וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורה מדרום הארץ הצטרף לדאעש ומת בקרבות בסוריה

5.11.2014 / 0:30

המורה, תושב חורה, הצטרף לבן דודו, רופא מתמחה בברזילי שנהרג גם כן בקרבות. חבר הכנסת לשעבר איוב קרא, שמקורב למשפחה, סבור כי אנשי "המדינה האיסלאמית" הרגו אותם כשרצו לעזוב

לוחמי דאעש בכובאני, 8 בספטמבר. רויטרס
"יצאו לעזור למוסלמים שנטבחים על ידי השלטונות". אנשי דאעש בכובאני/רויטרס

לפני כשבועיים דווח כי עותמאן עבד אל-קיעאן, רופא מתמחה שהועסק בבית החולים ברזילי באשקלון, הצטרף לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ומת כשלחם בשורות הארגון. כעת נודע כי אליו הצטרף בן משפחה, מורה במקצועו מדרום הארץ, שנהרג גם כן בקרבות בסוריה.

"הרופא יצא עם בן דוד שלו, מורה במקצועו בבית ספר בחורה", אמר איוב קרא, חבר הכנסת לשעבר ומקורב למשפחה. "המורה והרופא לא יצאו כדי להצטרף לדאעש אלא כדי לעזור למוסלמים שנטבחים על ידי השלטונות. בסופו של דבר הם הצטרפו לדאעש ככל הנראה, ושניהם נהרגו". קרא הוסיף כי "על פי ההערכות שלנו, מי שהרג אותם זה דווקא לוחמי דאעש שחשבו שהם מתכננים לעזוב ולא רצו לתת להם את זה".

קרא סבור כי ישנם גורמים בארץ אשר משדלים צעירים להצטרף לשורות "המדינה האיסלאמית". הוא הוסיף כי להערכתו הם מקבלים תמורה כספית עבור פעולתם מגורמים מסוימים, שלא נקב בשמם, והם עובדים בכל רחבי הארץ.

ישראלים בשירות דאעש:
22 חודשי מאסר לתושב אום אל פחם שהצטרף לדאעש
חשש: עוד 3 ישראלים הצטרפו לדאעש, "מקווים שיתעשתו"
אביו של הישראלי שהצטרף לדאעש: "התחננו שיחזור הביתה"

עם קבלת הבשורה על מותו של עבד אל-קיעאן סיפר בן משפחתו כי חשב שהוא נסע לטייל בטורקיה. לדבריו, כמה בני משפחה יצאו בעקבותיו כדי לחפש אותו. על עבד אל-קיעאן סיפר כי הוא "היה בחור אינטליגנט. הוא היה בסדר עם כולם, אין אף אחד שיכול להגיד עליו מילה לא טובה. הוא היה שש שנים בירדן ובא לארץ לחופשות. אחר שהוא נהרג אבא שלו קיבל טלפון, סיפרו לו שהוא נהרג אבל לא אמרו לו איך ומה קרה".

בבית החולים ברזילי אמרו כי עבד אל-קיעאן סיים את לימודי הרפואה בירדן ולאחר שעבר את בחינות ההסמכה לקבלת רישיון זמני בישראל התחיל את ההתמחות בתחילת השנה. במאי הוא היה אמור להתחיל חודש בחירה בבית החולים סורוקה בבאר שבע, אך לא התייצב שם. "גורמי ביטחון פנו אלינו וחקרו לגביו ואז נודע לנו שהוא בחר להצטרף לשורות דאעש", אמרו בברזילי.

ד"ר יוסף משיעל, מנהל מחלקה בבית החולים ברזילי, סיפר כי עבד אל-קיעאן היה "מסור בעבודה שלו, טיפל בחולים מעבר לכל מה שמצופה ממתמחה אחר". הוא הוסיף כי הצוות הרפואי לא הבחין שמשהו אינו כשורה. "לא שמנו לב שיש לו נטייה פוליטית, דתית או אחרת. לא שמתי לב אף פעם. הייתי מרוצה ממנו כרופא, הוא היה מסור. זה סוג של רופאים שכל מנהל היה רוצה אצלו בהתמחות".

לפניות לכתב: Yanirya1234@walla.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • דאעש
  • חורה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully