וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק בדאעש: ארה"ב תכפיל את מספר החיילים שהוצבו בעיראק

8.11.2014 / 1:33

לאור בקשת הממשלה העיראקית, אישר אובמה את שליחתם של 1,500 חיילים שאינם לוחמים למדינה, אשר יוצבו בה לצרכי אימון וחימוש העיראקים. בחודשים האחרונים 6,000 חיילים עיראקים נהרגו בקרבות וכ-12 אלף ערקו

חיילים אמריקנים מתפנים ממחנה בסטיון – אפגניסטן, 25 באוקטובר 2014. רויטרס
החיילים יאמנו את העיראקים בכמה בסיסים נוספים שיוקמו במדינה. חיילים אמריקנים באפגניסטן, לפני כשבועיים/רויטרס

המאבק האמריקני ב"מדינה האיסלאמית" נמשך: נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אישר אמש (שישי) את פריסתם בעיראק של 1,500 חיילים נוספים, שאינם לוחמים, מצבא ארצות הברית. זאת, נוסף על 1,400 חיילים שכבר מוצבים במדינה מוכת המלחמה אשר הארגון האיסלאמיסטי הקיצוני מנסה לכבוש את מחוזותיה. הצעד ננקט בהמלצתו של שר ההגנה האמריקני, צ'אק הייגל, לאחר שממשלת עיראק ביקשה סיוע נוסף.

בהצהרה רשמית של הפנטגון נמסר כי הכפלת מספר החיילים בשטח נועדה על מנת לאייש כמה בסיסים נוספים שיוקמו בעיראק, שם יאומנו הלוחמים העיראקים על ידי האמריקנים. כמו כן, צבא ארצות הברית יקים "מרכז ייעוץ וסיוע" מבצעיים, נוסף על מרכזים דומים שכבר הוקמו בפאתי הבירה בגדאד והעיר ארביל על מנת לתכנן את המהלכים הבאים במדינה.

מסע הכיבוש של דאעש - סיקור מיוחד
הסיוע המפתיע ללוחמי "המדינה האיסלאמית" בכובאני
מורה מדרום הארץ הצטרף לדאעש ומת בקרבות בסוריה
22 חודשי מאסר לתושב אום אל פחם שהצטרף לדאעש

לוחמי המדינה האיסלאמית (דאעש) בעיר מוסול בעיראק, יוני 2014. רויטרס
לוחמי דאעש בעיר מוסול, בחודש שעבר/רויטרס

ההחלטה על שליחת החיילים הנוספים לעיראק מגיעה לאחר חודשים עקובים מדם, בהם ארבע החטיבות הראשיות במחוז אנבאר נפגעו קשה. לפחות 6,000 חיילים נהרגו במהלך הקרבות בחודש יוני, וכ-12 אלף חיילים ערקו מהלחימה – זאת לפי נתונים מפי מקורות רפואיים ומדיניים במדינה.

על מנת לממש את המשך הלחימה בדאעש, לגביה עדכן אמש אובמה את חברי הקונגרס במהלך כינוס בבית הלבן, הבית הלבן צפוי לבקש מהקונגרס 5.6 מיליארד דולר למימון הפעילות בעיראק ובסוריה. מתוכם, 1.6 מיליארד יממנו את "הקרן לחימוש ואימון עיראק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

בתוך כך, היועצת לביטחון לאומי של הבית הלבן, סוזן רייס, הזימה אתמול את הדיווחים לפיהם ארצות הברית מעורבת בשיתוף פעולה צבאי עם איראן בהתמודדות נגד כוחות דאעש. "אנחנו לא מעורבים בשום צורה בשיתוף פעולה כלשהו עם איראן", הבהירה בתגובה לדיווח כי הנשיא ברק אובמה שלח בחודש שעבר איגרת בנושא למנהיג העליון של איראן, אייתוללה עלי חמינאי.

ביום חמישי דווח בעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" כי הנשיא אובמה העביר לחמינאי איגרת, בנוגע למבצע הבינלאומי נגד לוחמי "המדינה האיסלאמית". על פי הדיווח, אובמה התייחס במכתבו לאינטרסים המשותפים של שתי המדינות בנוגע לארגון הסוני הקיצוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully