וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום קרבות בעיראק: דאעש ספג אבידות והפסיד שטחים

צבא עיראק והמיליציות הכורדיות כבשו את העיר האסטרטגית ג'ורף אל-סאחר הסמוכה לבגדאד וכן את העיירה זומאר. הכוחות נעזרו בסיוע האווירי מארה"ב, שהפציצה 22 יעדים של דאעש בסוף השבוע

מטוס F-15 של צבא ארה"ב בשמי כובאני – 20 באוקטובר 2014. רויטרס
מטוס F-15 אמריקני בשמי כובאני/רויטרס

כוחות צבא עיראק הצליחו לכבוש מידי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) את העיר ג'ורף אל-סאחר הסמוכה לבירה בגדאד, כך נמסר היום (שבת) מגורמי צבא מקומיים. לדבריהם, מדובר באחד ההישגים הגדולים ביותר במהלך חודשי הלחימה נגד דאעש, שכן מדובר בעיר בעלת חשיבות אסטרטגית גבוהה. "הצלחנו להדוף את חמושי 'המדינה האיסלאמית' ולהניף את הדגל העיראקי מעל מבני הממשל", אמר המושל האזורי סאדיק מדלול.

מסע הכיבוש של דאעש - סיקור מיוחד:
סוריה: כוחות כורדים מעיראק יצטרפו ללחימה בכובאני
סוריה: דאעש התאמן במטוסי קרב, השמדנו כמה מהם
תיעוד מזעזע: דאעש סקלו למוות אישה שהואשמה בניאוף

לוחמי המדינה האיסלאמית (דאעש) בעיר מוסול בעיראק, יוני 2014. רויטרס
סופגים אבידות. לוחמי המדינה האיסלאמית ליד מוסול ביוני האחרון/רויטרס

גם הכוחות הכורדים נחלו הצלחה וכבשו היום בחזרה את העיירה העיראקית הצפונית זומאר, וכן כמה אזורים נוספים בסביבתה, שהיו בשליטת "המדינה האיסלאמית". קצין מודיעין מהכוחות הכורדים שפעלו במקום אמר כי הכוחות התקדמו לאזורים הכבושים בשעות הבוקר המוקדמות, לאחר שהקואליציה האמריקנית תקפה את עמדות דאעש במקום.

פיקוד המרכז האמריקני מסר כי צבא ארצות הברית המשיך בתקיפות וכוחותיו ביצעו 22 גיחות תקיפה נגד יעדים בעיראק במהלך סוף השבוע, ובהם באזור סכר מוסול. גורמים נוספים מסרו כי מטוסי הקרב האמריקניים השמידו גם יעדי טרור בעיר הכורדית כובאני שבסוריה ופגעו בין השאר בכלי ארטילריה באזור. על פי דיווחים נפגעו בתקיפות לוחמים רבים של הארגון הסוני הקיצוני.

מוקדם יותר היום הכריז נשיא צרפת פרנסואה הולנד כי צרפת תאיץ את קצב פעולותיה לפגיעה קשה בדאעש. "הלילה, המבצע הצבאי שלנו בעיראק במסגרת הקואוליציה העולמית נערך ממערב לכירכוכ, אזור הנשלט כיום בידי דאעש", אמר הולנד במסיבת עיתונאים שערך בבריסל, "השלמנו את כל מטרותינו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
עשן מיתמר לאחר קרבות בין כוחות הביטחון של עיראק לבין דאעש, במערב עיראק, 20 בספטמבר 2014. רויטרס
עשן מיתמר לאחר קרבות בין כוחות הביטחון העיראקיים לדאעש בחודש שעבר/רויטרס

אתמול דיווח ה"ניו יורק טיימס" מפי גורמים אמריקניים רשמיים כי הם בוחנים דיווחים חדשים שלפיהם הארגון הסוני השתמש בחודש שעבר בגז כלור נגד כוחות המשטרה העיראקית. על פי הדיווח, 11 קצינים של המשטרה העיראקית הובהלו בחודש שעבר לבית החולים בעיר בלד, הנמצאת כ-90 קילומטרים מצפון לבגדאד, ואובחנו כסובלים מהרעלה שנגרמה כתוצאה משאיפת גז כלור.

"אנו לוקחים את הטענות על השימוש בנשק כימי בכלל, ובגז הכלור בפרט, ברצינות רבה", אמר דובר המועצה האמריקנית לביטחון לאומי, אליסטר בסקי. "אנו מודעים לדיווחים, אך איננו יכולים לאשר את העניין ואנו מחפשים מידע נוסף. השימוש בגז כלור כנשק כימי הוא מעשה מתועב וההאשמות האחרונות מדגישות את החשיבות של עבודתנו להשמדת הנשק הכימי באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully