וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של הישראלי שהצטרף לדאעש: "התחננו שיחזור הביתה"

11.10.2014 / 19:14

אחמד חבשי לחם לצד אנשי "המדינה האיסלאמית" בעיראק, לאחר ששהה בסוריה. אביו סיפר לוואלה! חדשות: "אמרתי לו, 'אם אתה לא חוזר, אל תדבר איתי. אני כועס עליך ואתה לא הבן שלי'"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחמד חבשי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבו חוסיין, אביו של אחמד חבשי, הישראלי בן 23 מאיכסאל שנהרג בלחימה בשורות ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) באזור רמאדי, ממערב לבגדאד, בירת עיראק, סיפר היום (שבת) לוואלה! חדשות: "התחננו אליו לפני כמה חודשים שיחזור הביתה".

במשפחתו של חבשי התקשו לקבל את הבשורה המרה. "בשעה 9:00, התקשר אלינו מישהו מהטלפון שלו, ואמר לנו שהוא נהרג", סיפר אבו חוסיין, "התקשרנו שוב למי שהתקשר מהטלפון שלו, ולאחר מכן נודע לנו שזה נכון, 100% שהוא היה איתו".

עוד בוואלה! חדשות:
"יחסי ארה"ב-קטאר מסכנים את הקואליציה נגד דאעש"
מתקרבים לבגדאד: דאעש חדרו לפרבר של בירת עיראק
סוכנות הביון בצרפת: נערה יהודיה הצטרפה לדאעש

האב הוסיף כי משפחתו של אחמד התנגדה נחרצות ליציאתו לסוריה. "הוא הודיע לנו שהוא בסוריה, אחרי שבא השב''כ וחיפש בבית", אמר. "כבר כמעט ארבעה חודשים לא דיברתי איתו", סיפר אבו חוסיין. "כשהוא היה בסוריה, אמרתי לו, 'אם אתה לא חוזר אל תדבר איתי. אני כועס עליך ואתה לא הבן שלי'". כחודש לאחר מכן, התקשר אחמד בשנית ואמר שהוא בעיראק.

לוחמי דאעש בכובאני, 8 בספטמבר. רויטרס
"על המעבר לעיראק לא ידענו". לוחמי דאעש בסוריה, השבוע/רויטרס

תושב איכסאל סיפר לוואלה! חדשות כי הוא הופתע מהפרסומים. לדבריו, לפני כחמישה חודשים נודע ביישוב כי חבשי נסע לסוריה. "על המעבר לעיראק לא ידענו", הוסיף.

אביו סיפר כי הוא היה סטודנט לסוציולוגיה במכללת כנרת, וסיים בהצטיינות את שנתו השנייה ללימודים. "הוא למד ואהב את הלימודים, וכל הזמן סיפר לי על כמה המרצים אוהבים אותו", אמר האב.

לאחמד ארבעה אחים ושתי אחיות. אחד מאחיו, אדהם, אמר: "הידיעות על מותו של אחי בעיראק הן שקריות ולא נכונות. עד עכשיו אנחנו לא יודעים מה גורלו, ואנחנו מבטיחים שלא נקים סוכת אבלים ולא נקבל אבלים עד שנהיה בטוחים לגבי הידיעות האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully