וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מנהיג דאעש נפצע קשה בתקיפת ארה"ב בעיראק

גורמים במדינה מסרו לרשת "אל-ערביה" כי מנהיג "המדינה האיסלאמית" אבו בכר אל-בגדאדי נפגע בהפצצות כוחות הקואליציה בצפון המדינה ובכירים נוספים בארגון נהרגו. ארה"ב: "לא ברור אם אל-בגדאדי היה שם"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוסל? מנהיג "המדינה האיסלאמית" אבו באכר אל-בגדאדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנהיג ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) אבו באכר אל-בגדאדי נפצע באורח קשה בתקיפות כוחות הקואליציה בצפון עיראק - כך מסרו היום (שבת) גורמים שבטיים במדינה לרשת אל-ערבייה. על פי הדיווח, ההפצצה התמקדה בכינוס של מנהיגי הארגון הקיצוני בעיר אל-קאים ובמהלכה נהרגו כמה בכירים בארגון.

מוחמד אל-כרבולי, סגן מושל מחוז אל-אנבאר שבו אירעה התקיפה, מסר כי כתוצאה מהתקיפה ישנם עשרות הרוגים ופצועים. לדבריו, הדבר גם לבהלה בקרב אנשי דאעש, שחסמו את כל הדרכים המובילות לאל-קאים כדי להעביר במהירות את הפצועים לבתי חולים.

מאוחר יותר מסר דובר פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית, קולונל פטריק ריידר, כי בהפצצות הושמדה שיירה של עשרה כלי רכב משוריינים של דאעש, אך הבהיר כי לא ברור אם אל-בגדאדי עצמו היה נוכח בה. לדבריו, צבא ארה"ב סבור כי השיירה הובילה את מנהיגי הארגון בתום מפגש ביניהם.

אתמול אישר נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, את פריסתם בעיראק של 1,500 חיילים נוספים, שאינם לוחמים. זאת, נוסף על 1,400 חיילים שכבר מוצבים במדינה שחלקים גדולים ממנה נכבשו על ידי הארגון הקיצוני. הצעד ננקט בהמלצתו של שר ההגנה האמריקני, צ'אק הייגל, לאחר שממשלת עיראק ביקשה סיוע נוסף.

המאבק ב"מדינה האיסלאמית" - סיקור מיוחד
הסיוע המפתיע ללוחמי "המדינה האיסלאמית" בכובאני
מורה מדרום הארץ הצטרף לדאעש ומת בקרבות בסוריה
22 חודשי מאסר לתושב אום אל פחם שהצטרף לדאעש

מפציץ אמריקני מדגם B-1 בשמי העיר הסורית כובאני - אוקטובר 2014. רויטרס
מפציץ אמריקני בשמי כובאני, סוריה/רויטרס

בהצהרה רשמית של הפנטגון נמסר כי הכפלת מספר החיילים בשטח נועדה על מנת לאייש כמה בסיסים נוספים שיוקמו בעיראק, שם יאומנו הלוחמים העיראקים על ידי האמריקנים. כמו כן, צבא ארצות הברית יקים "מרכזי ייעוץ וסיוע" מבצעיים, נוסף על מרכזים דומים שכבר הוקמו בפאתי הבירה בגדאד והעיר ארביל על מנת לתכנן את המהלכים הבאים במדינה.

בתוך כך, היועצת לביטחון לאומי של הבית הלבן, סוזן רייס, הזימה אתמול את הדיווחים שלפיהם ארצות הברית מעורבת בשיתוף פעולה צבאי עם איראן בהתמודדות נגד כוחות דאעש. "אנחנו לא מעורבים בשום צורה בשיתוף פעולה כלשהו עם איראן", הבהירה בתגובה לדיווח כי אובמה שלח בחודש שעבר איגרת בנושא למנהיג העליון של איראן, אייתוללה עלי חמינאי.

ביום חמישי דווח בעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" כי הנשיא אובמה העביר לחמינאי איגרת, בנוגע למבצע הבינלאומי נגד לוחמי "המדינה האיסלאמית". על פי הדיווח, אובמה התייחס במכתבו לאינטרסים המשותפים של שתי המדינות בנוגע לארגון הסוני הקיצוני.

(עדכון ראשון: 18:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully