וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ' נגד דברי ליברמן: "מגבה את החוקרים"

31.12.2014 / 14:25

השר לביטחון הפנים מתייצב לצד הפרקליטות והמשטרה החוקרות את פרשת השחיתות, אף שיו"ר מפלגתו ליברמן התייחס אתמול לחקירה וכינה אותה "הפוליטית בתולדות המדינה"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: מתן חדד

(ליברמן, אמש: "זאת לא פרשת ישראל ביתנו, זאת פרשת להב 433")

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' מישראל ביתנו גיבה היום (רביעי) את עבודת המשטרה והפקליטות בפרשת השחיתות בשירות הציבורי. זאת לאחר שאלה הותקפו על ידי שר החוץ אביגדור ליברמן - ראש סיעתו - שטען כי חקירת הפרשה נעשית ממניעים פוליטיים.

"השר לביטחון הפנים אהרונוביץ' מגבה את המשטרה, את הפרקליטות ואת היועץ המשפטי לממשלה בחקירת פרשת 242", נמסר בהודעה מטעמו. "עם כניסתו לתפקידו, הדגיש וביקש השר שיש לפעול על פי החוק ולהקפיד לא לערבו בחקירות אנשי ציבור, וכך היה גם הפעם. השר עודכן בדבר החקירה באופן אישי על ידי מפכ"ל המשטרה רק לאחר ביצוע המעצרים, והוא מקפיד שלא להיות מעורב כלל בפרטי החקירה עצמה ובממצאיה".

פרשת השחיתות - כל הכותרות:
השר לשעבר מיסז'ניקוב שוחרר במפתיע למעצר בית
במשטרה סבורים: יש די ראיות להאשמת ח"כ קירשנבאום
דנינו: "החלטנו לחשוף את פרשת משיקולים מקצועיים"

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' ומפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו בטקס החלפת מפקד מחוז מרכז ברמלה. ראובן קסטרו
ביקש לא להיות מעורב בחקירה. אהרונוביץ' והמפכ"ל דנינו/ראובן קסטרו

אתמול התייחס ליברמן פעם נוספת להחלטת המשטרה לחשוף בתקופת בחירות את פרשת השחיתות הגדולה, שבמרכזה עומדים חברת הכנסת מסיעתו פאינה קירשנבאום וכמה מאנשי מפלגתו. הוא פרס את הפרשות שבהן נחשד מאז 1999 ואמר כי הפרשה הנוכחית היא "החקירה כי פוליטית בתולדת מדינת ישראל".

הוא הבהיר כי הוא סומך על מערכת המשפט שתדע להגיע לחקר האמת. "יש שופטים בירושלים ואין לנו מערכת אכיפת חוק אחרת", ציין. "יצא לי בתפקידיי השונים להכיר את פרקליט המדינה שי ניצן ואת מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, ואני מכיר ומוקיר ומעריך אותם. ואם מישהו חס וחלילה מעד אז הוא יצטרך לתת את הדין, אין פה ספק". הוא הדגיש כי אדם שלא הורשע בבית משפט הוא חף מפשע. "אני בהחלט מאמין בחפותם, ואני מקווה שהאמת תצא לאור מהר ככל האפשר".

ליברמן על פרשת השחיתות: "למה לא חוקרים את הליכוד וקדימה?". טל אנגלנדר
"החקירה האחרונה התחילה מיד או זמן קצר לאחר הזיכוי שלי". ליברמן/טל אנגלנדר

יו"ר ישראל ביתנו העלה השערה שלפיה החקירה האחרונה התחילה מיד לאחר זיכויו בפרשת השגריר או זמן קצר לאחריו. "היא לא התחילה לא יומיים ולא יום אחד ולא שעה אחת לפני הזיכוי. היא התחילה זמן קצר לאחר מכן. וגם זה כמובן הכול במקרה", הוסיף ליברמן בציניות.

ליברמן יצא נגד היקף המעצרים הרחב ואמר: "למה צריך להחזיק אנשים תשעה ימים במעצר? שמונה ימים במעצר? אם לשני ילדים קטנים, אב טרי לתינוק בן חודש, ולהתעקש שיהיו במעצר דווקא ב-31 בדצמבר, ערב השנה האזרחית החדשה". לדבריו, "להתעקשות להשאיר אותם ב-31 בדצמבר במעצר, כאילו כל אחד מהם הוא פצצה מתקתקת, יש מטרה אחת: לשבור את האנשים נפשית ופסיכולוגית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully