וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: דאעש הוציא להורג לוחמים סונים, מאות במצור

לוחמי המדינה האיסלאמית הרגו לפחות 81 לוחמים מהשבטים הסוניים במחוז אל-אנבאר, שהצטרפו למלחמה נגד הארגון הקיצוני. הסונים קרועים בין הביקורת על הממשלה השיעית, להתנגדותם לדאעש

סונים נטבחו על ידי דאעש בעיר הית. מתוך טוויטר, צילום מסך
מאות משפחות של בני השבטים הסוניים נמצאות במדבר ללא גישה למזון ומים. הלוחמים שהוצאו להורג/צילום מסך, מתוך טוויטר

לפחות 81 לוחמים מהשבטים הסוניים במחוז אל-אנבאר הוצאו להורג על ידי לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), ומאות תושבים נוספים מכותרים על ידי הארגון בתנאים קשים – כך דווח היום (רביעי) ברשת "אל-ערביה". המחוז, במערב עיראק, נפל ברובו לשליטת הארגון הסוני הקיצוני בחודש יוני.

46 לוחמים מהעיר הית ו-35 נוספים מהעיר רמאדי, בני שבט אל-בונימר, הוצאו להורג בירייה. בנוסף, דווח כי לוחמי דאעש מכתרים זה שלושה ימים מאות משפחות של בני השבטים הסוניים, הנמצאות במדבר ללא גישה למזון ומים.

עוד בוואלה! חדשות:
יום קרבות בעיראק: דאעש ספג אבידות והפסיד שטחים
דיווח: דאעש השתמש לראשונה בנשק כימי בעיראק
סוריה: כוחות כורדים מעיראק יצטרפו ללחימה בכובאני

חיידר עבאדי, סגן יו"ר הפרלמנט בעיראק שמונה על ידי הנשיא להחליף את ראש הממשלה נורי אל-מאליכי. 15 ביולי 2014. AP
"אנחנו מבולבלים מהמדיניות של עבאדי כלפי אל-אנבאר". ראש הממשלה עבאדי/AP
"השאלה הגדולה היא אם עבאדי יהיה מסוגל להתמודד עם הסוגיות האלה. התשובה היא לא"

למרות ניסיונותיו של ראש הממשלה השיעי של עיראק, חיידר עבאדי, לרתום את השבטים הסוניים למלחמה נגד דאעש הסוני אף הוא, מאמציו העלו עד כה חרס. למרות שעבאדי זוכה לפופולריות רבה מזו של קודמו בתפקיד, נורי אל-מאליכי, שהתפטר בעקבות לחץ בינלאומי, הוא לא הצליח עד כה לזכות באמונם של הסונים באופן מלא.

עבאדי, בגיבוי ארצות הברית והמערב, בונה במידה רבה על הסונים שיגנו על מחוז אל-אנבאר, אך לאחר פגישתו השבוע עם מנהיגי השבטים, טענו חלק מהשייחים כי הממשלה עדיין לא מציעה להם תמיכה מספקת או מבינה את טענותיהם.

"אנחנו מבולבלים מהמדיניות של עבאדי כלפי אל-אנבאר", אמר שייח לורנס אל-חרדאן, מהעיירה גרמה. "אנחנו רוצים לחיות בשלום, להשיב את משפחות הפליטים ולהפסיק את שפיכות הדמים. אך השאלה הגדולה היא אם עבאדי יהיה מסוגל להתמודד עם הסוגיות האלה. התשובה היא לא. מה שקורה במדינה הוא מעבר ליכולותיו של עבאדי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
סונים נטבחו על ידי דאעש בעיר הית. מתוך טוויטר, צילום מסך
רק לוחמים מעטים מהשבטים הסוניים העזו להתנגד ל"מדינה האיסלאמית"/צילום מסך, מתוך טוויטר

לוחמי "המדינה האיסלאמית" החלו לפעול בשטח הסוני מוקדם יותר השנה, גם לפני השתלטותם על המחוז. למרות ההתנגדות של לוחמי צבא עיראק ושל הכוחות הכורדיים בצפון, האיסלאמיסטים המשיכו להתקדם במחוז, והתקרבו לעבר הבירה בגדאד. דאעש כעת שולט באזור בסיס חיל האוויר הגדול במחוז, עין אל-אסד, וסכר חדית'ה המרכזי.

רק לוחמים מעטים מהשבטים הסונים העזו להתנגד ל"מדינה האיסלאמית", ואלה שכן טוענים כי ארצות הברית והרשויות העיראקיות לא עושים מספיק על מנת לספק להם תמיכה. "ביקשנו מראש הממשלה לחמש באופן בהול את לוחמי השבטים", אמר שייח נעים אל-גאעוד, משבט אל-בונימר. "אמרנו לו שבכל יום שעובר, המצב באל-אנבאר מסובך יותר, ועל הממשלה לנקוט צעדים מידיים בשטח".

"הממשלה צריכה להעריך את רצינותם ומוכנותם של מנהיגי השבטים, לפני שהיא מחליטה לתמוך בהם"

"למען האמת, כל מה שקיבלנו בפגישה עם עבאדי זה עוד הבטחות", הוסיף. לוחמי השבטים דורשים נשק נוסף על מנת להגן על עצמם, אולם חלוקת נשק במחוז נחשבת בעייתית עבור הממשל, מאחר שלא תמיד ברור לרשויות למי נתונה נאמנותם של הגורמים באזור.

"אנחנו יודעים שמרבית הנשק שסופק לגורמים מסוימים בשבטים על ידי אל-מאליכי באפריל הגיעו לבסוף לידי לוחמי דאעש", אמר גאעוד. מנהיג שבטי נוסף, ויסאם אל-חרדאן, שלחם בעבר נגד אל-קאעדה, הוסיף: "ממשלתו של עבאדי צריכה להעריך קודם כל את רצינותם ומוכנותם של מנהיגי השבטים באל-אנבאר, לפני שהיא מחליטה לתמוך בהם".

רבים בקרב הסונים טוענים כי הם אינם בוטחים בממשלה בבגדאד, בשל תמיכתה במיליציות השיעיות, אותן הם מאשימים בחטיפה, עינוי ורצח סונים. "אם עבאדי רוצה שנעזור לו במלחמה נגד דאעש, עליו להתחיל במלחמה נגד המיליציות", הבהיר שייח עלי חאתם סולימן, אחד הגורמים שהובילו את המאמצים להדחת ראש הממשלה אל-מאליכי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully