפלגת ישראל ביתנו. נכון לכתיבת שורות, גורמים המעורבים בפרטי החקירה, הכחישו כי מיסז'ניקוב משמש עד מדינה בפרשה.

לעומת זאת, לפחות במקרה אחד חשפה המשטרה את זהותו עד המדינה ששימש כעד סוכן. הוא עומת עם כמה דמויות בפרשה והחומר שאסף אף הוטח בפני חלק מן החשודים. עוד הצליחו החוקרים להאזין למאות שיחות טלפון, בין היתר של הדמויות המרכזיות בפרשת ישראל ביתנו המרכזית, בהן השיחות שניהל ראש מטה ישראל ביתנו דאוד גודובסקי, רמי כהן מנכ"ל משרד החקלאות ואחרים.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il
לפניות לכתב יוסי אלי: yossieli1982@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully