וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

22 חודשי מאסר לתושב אום אל פחם שהצטרף לדאעש

3.11.2014 / 12:46

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להטיל על אחמד שורבאג'י בן ה-23 עונש שנע בין 3 ל-4 שנות מאסר. אולם בסופו של דבר הוטל עליו העונש המקובל בעיני השופטת על עבירות פעילות חבלנית עוינת נגד ישראל

לוחמי דאעש בכובאני, 8 בספטמבר. רויטרס
הסגיר עצמו לגורמי הביטחון. לוחמי דאעש בסוריה/רויטרס

שופטת בית משפט השלום בחיפה, אורית קנטור, הטילה הבוקר (שני) 22 חודשי מאסר על אחמד שורבאג'י בן ה-23 מאום אל פחם, שהורשע בכך שנסע לסוריה בינואר השנה והתאמן לצד אנשי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). בעת הרשעתו קבע בית המשפט כי יש במעשיו כדי לסכן באורח ממשי את ביטחונה של מדינת ישראל.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להטיל על הנאשם עונש שנע בין שלוש לארבע שנות מאסר משום שמדובר בעבירות נגד ביטחון המדינה וגם כדי להרתיע אחרים. אולם ההגנה ציינה כי הנאשם הוא זה שפנה לגורמי שב"כ והודה במעשיו. השופטת ביקשה להטיל על הנאשם את רף הענישה נוכח חומרת מעשיו, שבעיניה נע בין 12 ל-30 חודשי מאסר.

עוד באותו נושא:
מורה מצפון הארץ נעצר בחשד להזדהות עם דאעש
תושב הצפון בן 23 הצטרף לדאעש ונהרג בעיראק
חשש: עוד 3 ישראלים הצטרפו לדאעש, "מקווים שיתעשתו"
"ישראל העבירה מודיעין על דאעש למדינות ערב ולטורקיה"

לוחמים שיעים בחילופי אש עם לוחמי דאעש באזור תיכרית, עיראק. רויטרס
לוחמים שיעים שנלחמים בדאעש בעיראק/רויטרס

בכתב האישום שהוגש לפני כחמישה חודשים, נטען כי שורבאג'י ושלושה מחבריו יצאו מישראל והסתננו לסוריה דרך טורקיה בעזרת מבריחים, על מנת לחבור לכוחות המורדים בסוריה ולסייע להם בלחימתם נגד המשטר. בהגיעם לסוריה הם חברו ליחידת מורדים חמושים המכנה עצמה "ג'ייש מוחמד". במסגרת יחידה זו שהה שורבאג'י בבסיסה במשך כשבוע והתאמן אימוני כושר גופני. בהמשך גויסו הוא וחבריו לארגון דאעש.

לאחר מכן אז השתתף במחנה אימונים צבאי שנמשך כשבוע, ובמסגרתו הוא צבר ידע והכשרה מעשית, השתתף בשיעורי דת במטרה להתכונן לקרבות, למד על כלי נשק והתאמן בירי ברובה. כמו כן, הוא השתתף בכמה קרבות, שבהם הוא ירה ברובה וכן הוצב במחסומים וביצע סיורים צבאיים. אולם ב-16 באפריל יצר שורבאג'י קשר עם גורם ביטחון ישראלי ואמר לו שעשה טעות. כעבור כמה ימים הוא שב ארצה ונעצר עם נחיתתו בנמל התעופה בן גוריון.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
לוחמי "דאעש" במצעד צבאי בעיר רקה בצפון-מזרח סוריה – יוני 2014. רויטרס
לוחמי דאעש במצעד צבאי בצפון-מזרח סוריה/רויטרס

פרקליטיו של שורבאג'י טענו כי לבית המשפט בישראל אין סמכות לשפוט אותו בגין העבירות, משום שהאימונים הצבאיים נעשו בסוריה ואין להם כל זיקה לביטחונה של ישראל. נוסף על כך, טענה ההגנה כי נעשית אכיפה סלקטיבית בעבירה. עם זאת, בית המשפט דחה טענות אלה, וקיבל את עמדת המדינה שלפיה "יציאה לאימונים צבאיים במדינת אויב בכלל, בסוריה בפרט ובמסגרת ארגון דעאש בכלל זה, היא מעצם טיבה עבירה ביטחונית אשר טומנת בחובה סכנה רבה לביטחון ישראל".

השופטים לא השתכנעו מהטיעונים וקבעו כי "תופעה של יציאת אזרחים או תושבים מישראל לזירת הג'יהאד בסוריה להשתתף בלחימת המורדים נגד הממסד הסורי טומנת בחובה סיכון ממשי כי הכשרה אידיאולוגית וצבאית שיעברו שם תנוצל על ידם לצורך פעילות חבלנית עוינת נגד הממסד הישראלי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully