וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכנות הביון בצרפת: נערה יהודיה הצטרפה לדאעש

10.10.2014 / 22:43

מנתוני הסוכנות עולה שעשרות בני נוער כבר עזבו את צרפת כדי להצטרף לשורות הארגון בסוריה ובעיראק. אם הנערה: "אף פעם לא שמעתי אותה מדברת על ג'יהאד. זה היה כאילו השמים נפלו עלינו"

נערה צרפתיה שנסעה לסוריה כדי להצטרף לדאעש  אוקטובר 2014. AP
"השמים נפלו עלינו". שרה מתועדת במצלמות האבטחה במרסיי בדרכה לסוריה, לפני כשבעה חודשים/AP

סוכנות הביון הצרפתית חשפה שעשרות בני נוער עזבו את המדינה כדי להצטרף לשורות ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה ובעיראק. כמאה נשים ונערות צרפתיות כבר הצטרפו לדאעש בסוריה לאחרונה, בהן אפילו נערה יהודיה.

דאעש עושה שימוש נרחב ברשתות החברתיות כדי לגייס נערות ונשים שישמשו רעיות, מטפלות ועוזרות בית. "על אף שארגון 'המדינה האיסלאמית' מביע שוב ושוב שנאה עמוקה כלפי יהודים, הוא קיבל לשורותיו אפילו נערה יהודיה", אמר גורם ביטחוני בצרפת שדיבר בעילום שם משום שנאסר עליו לדון בנושא, שנמצא בחקירה.

בחודש האחרון השלימה אחת הנערות, שרה, בת 18, את המסע מצרפת לסוריה. למרות שמה, לא קיים בדיווחים אישור לכך שהיא הנערה היהודיה המדוברת. את הנסיעה היא תכננה בקפידה זמן ממושך. לאחר שנרכש עבורה כרטיס טיסה היא קיבלה רמזים בדף הפייסבוק שלה היכן למצוא אותו. ב-11 במרס היא עלתה על טיסה ממרסיי לאיסטנבול, משם ככל הנראה היא הוברחה לתוך סוריה.

מסע הכיבוש של דאעש || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
מתקרבים לבגדאד: דאעש חדרו לפרבר של בירת עיראק
טורקיה: 14 מפגינים כורדים נהרגו בעימות עם המשטרה
עשרות דגלוני דאעש נמצאו בשקית בין השיחים בנצרת עילית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ברגע שהם מצליחים לתפוס מישהי ברשת הם יעשו הכול כדי לשמור עליה". נשים בשירות דאעש/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שבו החלה במסע, אמרה שרה לאביה שהיא לוקחת איתה לבית הספר בגדים נוספים, בהם גם רעלה, כדי ללמד את חברותיה איך לובשים אותה. האב ניסה להסתיר את החרדה שחש כששמע את דבריה, ובכל זאת הסיע אותה לתחנת הרכבת. הוא תכנן לאסוף אותה משם לפני ארוחת הערב, כפי שעשה מדי יום, אך בצהריים התקשרה שרה לאמה והודיעה לה שהיא תאכל בערב עם חברים.

מצלמות האבטחה בשדה התעופה במרסיי תיעדו את שרה כשהיא מתכוננת לעלייה למטוס. לדברי אמה, סוורין, באותו יום היא ביצעה שיחת טלפון אחת נוספת, כשכבר הייתה על המטוס, למספר טלפון לא מוכר בטורקיה. כששרה לא חזרה הביתה בערב הוריה החלו לדאוג ופנו לתחנת משטרה. רק למחרת, הם גילו שהדרכון שלה חסר. "הכול היה מחושב, הם עשו הכול כדי שהיא תוכל לתכנן לפרטי פרטים", אמרה האם. "אני אף פעם לא שמעתי אותה מדברת על סוריה או על ג'יהאד. זה היה כאילו שהשמים נפלו עלינו".

מאז שעזבה את ביתה דיברו איתה בני משפחתה כבר שלוש פעמים ואמה משוכנעת כי שרה מדברת על פי תסריט שהוכן לה מראש על ידי פעילי ג'יהאד, אולי מ"המדינה האיסלאמית". "הן מוחזקות שם בניגוד לרצונן", אמרה האם על הנערות שנמצאות כעת בין אנשי דאעש. "הן שם, אז הן נאלצות לומר את הדברים שמכתיבים להן".

בשיחה קצרה שקיימה עם אחיה סיפרה שרה שהיא נישאה לצעיר תוניסאי, בן 25, שרק הכירה. היא גם סיפרה שהיא עושה בסוריה את כל הדברים שעשתה בבית כמו מטלות וטיפול בילדים. לדבריה, אין לה כוונה לחזור לצרפת והיא מצפה שאמה תקבל את הבחירה שלה, את בעלה ואת הדת החדשה שאימצה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"ידעתי שהיא עזבה לסוריה"

כחודש וחצי בלבד לפני שעזבה שרה את צרפת יצאה למסע דומה נורה אל-באת'י, בת 15, בת ליוצאי מרוקו. נורה גויסה על ידי "המדינה האיסלאמית" בפייסבוק. כדי שלא יגלו את תכניתה, פתחה פרופיל נוסף תחת שם פיקטיבי, שבו השתמשה כדי לתכנן ולקדם את המסע לסוריה. ב-23 בינואר יצאה לבית הספר ומעולם לא שבה לביתה.

בדומה לשרה, נורה עלתה על רכבת לפריז ומשם על טיסה לאיסטנבול. כשהגיעה לטורקיה היא הוברחה לשטח סוריה ושם הצטרפה לארגון ג'בהת א-נוסרה המקושר לאל-קאעדה. "ברגע שראיתי את חשבון הפייסבוק השני שלה ידעתי שהיא עזבה לסוריה", אמר אחיה. "כשהם מצליחים לתפוס מישהי ברשת הם יעשו הכול כדי לשמור עליה".

משפחות הנערות והצעירים שיצאו לסוריה ולעיראק כדי להצטרף לשורות ארגוני הג'יהאד טוענים שילדיהם נחטפו וכי הם מוחזקים שם בניגוד לרצונם. אולם הרשויות בצרפת ובאירופה בכלל אינן רואות זאת באותה צורה, ונערכות להתמודדות עם הצעירים ביום שישובו לארצות מוצאם. אם יגיע היום שבו יחליטו חלקם לחזור, הם עלולים למצוא את עצמם במאסר בשל שיתוף פעולה עם ארגוני טרור ובשל החשש מכך שיבצעו פיגועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully