וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב הצפון בן 23 הצטרף לדאעש ונהרג בעיראק

אחמד חבשי הצטרף לשורות הארגון האיסאלמיסטי בעיראק בתחילת השנה, ודווח כי הוא נהרג במהלך קרב נגד כוחות צבא עיראק. משפחתו: "הידיעות שקריות, לא נקים סוכת אבלים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחמד חבשי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחמד חבשי, בן 23 מאיכסאל, באזור נצרת, נהרג היום (שבת) בלחימה תחת ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) באזור רמאדי, ממערב לבגדאד, בירת עיראק - כך דווח בעיתון "אל-חיאת".

לפי דיווח נוסף באתר "פאנט", חבשי הצטרף בתחילת השנה לשורות הארגון, יחד עם ארבעה מחבריו תושבי אזור הצפון.

עם זאת, אחיו של אחמד, אדהם, אמר: "הידיעות על מותו של אחי בעיראק הן שקריות ולא נכונות. עד עכשיו אנחנו לא יודעים מה גורלו, ואנחנו מבטיחים שלא נקים סוכת אבלים ולא נקבל אבלים עד שנהיה בטוחים לגבי הידיעות האלה".

עוד בוואלה! חדשות:
"יחסי ארה"ב-קטאר מסכנים את הקואליציה נגד דאעש"
מתקרבים לבגדאד: דאעש חדרו לפרבר של בירת עיראק
סוכנות הביון בצרפת: נערה יהודיה הצטרפה לדאעש

אזור העיר רמאדי, שם לפי הדיווח נהרג חבשי:

לפני כחודש, הרשיע בית משפט השלום בחיפה צעיר ערבי-ישראלי נוסף, אחמד שורבאג'י, תושב אום-אל פאחם בן 23, בכך שנסע לסוריה בינואר השנה והתאמן לצד אנשי הארגון האיסאלמיסטי. בית המשפט קבע כי יש במעשיו כדי לסכן באורח ממשי את ביטחונה של מדינת ישראל. הפרקליטות הודיעה כי קיימת אפשרות שתבקש להשית עליו עונש מאסר בפועל.

עוד באותו נושא

תושב הצפון בן 23 הצטרף לדאעש ונהרג בעיראק

לכתבה המלאה

"סיכון ממשי לפעילות חבלנית נגד ישראל"

"יציאה לאימונים במדינת אויב היא מעצם טיבה עבירה ביטחונית אשר טומנת בחובה סכנה רבה לביטחון ישראל"

נגד שורבאג'י הוגש כתב האישום לפני כארבעה חודשים, ובו נטען כי הוא ושלושה מחבריו יצאו מישראל והסתננו לסוריה דרך טורקיה בעזרת מבריחים, על מנת לחבור לכוחות המורדים בסוריה ולסייע להם בלחימתם נגד המשטר. בהגיעם לסוריה הם חברו ליחידת מורדים חמושים המכנה עצמה "צבא מוחמד". במסגרת יחידה זו שהה שורבאג'י בבסיסה במשך כשבוע והתאמן אימוני כושר גופני. בהמשך גויסו הוא וחבריו לארגון דאעש.

אז הוא השתתף במחנה אימונים צבאי שנמשך כשבוע, ובמסגרתו הוא צבר ידע והכשרה מעשית, השתתף בשיעורי דת במטרה להתכונן לקרבות, למד על כלי נשק והתאמן בירי ברובה. כמו כן, הוא השתתף בכמה קרבות, שבהם הוא ירה ברובה וכן הוצב במחסומים וביצע סיורים צבאיים. כשלושה חודשים אחרי שהגיע לסוריה, שב שורבאג'י לישראל ונעצר עם נחיתתו בנמל התעופה בן גוריון.

פרקליטיו של שורבאג'י טענו כי לבית המשפט בישראל אין סמכות לשפוט אותו בגין העבירות, משום שהאימונים הצבאיים נעשו בסוריה ואין כל זיקה לביטחונה של ישראל. נוסף על כך, טענה ההגנה כי נעשית אכיפה סלקטיבית בעבירה. עם זאת, בית המשפט דחה טענות אלה, וקיבל את עמדת המדינה שלפיה "יציאה לאימונים צבאיים במדינת אויב בכלל, בסוריה בפרט ובמסגרת ארגון דעאש בכלל זה, היא מעצם טיבה עבירה ביטחונית אשר טומנת בחובה סכנה רבה לביטחון ישראל".

"תופעה של יציאת אזרחים או תושבים מישראל לזירת הג'יהאד בסוריה להשתתף בלחימת המורדים נגד הממסד הסורי טומנת בחובה סיכון ממשי כי הכשרה אידיאולוגית וצבאית שיעברו שם תנוצל על ידם לצורך פעילות חבלנית עוינת נגד הממסד הישראלי", כתבו השופטים בהחלטתם. שורבאג'י הורשע בעבירות של יציאה שלא כדין ואימונים צבאיים אסורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully