וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: כוחות כורדים מעיראק יצטרפו ללחימה בכובאני

הפרלמנט במחוז כורדיסטן האוטונומי אישר את בקשתו של הנשיא לאפשר שליחת כוחות פשמרגה, שיצטרפו ללחימה לצד אחיהם הסורים. ארה"ב הודתה: האספקה ללוחמים הכורדים נתפסה על ידי דאעש

העיר כובאני – 20 באוקטובר 2014. AP
כורדים צופים לעבר הלחימה בכובאני מצדו הטורקי של הגבול/AP

הכוחות הכורדים בעיראק יצטרפו ללחימה בעיר הגבול הנצורה כובאני, לצד אחיהם הסורים – כך קבעו היום (רביעי) המחוקקים בפרלמנט של מחוז כורדיסטן האוטונומי בצפון-מערב עיראק. נשיא כורדיסטן, מסעוד ברזאני, שיגר אתמול מכתב לפרלמנט בבקשה לאשר את פריסת כוחות הפשמרגה הכורדיים בסוריה, לקראת ההצבעה היום בפרלמנט.

חבר הפלרמנט מחמוד חאג'י עומר מסר: "היום, הסכמנו לשלוח את כוחות הפשמרגה בהקדם האפשרי". הכוחות יעברו לכובאני דרך טורקיה, ויסייעו בלחימה נגד כוח "המדינה האיסלאמית" (דאעש) אשר הטיל מצור על העיר בשבועות האחרונים.

עוד בוואלה! חדשות:
יעלון: בוודאי שמנסים לחסל את מנהיג דאעש
סוריה: דאעש התאמן במטוסי קרב, השמדנו כמה מהם
אחרי הפוגה בקרבות: דאעש ממשיך להתקדם בכובאני

פיגוע התאבדות בעיר כובאני – 20 באוקטובר 2014. GettyImages
פיגוע התאבדות בכובאני, השבוע/GettyImages

דובר הפשמרגה, הלגורד היקמט, מסר כי טרם נקבע סדר גודל הכוחות שיישלחו, אולם תוך ימים ספורים הכורדים מצפים לסיים את ההכנות ולשלוח - לראשונה - כוחות למדינה אחרת. הבכיר הכורדי המין חווראמי מסר כי הכוח יצויד בנשק כבד.

זאת, על רקע המשך הלחימה באזור. ביומיים האחרונים, צבא ארצות הברית והקואליציה העולמית ביצעו שש תקיפות אוויריות סמוך לכובאני, בנוסף ל-12 תקיפות באזור סכר מוסול, מוקד נוסף ללחימה בין הכורדים לכוחות דאעש.

ביום שני, הוצנחה לראשונה על ידי ארצות הברית אספקה של ציוד צבאי לכוחות הכורדים-הסורים הלוחמים בכובאני, במטרה לסייע להם בלחימה נגד דאעש, ולאחר שטורקיה סירבה לשלוח כוחות קרקעיים. עם זאת, הטורקים אישרו שלשום לכוחות כורדים לעבור מעיראק לסוריה דרך השטח הטורקי.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מטוס F-15 של צבא ארה"ב בשמי כובאני – 20 באוקטובר 2014. רויטרס
מטוס אמריקני בשמי העיר כובאני, השבוע/רויטרס

הנשיא הטורקי רג'פ טייפ ארדואן, אמר היום כי הצנחת האספקה הצבאית ללוחמים הייתה צעד שגוי, מאחר וחלק מהנשק נלקח על ידי לוחמי "המדינה האיסלאמית". "מה שנעשה כאן בסוגיה הזאת התברר כשגוי", הסביר ארדואן במסיבת עיתונאים באנקרה, "חלק מהנשק שהוצנח ממטוסי ה-C130 האמריקניים נתפסו על ידי דאעש". מאוחר יותר היום אישר הפנטגון כי שתי חבילות שהוצנחו נתפסו על ידי לוחמי הארגון הקיצוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully