וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיוע המפתיע ללוחמי "המדינה האיסלאמית" בכובאני

גורמים כורדים טוענים כי בני עמם לוחמים בשורות דאעש ומשתתפים בניסיונותיו לכבוש את העיר הכורדית בחודשיים האחרונים. לדבריהם, אחד מהמפקדים הבכירים של הארגון בעיר הוא כורדי

לוחמים כורדים צופים בעיר כובאני מטורקיה. רויטרס
לוחמים כורדים צופים בעיר כובאני מגבול טורקיה/רויטרס

סיוע מפתיע: לוחמים כורדים עוזרים לאנשי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בקרב בעיר כובאני הכורדית, שבצפון סוריה – כך טוענים גורמים עיראקיים וכורדיים. על פי הדיווח, הכורדים חולקים את הידע שלהם על האזור ואת השפה המקומית עם לוחמי הארגון הקיצוני, שמנסה מזה שבעה שבועות לכבוש את העיר האסטרטגית ששוכנת על גבול טורקיה.

לא ברור כמה כורדים לוחמים בשורות דאעש, אך על פי הדיווחים יש להם תפקיד חשוב בעימות המתמשך. אחד המפקדים הבכירים בכוחות "המדינה האיסלאמית" בעיר הוא כורדי, שכינויו הוא אבו חטאב אל-כורדי. המיליציה הכורדית העיקרית בסוריה, "יחידות ההגנה של העם" (YPG), אישרה את הדיווחים וסיפרה כי שני לוחמים עם מבטא כורדי ניסו להסתנן לשורותיה בחודש ספטמבר. לאחר שנשבו, הודו השניים כי הם לחמו לצד הארגון הקיצוני.

גורמים עיראקים וכורדים טוענים כי מרבית הכורדים שחצו את השורות מגיעים מהעיר חלבג'ה, שבצפון-מזרח עיראק – העיר הופצצה בנשק כימי על ידי הרודן העיראקי לשעבר סדאם חוסיין ו-5,000 בני אדם נהרגו כתוצאה מכך.

המלחמה ב"מדינה האיסלאמית" - סיקור מיוחד
ארדואן תקף את כוחות הקואליציה: למה להפציץ רק בכובאני?
עיראק: דאעש הוציא להורג לוחמים סונים, מאות במצור
הביון הגרמני: "לדאעש יש טילי נ"מ מתקדמים"

לוחמי דאעש בכובאני, 8 בספטמבר. רויטרס
לוחמי דאעש בעיר כובאני/רויטרס

בתוך כך, הלחימה העזה בעיר נמשכת – מפקד במיליציה הכורדית בעיראק, הפשמרגה, סיפר כי מאז חברו לאחיהם בכובאני ביום שישי האחרון, הם מפציצים בירי ארטילרי עמדות של הארגון, שעמו הם נלחמו גם ברחבי עיראק. המפקד, ששוחח בטלפון בעילום שם עם סוכנות הידיעות הצרפתית, הוסיף כי "אנחנו 150 לוחמים מאומנים ואנחנו כאן רק כדי לספק סיוע".

לדבריו, "מאז הגענו לעיר דאעש ניסו להתקדם, אך הם נכשלו משום שהצלחנו להדוף אותם בחזרה". לטענתו, הלוחמים בעיר הצליחו להרוג מספר גדול של לוחמים מאז יום שישי האחרון. "אנחנו במצב רוח מרומם, ואנחנו משוכנים שנצליח לגרש אותם מכובאני. יש לנו אסטרטגיה ברורה למימוש המטרה הזאת", הצהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully