וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות החקירה: קירשנבאום הורחקה ממשרד הפנים לחודש

1.1.2015 / 0:20

היועץ המשפטי לממשלה וינשטיין שלח לסגנית השר מכתב שבו דרש ממנה "להימנע מלהגיע למשרדה" ב-30 הימים הבאים מחשש לשיבוש החקירה בפרשה, שבה היא נחשדת בשוחד - כך פורסם לראשונה בחדשות 2. קירשנבאום נעתרה לבקשתו

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: מתן חדד

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, פנה אתמול (רביעי)לסגנית שר הפנים, ח"כ פאינה קירשנבאום, החשודה בפרשת השחיתות והשוחד החמורה שנחשפה בשבוע שעבר, וביקש ממנה להימנע מלהגיע למשרד הפנים לתקופה של 30 יום, כך פורסם הערב לראשונה בחדשות 2. ההחלטה על הצעד נובעת מחשש לשיבוש החקירה לאור חוות דעת של אגף החקירות והמודיעין של משטרת ישראל, אשר הונחה בפני וינשטיין. היועץ ציין כי הצורך בהמשך הרחקתה ייבדק מעת לעת, על פי ההתפתחויות בחקירה.

ח"כ קירשנבאום מצדה הודיעה לווינשטיין, בתשובה לפנייתו, כי היא נעתרת לבקשה שלא לפקוד את משרד הפנים בתקופה האמורה, או עד לקבלת הנחיה אחרת מהיועץ המשפטי לממשלה.

עוד על הפרשה
יותר מאחריות מיניסטיריאלית. דעה
במשטרה סבורים: יש די ראיות להאשמת ח"כ קירשנבאום
דנינו: "החלטנו לחשוף את פרשת השחיתות לפני הפנייה לבחירות"

לפי החשד, בין היתר, קירשנבאום העבירה סכומים גדולים מכספי משלמי המסים, דרך תקציב המדינה, למועצות אזוריות ולעמותות, יחד עם שורה של בכירים. בתמורה, על פי החשד, קירשנבאום קיבלה חזרה כספי שוחד, מינויים של מקורבים, וטובות הנאה שונות.

במשטרה חושדים שקירשנבאום קשרה את כל החוטים בעזרת יד ימינה, דוד גודובסקי, יו"ר מטה ישראל ביתנו, שיצר את הקשר עם ראשי מועצות אזוריות, עם ראשי אגודות, וכן עם מנכ"לים וגזברים של משרדי ממשלה. כמו כן, במשטרה חושדים כי לאחר שהעבירו את הכספים לעמותות ולאגודות השונות, דאגו השניים שהכסף ימצא את דרכו בחזרה לכיסיהם של סגנית השר ושל מקורביה.

במשטרה סבורים כי הקשרים שיצרו סגנית השר ומקורביה נעשו ללא קשר בין המועצות או בין העמותות. כך, החשודים בקבלת הכספים והחזרתם ל"מקור" במועצה או בחברה ציבורית לא ידעו על קיום אותה שיטה במקומות אחרים, ונוצר מנגנון משומן של תזרים מזומנים.

פאינה קירשנבאום. ראובן קסטרו
נענתה לדרישת ההרחקה ממשרד הפנים. ח"כ קירשנבאום/ראובן קסטרו

מוקדם יותר פשטו חוקרי היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן (להב 433) על משרדי החטיבה להתיישבות שבירושלים - זאת במסגרת הפרשה, שבה מעורבים עשרות חשודים לצד קירשנבאום ובכירי ישראל ביתנו. מהמקום הוחרמו מסמכים שיכולים לתרום לחקירה. מדובר במשרדים של הסיעה המשותפת בהסתדרות הציונית העולמית של ישראל ביתנו ושל הפועל המזרחי. החטיבה להתיישבות היא יחידה עצמאית בתוך ההסתדרות הציונית העולמית המשמשת בפועל כזרוע המבצעת של הממשלה בהקמת וביסוס ההתנחלויות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"מסרבים לחשוף מה עושים עם סכומי העתק"

"פעם אחר פעם התרעתי מפני אי-הסדרים והשחיתות שעולים מפעילות החטיבה ומניסיונות ההסתרה של התקציבים שלה שהובילו ישראל ביתנו בשיתוף עם הבית היהודי", אמרה בעקבות הפשיטה ח"כ סתיו שפיר (העבודה). "המעורבות של החטיבה להתיישבות בפרשת השחיתות הגדולה מוכיחה שוב: כשאין שקיפות, יש שחיתות". עוד אמרה חברת הכנסת מהעבודה כי אף שהחטיבה ממומנת מכספי המסים "מסרבים ראשיה, ואנשי ישראל ביתנו והבית היהודי, לחשוף מה הם עושים בסכומי העתק המוזרמים אליהם כל שנה".

לטענתה של ח"כ שפיר, "בחודשים האחרונים התברר כי החטיבה מזרימה בחשאי עשרות מיליונים לעמותות פרטיות, שרבים מראשיהן מקורבים להנהגת הבית היהודי". היא הוסיפה כי הממצאים הללו הועברו למבקר המדינה יוסף שפירא וליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בדרישה שאלה יפעלו בנושא.

עוד ציינה ח"כ שפיר כי תקציב החטיבה להתיישבות נופח במאות מיליונים דרך ועדות הכספים, כשחלקם מועבר ללא דיווח ליהודה ושומרון ולעמותות הפרטיות של הבית היהודי.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

(עדכון ראשון: 20:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully