וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: דאעש השתמש לראשונה בנשק כימי בעיראק

גורם רשמי במדינה אישר כי נעשה שימוש בגז כלור בפיצוץ שמאחוריו עומדים לוחמי דאעש, ונועד לפגוע במשטרה המקומית. גורמים בארצות הברית אומרים כי הם בודקים את הדיווחים. "ראינו עשן צהוב, לא יכולנו לנשום"

עשן מיתמר לאחר קרבות בין כוחות הביטחון של עיראק לבין דאעש, במערב עיראק, 20 בספטמבר 2014. רויטרס
עשן מיתמר לאחר קרבות בין כוחות הביטחון העיראקיים לבין דאעש, ספטמבר 2014/רויטרס

גורמים אמריקניים רשמיים מסרו כי הם בוחנים דיווחים חדשים שלפיהם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) השתמש בחודש שעבר בגז כלור כנגד כוחות המשטרה העיראקית – כך דיווח אתמול (חמישי) ה"ניו יורק טיימס". על פי הדיווחים, 11 קצינים של המשטרה העיראקית הובהלו בחודש שעבר לבית החולים בעיר בלד, הנמצאת כ-90 קילומטרים צפונית לבגדאד, ואובחנו כסובלים מהרעלה שנגרמה כתוצאה משאיפת גז כלור.

"אנו לוקחים את הטענות על השימוש בנשק כימי בכלל, ובגז הכלור בפרט, ברצינות רבה", אמר דובר המועצה האמריקנית לביטחון לאומי, אליסטר בסקי. "אנו מודעים לדיווחים אך איננו יכולים לאשר את העניין ואנו מחפשים מידע נוסף. השימוש בגז כלור כנשק כימי הוא מעשה מתועב וההאשמות האחרונות מדגישות את החשיבות של עבודתנו להשמדת הנשק הכימי באזור"

עוד בוואלה! חדשות:
נפאל: 7 נהרגו בהתהפכות אוטובוס; חשש לחיי ישראלים
חשש למהומות בהר הבית: כוננות שיא בבירה
היה ארוך מהרגיל: בסוף השבוע נפרדים משעון הקיץ

תיעוד ראשון: פקחי האו"ם במתקן כימי בסוריה. רויטרס
חשש כי הנשק הכימי הסורי יזלוג לדאעש. פקחי האו"ם במתקן כימי בסוריה/רויטרס
"הרגשתי מחנק. הקאתי ולא הצלחתי לנשום"

השוטרים דיווחו כי לאחר חילופי אש בינם לבין לוחמי דאעש אירע פיצוץ במקום שממנו נסוגו לוחמי דאעש זמן קצר לפני כן. "זה היה פיצוץ מוזר", אמר חיראללה אל-ג'אבורי, אחד מהשוטרים שניצלו מהפיצוץ, והוסיף: "ראינו עשן צהוב בשמים". לפי דיווחי השוטרים, העשן התפשט לעברם בגובה נמוך – דבר התואם למאפיינים של גז כלור, הכבד יותר מהאוויר. "הרגשתי מחנק" , הוסיף אל-ג'אבורי, "הקאתי ולא הצלחתי לנשום". שוטר נוסף טען כי התעלף תוך כמה דקות.

דיווחים לא מאומתים על פצצות מאולתרות המכילות גז כלור עולים מפעם לפעם מאז שדאעש החל לכבוש אזורים שונים בעיראק בתחילת השנה, אך מתקפה זו היא המקרה הראשון שבו ישנן הוכחות ממשיות והתייחסויות רשמיות לשימוש בנשק מסוג זה על ידי ארגון הטרור הקיצוני. גורם רשמי במשרד ההגנה העיראקי אישר כי המקרה אכן התרחש. "הם משתמשים בגז רק כדי לזרוע פחד", אמר הגורם רשמי, שסרב לחשוף את שמו מפני שלא קיבל אישור להצהיר בפומבי על האירוע. "אנו מודאגים מאוד מהמצב".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

ישראל חוששת מזליגה של נשק כימי סורי לדאעש

ארבעת הרופאים שטיפלו בשוטרים אמרו כי אין ספק שמדובר בפגיעה מגז כלור. "הם היו בפניקה, אנחנו היינו בפאניקה", אמר קאסם חתים, מנהל בית החולים בבלד שאליו הגיעו השוטרים. "תחילה אף חשבנו כי מדובר בגז רציני יותר, כמו גז עצבים".

האירוע מגביר את החשש מכך שהארגון הצליח לשים את ידו על מאגרים ישנים של נשק כימי בעיראק ובסוריה. בשבוע שעבר אמר גורם ישראלי בכיר כי ישראל חוששת שלוחמי דאעש הנמצאים בסוריה ינסו לשים את ידם על אמצעי הלחימה הכימיים שעדיין נמצאים במצבורי הנשק של צבא אסד, למרות שהמשטר מסר את חומרי הגלם המשמשים לייצור נשק כזה בלחץ המעצמות. לפי אותו גורם, ישראל גורסת כי הסורים שמרו לעצמם ראשי נפץ קרביים, פצצות אוויר-קרקע וטילי נ"ט המכילים גזים רעילים דוגמת סארין.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully